نتایج ایمنی سرنشینان کناری کراس‌اوورها در تست‌های تصادف

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه IIHS نتایج تست‌های تصادف چندین کراس اوور کوچک را برای سرنشینان کناری اعلام کرد.


بنا به گزارش این موسسه، ب‌ام‌و X1، شورولت اکوئینکس، جی‌ام‌سی تراین، جیپ کامپس و میتسوبیشی اوت لندر در تست تصادف اورلپ کوچک سمت شاگرد امتیاز خوب را به دست آورده‌اند. اگرچه همه این خودروها نتیجه خوبی کسب کرده‌اند اما X1 و اوت‌لندر کمی بهتر بوده‌اند زیرا برای معیارهای جراحت سرنشین رتبه خوب را دریافت کرده‌اند درحالی‌که کامپس، اکوئینکس و تراین تنها رتبه قابل‌قبول را برای جراحت‌های بخش پایین پا و ساق به دست آورده‌اند.


متأسفانه اخبار خوب همین‌جا به پایان می‌رسند زیرا میتسوبیشی اوت لندر اسپورت (ASX) رتبه مرزی و فورد اسکیپ نتیجه ضعیف را کسب کرده‌اند. IIHS می‌گوید هر دو خودرو اجازه نفوذ بیش از حد به بخش ساختار سمت سرنشین را می‌دهند و ایربگ پرده‌ای هر دو خودرو نیز باز نمی‌شود. این مشکل یک سورپرایز بوده زیرا مهندس ارشد IIHS می‌گوید:

پس از سال‌ها تست و بررسی ما انتظار دیدن چنین چیزی را نداشتیم.


همان‌گونه که مشاهده می‌کنید اسکیپ عملکرد ضعیفی در تست داشته و IIHS می‌گوید نفوذ 25.4 سانتی‌متری بخش بالایی ستون صورت گرفته و خراش 12.7 سانتی‌متری نیز در تست طرف راننده دیده شده است. درب طرف سرنشین تیز 10.1 سانتی‌متر فشرده شده و آدمک تست نیز نشان می‌دهد که اگر این شرایط در دنیای واقعی اتفاق بیفتد جراحت زیادی به سرنشین وارد خواهد شد.


اگرچه عملکرد بهتر طرف راننده در مقایسه با طرف سرنشین عجیب به نظر می‌رسد اما IIHS می‌گوید فورد ساختار مدل 2017 این کراس اوور را تقویت کرده و مدل‌های جدیدتر در محافظت بیشتری از سرنشینان طرف راننده به عمل می‌آورند. البته فورد همین تغییرات را در طرف سرنشین اعمال نکرده است.


مهندس IIHS می‌گوید اعمال چنین تغییراتی یکی از دلایل انجام تست اورلپ کوچک سمت سرنشین است. او می‌گوید خودروسازان نباید درباره حفاظت سمت سرنشین کم‌کاری انجام دهند.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. me84
    سوابق: (1066 دیدگاه) ,

    .
    کم کاری اونجا هم هست. کشور سازنده و برند هم مطرح نیست ظاهرا.
    ولی تو کشور ما دیگه از حد گذشته. هیچ چیزی سر جاش نیست.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      تفاوت اینجاست :
      اونا نگران کم‌کاری در بخش سرنشین و سایر جزییات با سخت‌گیریهای فزاینده هستن
      و با موسسه‌های مستقل نقص‌های کوچک رو هم نشون میدن
      اما ما استانداردهایی رو پای میکنیم که مدعی هستیم بنز و ب‌ام‌و پاس نمیکنن
      رییس استاندارد رو هم دولت تعیین میکنه که خودش در سود خودروسازان منتفعه
      بعد بالاترین آمار جراحت و مرگ و میر تصادفات رو هم داریم

      پاسخ
  2. فرامرز
    سوابق: (1113 دیدگاه) ,

    تست های جدید دست متقلبین رو رو میکنه. وقتی سازنده تموم جزئیات تست رو میدونه خودرو رو طوری طراحی میکنه که تو تست بهترین نتیجه رو بده و این لزوماْ بهترین نتیجه تو تصادفات واقعی نیست

    پاسخ
  3. mehran911
    سوابق: (1495 دیدگاه) ,

    بارها گفتم X1 و X3 در کلاس خودشون با اختلاف بهترین هستند

    پاسخ
  4. مهراد
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا توی این کوران تاخت و تاز خودروهای کراس اور فورد مدل جدید معرفی نمیکنه و درجا میزنه.همین مدل اسکیپ در واقع همون فورد کوگا مدل ۲۰۰۸ اروپا هست و معلومه توان رقابت با مدل های روز از جنبه های مختلف نداره. مدل اکسپلورر هم خیلی قدیمی شده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.