فورد

همکاری فورد و ماهیندرا برای تولید شاسی‌بلند میان‌سایز جدید

فورد و ماهیندرا ۵ توافقنامه با یکدیگر امضا کردند که طی آن با یکدیگر برای تولید خودرویی جدید برای بازارهای نوظهوری همچون هند همکاری خواهند کرد.


این توافقنامه که به منظور شتاب بخشیدن به توسعه محصولات کلیدی امضا شده راه را برای تولید یک شاسی‌بلند میان‌سایز جدید هموار خواهد کرد. گفته شده این شاسی‌بلند بر پایه پلتفرم ماهیندرا ساخته خواهد شد. فورد و ماهیندرا اطلاعات زیادی درباره این خودرو منتشر نکرده‌اند اما هرکدام از آن‌ها نسخه مخصوص از شاسی‌بلند مورد بحث را عرضه خواهند کرد.


فورد و ماهیندرا همچنین توافقنامه‌ای به منظور بررسی احتمال توسعه همزمان یک خودروی الکتریکی و شاسی‌بلندی کامپکت امضا کرده‌اند. آمریکایی‌ها و هندی‌ها همچنین به اشتراک گذاشتن قوای محرکه را نیز در نظر گرفته‌اند و گفته‌اند احتمال استفاده از پیشرانه‌های ماهیندرا در محصولات فورد وجود دارد.

جدای از توافق درباره تولید محصولات جدید، این دو خودروساز با یکدیگر برای ارائه بسته راه‌حل‌های خودروی ارتباطی کار خواهند کرد. فورد علاقه ویژه‌ای به این تکنولوژی‌ها داشته زیرا قبلاً اعلام کرده ۹۰ درصد خودروهای جهانی جدیدش تا سال ۲۰۲۰ دارای نوع مختلفی از ارتباطات خواهد بود.


تصمیم فورد و ماهیندرا برای همکاری با یکدیگر اصلاً سورپرایز کننده نیست زیرا این همکاری باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. فورد گفته ماهیندرا از تجربه و تخصص جهانی این خودروساز آمریکایی سود خواهد برد و آن‌ها نیز از مقیاس و وزن بالای ماهیندرا در هند و مدل عملیاتی موفق این خودروساز هندی برخوردار خواهد شد.

ماهیندرا KUV100
ماهیندرا اجازه خواهد داشت به شبکه ساخت و توزیع وسیع فورد در جهان دست پیدا کند.
مدیر ارشد ماهیندرا در بیانیه‌ای گفته است:

توافق امروز قدم بعدی در همکاری ماهیندرا و فورد است. هر دو شرکت در حال همکاری با یکدیگر به منظور توسعه محصولات جدید هستند. ما از کار مشترک و فرصت‌های بالقوه موجود کاملاً هیجان‌زده هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    وما هنوز در حال زور زدن واسه تولید خودرو ۱۰۰در صد ایرانی هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۷ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      داداش تولید داخله، اگر از کیفیتش ناراضی بودیم اگر موقع تحویل ماشینو ده بار عقب تر بندازن، اگر تو نمایندگی آدم حساب نکردن ، اگر ماشین صفر موتورش خراب شد ،اگر با کوچک ترین تصادف به اون دنیا واصل شدیم ،اگر از داخل آهن پاره ها جسدمونم سالم در نیومد مهم نیس، هر چی باشه تولید داخله باید حمایت کنیم، امسالم که سال حمایت از تولید داخله که دیگه واویلا،.
      امسال برا خودرو سازا مثل عید قربون برا قصابا میمونه
      با این تفاوت که عید قربون یه روزه ولی مال اینا از چندین سال قبل بوده و امسالم پر رنگتر ،
      و اینکه چندین قصاب تو عید سرشون شلوغ میشه
      ولی تو ایران فقط دو تا خودرو ساز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین دهمرد

        ۷ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        یعنی از اینهمه جنس ایرانی خوب شما فقط خودروساز های بنجل رو دیدید؟به قول رشیدپور کی گفته مثلا ساعت دستتون رو ایرانی بخرید؟اون بنده خدا هم گفت از اجناس با کیفیت حمایت کنید اگه گوش میکردی اولش هم تشرش رو به تولید کننده ها زد. طرف صحبتش اول با صنعتگرا بود بعد با مردم.اون که نمیتونه مهندس انتخاب کنه واسه کارخونه ها یا تعرفه ها رو دستکاری کنه.هر کاری مسئولی داره.
        یعنی با همه ی اجناس ایرانی مشکل دارید؟بابا دمتون گرم انگار هم شغل دارید هم درٖآمد.گندشو یکی دیگه میزنه فحششو به یکی دیگه میدن.
        حمایت از جنس خوب ایرانی لازم و شاید واجبه حالا گوینده رهبر مملکت باشه یا یه کارگری مثل من فرقی نمیکنه حرف حق همیشه حقه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهراد

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (537 ديدگاه)

          مشکل اینجاس که همین کارخونه هم مال اوناست، اگر مال شخص معمولی بود که مثل جمشید آرین درشو تخته میکردن، بهتر بود بجای حمایت با مافیا و آقازاده های رانت خور برخورد میشد اون وقت اتوماتیک وار کل بازار درست میشد، تولید کننده همون کشوارز شمالیه که پرتقالشو میده ٢٠٠ ٣٠٠ شما تو شهر میخری ۶٠٠٠!!!
          وقتی پولی که من میدم تو جیب کارگر ایرانی نمیره واسه چی خودمو خسته کنم؟
          سازمان استاندارد – دولت – ویران خودرو و سایپا همشون پسر خالن، پرایدو ببین، پژو رو ببین، خب سازمان استاندارد اینجا کشکه.
          هیچ کودوم حمایت ندارن، لباس ایرانی چطور؟
          همون مهندسی که میگی یه آقازاده ی دیپلمی چن تا کارخونه رو میگردونه، خب گزینش کجا بود انتظار داری جنس درست هم بدست مردم برسه؟ وقتی میگیم کالای ایرانی منظورمون کیف و کفش و ماشین نیس، قطعه های بزرگ صنعتی هم جزوش هست، دکل نفتی هم هست هزار جور کوفت و فلان هم هست، خود مدیره ایرانی استفاده کنه ماهم هستیم، نگاه به ماشین مدیر عامل ایرانخودرو بکنی یا پارکینگ مدیرای سایپا رو تو کارخونه ببینی میگیری منظورمو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. حسین دهمرد

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        خب مخاطب این اگرهای شما کیه؟ اونی که گفته حمایت از کالای ایرانی؟
        میدونید بیشتر سهامدارای خودروسازی کیا هستن؟نعمت زاده رو میشناسید؟جهانگیری رو میشناسید؟دارو دسته ی کرمانیها رو میشناسید؟دانشگاه آزاد و صادرات انحصاری پسته سیرشون نمیکنه هم خودروسازی رو تو دستشون دارن هم واردات خودرو.الان کی باید این وضعیتو درست کنه؟
        مخاطب بایدها کیه؟
        سه خط آخر حرفتون رو باید با آب طلا نوشت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مهدی دهقان

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    خودرو سازای ایرانی ماهر ترین قصابای جهانن فقط انسان قصابی میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آقای همساده

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دنیا، دنیای همکاریه. ما به همه ی کشورها فحش میدیم و آرزوی مرگ برایشان می کنیم. رو موشکامون بنویسم می خوایم فلان کشور رو از رو زمین محو بکنیم و … اونوقت می خوایم هواپیما بهمون بدن، تو ایران سرمایه گذاری بکنن . ماشین روز تولید بکنن، اونوقت به آقا زاده ها باج هم بدن و اونها اختلاس بکنن و … تا نتونیم با دنیا رابطه داشته باشیم نمی تونیم وارد عرصه ی اقتصاد جهانی بشیم. امروزه نظام جهانی همانند اعضای یک بدن است کههمه چیز با هم گره خودره است: اقتصاد، سیاست، فرهنگ، جامعه و به طبع آن گردشگری،فضای کسب و کار اشتغال ، درهم تنیده شده است . نمی توان بدون بهبود سیاست خارجی به اقتصاد رونق داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    روسیه بعد از فروپاشی اول اقتصادش رو تقویت کرد بعد سیاست خارجیش را بهبود داد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا