معرفی موستانگ شلبی GT350R جدید با ارتقاءهایی برگرفته از GT500

فورد، نسخهٔ جدید موستانگ شلبی GT350R مدل 2020 را با اصلاحات و ارتقاءهایی برگرفته از برادر قدرتمندترش یعنی GT500 جدید به همراه رنگ‌های بیرونی جدید معرفی کرده است. یکی از این تغییرات، بازطراحی هندسهٔ سیستم تعلیق جلو است درحالی‌که سیستم فرمان هم با میلهٔ افقی جدید و تنظیم مجدد نیروی کمکی برقی، بروز شده تا راننده‌ها سریع‌تر از قبل بتوانند به پیچ‌ها حمله کنند.

موستانگ شلبی GT350R مدل 2020 علاوه بر به‌روزرسانی‌های مذکور، به‌صورت استاندارد به رینگ‌های فیبر کربنی به همراه اسپلیتر جلوی متفاوت و بال عقب بزرگ‌تر هم مجهز شده است. در این مدل همچنین به‌منظور کاهش بیشتر وزن، صندلی‌های عقب و افزایش‌دهنده‌های صدای اگزوز حذف شده‌اند. همان‌طور که اشاره شد، برای این ماسل کار وحشی رنگ‌های بیرونی جدیدی هم ارائه شده که شامل سبز لیمویی، نارنجی گردباد، نقره‌ای نمادین و قرمز داغ متالیک می‌شود.

در شلبی GT350R مدل 2020 سیستم FordPass Connect هم به‌صورت استاندارد ارائه شده است. این سیستم این امکان را برای راننده فراهم می‌کند که با استفاده از اپلیکیشنی که روی تلفن همراه هوشمند خود نصب می‌کند، با خودرو در تعامل باشد. از طریق این اپلیکشن می‌توان وضعیت بنزین و روغن، هشدارهای تعمیر و قفل یا باز بودن درها را بررسی کرده و جایی که خودرو پارک شده است را مشاهده نمود. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج تکنولوژی هم برای GT350R وجود دارد که سیستم صوتی B&O با 12 بلندگو، ناوبری با کنترل صوتی، سیستم پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب را ارائه می‌کند.

مهندس ارشد برنامه‌ها در فورد پرفورمنس آقای «Ed Krenz» در مورد این ماشین گفته است:

برنامهٔ ما همیشه این بوده است که جدیدترین نوآوری‌ها را از GT500 گرفته و آن‌ها را در دیگر اعضای خانوادهٔ موستانگ بکار ببریم. جدیدترین به‌روزرسانی GT350R چه در پیست چه در خیابان، عملکرد رقابتی و حضور آن در صدر بازی را حفظ کرده است

در زیر کاپوت GT350R مدل 2020 اما هیچ تغییری صورت نگرفته و در اینجا همچنان همان پیشرانهٔ 5.2 لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است. این موتور 526 اسب بخار قدرت و 582 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی تنها گزینه برای انتقال نیروی آن است.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. آریا ماشین
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    کلا از موستانگ بیشتر از کامارو خوشم میاد ( نظر شخصیه )
    کامارو هم افت هایی داشته
    خودمم میدونم چلنجر عملکرد بهتری داره مخصوصا دیمن که حرفی برای گفتن نمیزاره اما خب کلا موستانگ یه حس دیگه ای میده مخصوصا مدل شلبی که اونو تبدیل به یه ماسل کار واقعی میکنه

    پاسخ
  2. Mad.z.Max
    سوابق: (443 دیدگاه) ,

    ترمز دستی داره 😊 نه مثل خیلی از ماشینای دیگه ترمز پارک دکمه ای یا پایی.. بدم میاد از ترمز پایی مخصوصا!! اولینبار توی اسپورتیج 2011 استفاده کردم و اصلا عادت بهش سخت بود!!
    از همون موقع نسبت به این یه قلم تکنولوژی جدید مقاومت نشون میدم 😂😂

    پاسخ
  3. سجاد حسنی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من عاشق موستانگم ایشالا بزودی میخرمش

    پاسخ
  4. Saeed
    سوابق: (386 دیدگاه) ,

    تو اهواز چندتا موستانگ هست (مدل پایین) وقتی گاز میدن صداش هوش از سر آدم میبره
    دیگه چه برسه به این هیولا مخصوصا gt500
    ولی قطعا سخته آدم یک ضلع رو به دو ضلع دیگه مثلث آتشین ماسل کار ها ترجیح بده
    من اگه بخوام یکیشون رو بخرم اصن نمیخرم!
    چون اونوقت به دوتای دیگه بی احترامی کردم
    یا هر سه تاشو باید بخری یا هیچ کدوم
    در ضمن روز چپ دست ها رو به پدالی هایی که چپ دست هستند تبریک میگم💚(یکیش خودم)💚💚

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.