فولکس واگن

احتمال فروش برخی برندهای گروه فولکس‌واگن

آیا تاکنون تحت تأثیر میزان برندهایی که زیر چتر حمایتی فولکس‌واگن قرار دارند قرار گرفته‌اید؟! علاوه بر برند مرکزی فولکس‌واگن باید به آئودی ارباب، پورشه‌ی اسپورت، بنتلی لوکس، اشکودای بی حاشیه، سئات جوان، لامبورگینی خشمگین و بوگاتی هایپرکار ساز اشاره کنیم. همچنین فولکس‌واگن مالک دوکاتی، اسکانیا و مان بوده و البته محصولات تجاری این گروه نیز اعضای دیگر خانواده محسوب می‌شوند.


در کل ۱۲ برند تشکیل دهنده گروه خودروسازی فولکس واگن هستند اما این گروه در واقع بزرگ‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. فولکس همچنین مالک کمپانی‌هایی همچون مان دیزل و رِنک AG نیز می‌باشد. به منظور فهم بهتر از میزان بزرگی این گروه خودروسازی باید بگوییم ژرمن‌ها ۱۲۰ سایت تولیدی در سراسر جهان دارند.


احتمالاً برنامه‌هایی برای کمتر کردن پیچیدگی این گروه خودروسازی وجود دارد زیرا مدیرعامل جدید فولکس آقای هربرت دایس در زمان اولین کنفرانس خبری خود گفته تمامی برندها را تک به تک بررسی خواهد کرد و شاید به این نتیجه برسد که برخی از آن‌ها باید به فروش برسند.

Volkswagen Badge
دایس در کنفرانس خبری خود به هیچ نامی اشاره نکرده اما به نظر نمی‌رسد برندهای خودروسازی این شرکت با مادر خود خداحافظی کنند زیرا حتی سئات مشکل‌دار نیز هم‌اکنون سودآور می‌باشد. اشکودا که گاو شیرده فولکس واگن بوده و برندهای خاص نیز اساساً پول را پرینت می‌کنند!


شاید برخی‌ها بگویند دوکاتی در خطر فروش قرار دارد مخصوصاً اینکه سال قبل تقریباً با بهای ۱.۸ میلیارد دلاری فروخته شده بود؛ اما با تمامی این تفاسیر نمی‌توان به قطعیت گفت دایس چه برنامه‌ای دارد. انتظار می‌رود او به عنوان مدیرعامل آئودی نیز معرفی شود.


گروه خودروسازی فولکس واگن برنامه‌هایی برای بازسازی خود و تقسیم‌بندی برندهای خودروسازی در بخش‌هایی همچون ولوم، پریمیوم و سوپر پریمیوم داشته و همچنین بخش کامیون و اتوبوس آن نیز تحولاتی را تجربه خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    بنظرم فولکس از نظر مالی مشکلی نداره که بخواد برندهاشو بفروشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maximus_450SEL 6.9

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      به هیچ عنوان !
      به شخصه در هیچ قسمت از فعالیت های فولکس واگن اثری از کمبود بودجه نمی بینم
      ( من 15 ساله فعالیت های این خودروساز رو از طریق مجله ی ماشین و [از چند سال پیش] از طریق سایت های خودرویی دنبال میکنم)
      VW یا همون ” فائو – وی ” خودمون در این 15 و خورده ای سال هیچ وقت به اندازه ی 3 سال اخیر فعالیت نداشته و مدل جدید معرفی نکرده .
      الان چند ساله فائو وی هر سال بزرگترین گروه خودروسازی دنیا میشه … این اقتدار قبلا هرگز وجود نداشت …
      120 سایت تولیدی در سراسر جهان !!! اصلا شوخی نیست

      جنرال موتورز 78 سال تمام با قدرت ، بزرگترین خودروساز جهان بود … فولکس بعیده به حتی نصف این رکورد برسه اما باز هم به نظر من آینده ای بسیار روشن تر از الان در انتظارشه

      در چند سال آینده رقابت برای بزرگترین خودروساز جهان شدن بین جنرال موتورز ، فولکس واگن ، جیلی و تویوتا خواهد بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    من حس میکنم فروش زیر شاخه فقط ب دلیل مسائل مالی نیست.
    شاید بخاطر کوچیک تر کردن کسب و کار به منظور افزایش تمرکز باشه.
    اصولا یکی از بین اسکانیا و مان و یکی از بین سئات و اسکودا (قطعا سئات) به علت داشتن برند مشابه می تونن فروخته شن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (141 ديدگاه)

      حیفه سئاتو بفروشه ، به نظرم دلیلی نداره
      مان و دوکاتی محتمل‌ترین گزینه‌هان
      هرچند به نظر من همونا هم حیفن -__-

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        خدایی دوکاتی حیف تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. F۲۲RAPTOR

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        پارسا جان فولکس واگن از طریق مان، اسکانیا رو خرید این چه حرفیه ؟بعدشم از نظر فنی مان و اسکانیا اشتراکاتشون به ۱۰ درصد هم نمیرسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. پارسا

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (141 ديدگاه)

          این موضوع رو نمیدونستم ?
          البته فولکس سابقه این داستانو داره. بنتلی زیر مجموعه رولزرویس بود که جفتشونو خرید و بعد رولزرویس رو فروخت.

          البته میگم درکل هر کدومو بفروشه حیفه ? فقط حدس زدم کدوما محتمل‌ترن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. امیرمحمد

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ماتیاس مولر مدیر عامل فوق العاده ای بود به طوری که در سخت ترین شرایط و اوضاع فولکس واگن رو رهبری کرد و تمامی زیر مجموعه های اون رو به سوددهی بالا رسوند و گروه فولکس واگن به پرفروش ترین گروه خودروساز ۲۰۱۷ تبدیل شد و همچنین رکورد فروشی که در سه ماه اول ۲۰۱۸ اتفاق افتاد و خودروهایی مثل ارتعون و نسل جدید توارگ که در نوع خودشون بینظیرن در دوران مدیریت مولر معرفی شدند امیدوارم هربرت دایس ادامه دهنده ی موفقیت های مولر برای فولکس واگن باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. maximus_450SEL 6.9

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      اینطور که مطبوعات میگن دایس از مولر هم باتجربه تر و کاربلد تره !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امیرمحمد

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (238 ديدگاه)

        اگر واقعا اینطوری باشه که عالیه مولر مدیر عاملی بود که با مدیریت بحران فوق العاده فولکسو از یه منجلاب که یک سری مدیر نالایق و فاسد باعث اون شده بودن بیرون کشید و به این حد از سوددهی رسوند برام جالبه که چرا کنار گزاشته شد?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (438 ديدگاه)

    میخواد شرکتو چابک کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا