فورد

معرفی نسل جدید فورد فوکوس ST 2019

پس از تست‌های سخت زمستانی و مشاهده‌ی چندین نمونه‌ی پیش‌تولیدی در خیابان‌ها، فورد رسماً از نسل جدید هاچبک تیز و فرز فوکوس ST 2019 رونمایی کرد.


درست همانند نسل قبل، فوکوس ST جدید با دو پیشرانه و دو فرم بدنه در دسترس است. خبر بزرگ اینکه نسخه‌ی بنزینی این خودرو استفاده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو را کنار گذاشته و از پیشرانه‌ی بزرگ‌تر و قوی‌تر ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو با قدرت ۲۸۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر بهره‌مند شده است.


قدرت و گشتاور این پیشرانه نسبت به قلب آهنین قبلی به ترتیب ۱۲ و ۱۷ درصد بهبود یافته است.


بنا به گفته‌ی فورد، نتیجه‌ی این افزایش قدرت و گشتاور در پرفورمنس خودرو مشهود بوده و فوکوس ST جدید می‌تواند زیر ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. برای اولین بار این خودرو به دیفرانسیل لغزش محدودی مجهز شده که باعث بهبود کشش و پایداری می‌شود. همچنین حالت‌های قابل انتخاب رانندگی نیز وجود دارد.


پیشرانه‌ی تمام آلومینیومی ۲.۳ لیتری یاد شده از درس‌های آموخته شده در زمان توسعه‌ی سوپرکار فورد GT و پیکاپ F-150 رپتور بهره برده زیرا دارای تکنولوژی ضد تأخیری است که باعث ارائه‌ی آنی قدرت در حالت‌های اسپورت و پیست می‌شود. زمانی که راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد ویژگی ضد تأخیر یاد شده گاز را باز نگه می‌دارد و سرعت چرخ کمپرسور را حفظ کرده تا به این ترتیب فاصله‌ای در زمان فشردن دوباره پدال گاز و پاسخ پیشرانه ایجاد نشود.


فورد جدای از پیشرانه‌ی بنزینی قلب آهنین ۲ لیتری توربودیزل اکو بلو را نیز عرضه می‌کند. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب برابر با ۱۹۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متری بوده و قوی‌ترین پیشرانه‌ی دیزلی تاریخ فوکوس می‌باشد.


هر دو پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کنند اما می‌توان گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک را نیز سفارش داد. عملکرد هماهنگی با دور پیشرانه که در این پیشرانه‌ها وجود دارد را می‌توان غیرفعال هم کرد. گیربکس اتوماتیک نیز دارای پدال شیفتر می‌باشد. همچنین گیربکس رفتار و استایل راننده را ارزیابی می‌کند تا بهترین زمان‌بندی تعویض دنده را ارائه کند.


فورد فوکوس ST جدید بر پایه‌ی پلتفرم جدید C2 ساخته شده و از سیستم تعلیق، ترمز و پیکربندی قوای محرکه‌ی منحصربه‌فرد سود می‌برد. این تغییرات باعث ایجاد پاسخ و چابکی بیشتر فوکوس ST می‌شود.


هاچبک اسپورت فورد همچنین از ویژگی دامپینگ با کنترل مداوم CCD برخوردار است که به‌صورت استاندارد در مدل‌های اکوبوست ۵ درب وجود دارد. گفته شده این سیستم باعث بهبود آرامش داخل کابین می‌شود. به عنوان نتیجه مشتریان با فشار یک دکمه آرامش یک خودروی سواری و پرفورمنس خودرویی اسپورت را در اختیار خواهند داشت.


سفتی دامپرها در مقایسه با فوکوس استاندارد تا ۲۰ درصد در جلو و ۱۳ درصد در عقب افزایش یافته درحالی‌که ارتفاع خودرو هم ۱۰ میلی‌متر پایین آمده است. سیستم فرمان برقی خودرو هم ۱۵ درصد سریع‌تر از فوکوس استاندارد بوده و تنها دو دور برای قفل شدن نیاز دارد. ترمزها هم از دیسک‌های بزرگ‌تر برخوردار بوده و تکنولوژی بوستر الکتریک آن باعث ایجاد فشار ترمز سریع‌تری در مقایسه با سیستم‌های هیدرولیکی می‌شود.


فوکوس ST 2019 از نظر استایل و طراحی ظاهری بالغ اما جذاب داشته و ترکیبی از کیت بدنه‌ی تیز و کابینی اسپورت است. در بخش داخلی صندلی‌های ریکارو، غربیلک فرمان اسپورت و تریم آلومینیومی دیده می‌شوند.


نسل جدید فورد فوکوس ST به‌صورت هاچبک ۵ درب و استیشن ۵ درب در دسترس خواهد بود و از تابستان سال جاری میلادی فروخته خواهد شد. شایان ذکر است نسل جدید این خودرو در آمریکا عرضه نخواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    یه هاچبک همه فن حریف
    هم قوی و هم جمع و جور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      فقط یه مشکل هست اینکه فورد مدلهای st رو از داخل زیاد متمایز نمیکنه.مثلا دوخت قرمز عناصر قرمز تریم کربن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohammad

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      حسن به این ماشین لقب قاتل گلف GTI رو دادند خیلی ها دیگه ببین چیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (379 ديدگاه)

        واقعا هم همینطوره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. امیر

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    نمای بیرونی زیبایی داره ولی داخلی هم بهتر شده کمی نزدیک بی ام دبیلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (681 ديدگاه)

    یک ماشین عالی ومدعی تو کلاس هاچ بک ها با تجهیزات عالی.حالا تو ایران 206 تیپ 5 هم برای ما شده آرزوی محال و اخرت هاچ بک اسپرت!!!!!!!!!!خدا از رو زمین بر داره باعث و بانی های این وضع رو!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی بیرونش نسبت به نسل قبل کمتر حالت اسپرت بودن روداره ولی به این معنی نیست که بدباشه.درهرصورت کم وکسری نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رامتین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    نسل جدید گلف GTI کاملا بنظرم بهتره. سالهای سال هم هست که گلف پرفروشترین خودروی اروپاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      پراید هم سالهاست پرفروش ترین ماشین ایرانه
      این که نشد دلیل

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۹ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (3685 ديدگاه)

        فرقش اینه که گلف، سنگ محک این کلاسه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. farhad

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    ای جونم کاش ما هم داشتیم و باهاش حال میکردیم نرم با ثبات کم استهلاک قیمت مناسب طراحی متناسب و قابل قبول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. نسل سوخته

    ۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (12 ديدگاه)

    در نگاه اول اگر ازقبل ندونی با فورد طرفی فکر میکنی هیوندا یا کیا هستش چهره اسپرت و خشن براین این مدل الزامی بود . قدرت تخیل و ایده پردازی طراح ها درحال نابودی هست ، هویت و اصالت از کمپانی ها پرکشیده و داریم به دورانی نزدیک میشیم که اگه لوگو و برند کمپانی رو از رو ماشین حذف کنی دیگه قابل شناسایی نباشه و هرکی یه حدسی بزنه برخلاف دهه های پیش!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا