فورد

عرضهٔ کراس‌اوور فورد تریتوری در بازار آمریکای جنوبی

فورد سال گذشته کراس‌اوور جدید تریتوری را در چین معرفی کرد ولی بازار این خودرو صرفاً به این کشور محدود نخواهد بود زیرا فورد سال گذشته تریتوری را در نمایشگاه سائوپائولو هم به نمایش درآورد تا واکنش بازار را برای عرضهٔ آن در برزیل و سایر بازارهای آمریکای جنوبی بسنجد. حال به نظر می‌رسد واکنش‌های عمومی و همین‌طور نظر شبکهٔ نمایندگی‌های فورد در این منطقه مثبت بوده است زیرا سازندهٔ آمریکایی تأیید کرده است تریتوری سال آینده در برزیل و آرژانتین عرضه خواهد شد.

البته میدانیم که این تریتوری جدید واقعاً یک فورد نیست بلکه در اصل یک کراس‌اوور چینی بنام Yusheng 330 است که توسط شریک جوینت ونچر فورد در چین یعنی شرکت جیانگلینگ ساخته شده است و فورد در آن کاری بیشتر از تغییر نشان‌ها، نصب جلوپنجرهٔ ویژهٔ خود و استفاده از سپرهای جدید انجام نداده است. سازندهٔ آمریکایی فعلاً مشخصات تریتوری مخصوص بازار آمریکای جنوبی را اعلام نکرده اما گفته است اطلاعاتی در مورد موتور، نسخه‌ها و قیمت را در زمانی نزدیک به عرضهٔ آن منتشر خواهد کرد.

تریتوری در چین با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۴۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود که انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. برای این خودرو در چین نسخهٔ هیبریدی خفیف با استارت ژنراتور ۴۸ ولت هم ارائه شده است اما خبری از سامانهٔ چهارچرخ محرک نیست و تریتوری صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌گردد. علاوه بر این، به‌تازگی یک نسخهٔ تمام الکتریکی از این ماشین نیز در چین معرفی شده اما هنوز مشخص نیست تریتوری تمام الکتریکی در آمریکای جنوبی هم عرضه خواهد شد یا نه.

فورد گفته است نسخهٔ آمریکای لاتین تریتوری به پکیج‌های ایمنی و اتصالی گسترده‌ای مجهز خواهد بود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همین‌طور سیستم‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور، هشدار خروج از خط، دستیار پارک و سیستم دید ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. metti

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    واقعا جذابه، مخصوصا به عنوان یه خودروی چینی!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا