هیولای جدید هنسی، موستانگ شلبی GT500 با 1200 اسب بخار!

تنها چند ماه بعدازآنکه فورد رسماً مشخصات فنی موستانگ شلبی GT500 جدید را اعلام کرد، هنسی سه پکیج ارتقاء مختلف را برای این خودرو ارائه کرده تا عضلات آن‌را حتی از این هم قوی‌تر کند. هرچند پیشرانهٔ GT500 به‌صورت استاندارد با 760 اسب بخار قدرت و 847 نیوتن متر گشتاور قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 سوپرشارژی است که تاکنون در یک خودروی تولیدی نصب شده است اما هنسی با کیت پایهٔ خود بنام ونوم 850 می‌تواند این اعداد را به 850 اسب بخار قدرت و 983 نیوتن متر گشتاور افزایش دهد. کیت میانی هم با نام ونوم 1000 خروجی موتور را به 1000 اسب بخار قدرت و 1152 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد اما مطمئناً هیجان‌انگیزترین کیت هنسی برای GT500 بالاترین نسخهٔ آن بنام ونوم 1200 است.

همان‌طور که نام این کیت مشخص است، قدرت پیشرانهٔ 5.2 لیتری سوپرشارژ فورد را به 1200 اسب بخار می‌رساند یعنی هم‌اندازهٔ بوگاتی ویرون سوپراسپرت! با این کیت گشتاور موتور نیز به رقم خیره‌کنندهٔ 1356 نیوتن متر می‌رسد. البته این اعداد زمانی تولید می‌شوند که در باک خودرو سوخت E85 یا مسابقه‌ای ریخته شده باشد؛ اما هنسی چگونه می‌تواند 440 اسب بخار قدرت و 508 نیوتن متر گشتاور بیشتر را از موتور شلبی GT500 استخراج کند؟ در ابتدا سیستم پرخوران این موتور به ترکیب توئین توربو تغییر پیدا کرده و در آن از سیستم سوخت ارتقاءیافته استفاده شده است. علاوه بر این، موتور به پیستون‌ها و شاتون‌های مستحکم‌تر مجهز شده و در آن از سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ سفارشی، اینترکولر ارتقاءیافته و سیستم القای هوای جریان بالا استفاده شده است.

برای اطمینان از اینکه گیربکس اتوماتیک دوکلاچهٔ فورد بتواند این نیروی اضافی را تحمل کند، هنسی آن‌را اصلاح کرده است. تکمیل‌کنندهٔ تغییرات شلبی GT500 هنسی نیز تغییرات جزئی ظاهری مثل نشان‌های Venom 1200 و لوگوی تیونر هستند. علاوه بر این، خریداران این هیولا از یک پلاک شماره‌دار اختصاصی با امضای خود جان هنسی روی داشبورد به همراه پلاکی با شماره سریال در محفظهٔ پیشرانه بهره‌مند خواهند بود تا مشخص شود این یک GT500 کارخانه‌ای نیست. هر خودرویی که به پکیج ونوم 1200 مجهز می‌شود طی مسافت 240 کیلومتر مورد رانندگی آزمایشی قرار می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که پیش از تحویل خودرو به خریدار همه‌چیز به همان صورتی که وعده داده شده کار می‌کند. برای این کیت‌های ارتقاء همچنین گارانتی 20 هزار کیلومتری هم در نظر گرفته شده است.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. آرین
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    موستانگ باشی
    شلبی هم باشی
    با دست پخت هنسی
    چه شود…

    پاسخ
  2. مسعود
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    دیگه با این باید پرواز کردتا رانندگی

    پاسخ
  3. حسین
    سوابق: (348 دیدگاه) ,

    با این اوصاف باید زیر ۲ ثانیه ۰ تا ۹۶ تارو بره و زیر ۱۰ ثانیه ۴۰۰ متر رو

    پاسخ
  4. Fk
    سوابق: (226 دیدگاه) ,

    بیست هزا ر کیلومتر گارانتی ؟؟؟؟؟
    برای تیون با همچین قدرت بالایی
    شخصا تعصب خاصی رو هیچ برندی ندارم
    گرچه انگلستان رو تو زمینه خودرو بی همتا میدونم ولی منصفانه نگاه کنیم هنسی واقعا کارش فوق العاده هست
    دوستانی که تو زمینه تیونیگ کار میکنن حتما میدونن بیست هزار کیلومتر گارانتی برای این حجم از تیون بینظیره

    پاسخ
  5. Mad.z.Max
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    دقیقا منم همیشه نظرم به گارانتی محصولات هنسی جلب میشه. مطمئنم خیلی از بچه های این سایت ویدیو های درگ زیادی دیدن، که ماشین تیونینگ شده حتی توی مسیر یه درگ هم نقص فنی پیدا میکنه (چهارصدمتر با حداکثر توان) حالا این که 20هزاااار کیلومتر برای ماشینی که قطعا برای استفاده ی سنگین مسابقه ای خریداری میشه، واقعا عدد بزرگ و قابل توجهی هست و کاملا قابل احترامه..

    پاسخ
  6. سعید
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اصلا فکر نمیکردم به این زودی این مقدار به قدرت موتورش اضافه کنن

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (2194 دیدگاه) ,

      هنسی دیوونه تر از این صحبتاس ! همون کاراکتریه که همه فیلما میخوان برای جذاب کردن فیلمشون یکیشو بسازن !
      تازه تو دنیای فیلم هم به نصف هنسی نمیرسن این پسر عالیه !
      در مورد این ماشینم بگم که بعضی وقتا بعضی ماشینامیان که ماورای سلیقه هان!
      یعنی مهم نیست سلیقت چیه قطعا دوستش داری!
      یه جورایی انگار وظیفمونه بعضی ماشینارو دوس داشته باشیم قطعا اینم یکی از اوناس!

      پاسخ
  7. مانی
    سوابق: (1303 دیدگاه) ,

    این مدل جدید با قوانین سختگیرانه جدید اروپا سازگاری داره؟
    منظورم مدل استاندارد خود فورد هست
    ۷۶۰اسب با سوپر شارژر و ستاندارد بودن سخته

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.