فولکس واگن

ثبت ایده فولکس‌واگن در زمینه رانندگی خودکار

تصور همگان از تکنولوژی رانندگی خودکار معمولاً این است که این تکنولوژی می‌خواهد راننده را از معادله هدایت خودرو کنار بگذارد. امّا تا به امروز، رانندگان همیشه باید در پشت فرمان وسیله نقلیه حاضر باشد و در این حالت، سیستم خودران به وظیفه‌اش عمل کند. البته به نظر می‌رسد که فولکس‌واگن علاقه چندانی به حذف فاکتور انسانی نداشته باشد؛ چرا که در آخرین ثبت ایده یا پتنت این خودروساز، یک تکنولوژی خودران درنظر گرفته شده که با همراهی شخص راننده عمل خواهد کرد.

patent
مطابق گزارش VW Vortex، فولکس‌واگن اخیراً درخواستی برای ثبت یک اختراع در آلمان ثبت کرده که به راننده این امکان را می‌دهد که بدون آن‌که بخواهد حالت رانندگی خودکار را غیرفعال کند، ورودی‌های خود را اِعمال کند. این سیستم وقتی حالتی را تشخیص دهد که برای آن امکان چند تصمیم وجود داشته باشد، این موضوع را از طریق صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی به اطلاع می‌رساند. در این وضعیت، راننده می‌تواند دستورات خود از طریق یک سطح حساس به لمس موجود بر روی دسته دنده انتقال دهد.

volkswagen-patents-a
به عنوان مثال، اگر وسیله نقلیه خودران فولکس‌واگن به یک خودروی کُند در امتداد مسیرش نزدیک شود، از راننده می‌پرسد که آیا دوست دارد از این خودرو سبقف بگیرد و یا کماکان در این خط به حرکت خود ادامه دهد. در این حالت، پس از یک تماس کوچک بر روی دسته دنده، یک آپشن برای سبقت در دسترس راننده قرار می‌گیرد.

Volkswagen ID Concept
این ثبت اختراع فولکس‌واگن همچنین شامل واکنش به ورودی‌های مختلف از جانب راننده نیز می‌شود. به عنوان نمونه، قرار دادن کف دست بر روی دسته دنده، تکنولوژی خودران را خاموش می‌کند و کنترل کامل خودرو را به دست راننده می‌سپارد. البته با اینکه در این اختراع، سطح حساس به لمس بر روی دسته دنده قرار داده شده، این سطح می‌تواند تا زمانی که به راحتی در دسترس باشد و در دید راننده قرار داشته باشد، در هر جای دیگری از وسیله نقلیه استفاده شود.

Volkswagen ID Concept
رویکرد فولکس‌واگن در کنترل ضمنی راننده نسبت به تکنولوژی رانندگی خودکار، می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای استفاده از این نوع تکنولوژی باشد. این اختراع جدید، احتمالاً شانس زیادی برای مدل‌های تولیدی الکتریکی فولکس‌واگن در آینده خواهد داشت.

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    راستش همیشه میگن قضایا پیچیده تر از اونی هست که به نظر میاد.
    برام خیلی عجیبه فولکس واگن مرتکب تقلبی شد که میدونست بالاخره یک روز دستش رو میشه و تا چندین سال نمیتونه مخفی نگهش داره. اونم تقلبی در این وسعت و عظمت. همه میدونن خطا و تقلب در بازار آمریکا رو به هیچ وجه نمیشه ماست مالی کرد و تقلب در این بازار نتیجش از همون روز اول مشخصه که کشف خواهد شد و عواقب جدی خواهد داشت. بعیده فولکس اینقدر ساده به بازی وارد شده باشه و فکر عواقبش رو نکنه. از طرفی آلمانی ها به حساب گری معروفن و فولکس در تاریخش این حساب گری رو بار ها ثابت کرده.
    از طرفی از ظاهر امر اینطور بر میاد که فولکس نسبت به 4 سال قبل خیلی فعال تر و پر رونق تر شده.شما همین پدال رو نگاه کنین. سال 91 یا حتی 92 هر 2 هفته یک خبر از فولکس بود. از نوآوری ها و مدلای جدیدش. الان هر 3 روز حداقل یکبار هست.

    (( به نظرم فولکس متاسفانه از همون اول آگاهانه و با آینده نگری این تقلب رو انجام داد ( که کاش نمیداد ) هر چقدر هم زمان میگذره این فکر بیشتر در ذهن من تقویت میشه.. حس میکنم سودی که از این تقلب و فروش اون حجم عظیم از ماشین بدست آورده خیلی بیشتر از جریمه ای هست که پرداخته. کاری که به نظر من اصلا شایسته نبوده. قانون قانونه و باید رعایت بشه. . ))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کاامنت ت عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. king 918

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    داشبرد ها دارن به سوی زشتی قدم بر میدارن ……….
    من که اصلا خوشم نمیاد ………….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۲ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      شما کارت درست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. king 918

        ۱۲ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        مگه از تو کار درست تر داریم یو اس اس جان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        مردم اصلا داریم ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا