فولکس واگن

استراتژی مهم فولکس‌واگن درباره سئات و اشکودا

گروه فولکس‌واگن در حال برنامه‌ریزی برای جدا کردن هرچه بیشتر برندهای اشکودا و سئات بوده و می‌خواهد برند سئات را به خودروسازی لوکس‌تر تبدیل کرده و به اشکودا هم اجازه دهد رقیب بهتری برای خودروسازانی همچون هیوندای، کیا و داچیا باشد.


به این ترتیب محصولات سئات احتمالاً قیمت بالاتری حتی در مقایسه با محصولات برند فولکس‌واگن خواهند داشت و این برند اسپانیایی را به رقیب مستقیم برند آلفارومئو تبدیل خواهد کرد. این همان چیزی است که فردیناند پژ رئیس اسبق فولکس‌واگن نیز خواهانش بود.


مدیر استراتژی تولید گروه فولکس‌واگن دراین‌باره گفته است:

ما می‌خواهیم تا هویت برندهای خود در آینده را به‌صورت واضح‌تری مدیریت کنیم. سئات می‌تواند خودروهای احساسی‌تری تولید کند و این را با نسخه‌های کوپرا نشان داده است. اشکودا هم می‌تواند در بازارهای اروپای شرقی حضور پررنگ‌تری داشته باشد و نیازهای کاربردی و گسترده‌ی مشتریان را مرتفع نماید.

به نظر می‌رسد که لوکس‌تر کردن برند سئات برای فولکس‌واگن آسان‌تر از ارزان‌تر کردن اشکودا باشد زیرا محصولات این برند اهل جمهوری چک از جنبه‌های گوناگونی همچون تکنولوژی‌ها، آپشن ها و پیشرانه‌ها با محصولات فولکس‌واگن مشترک هستند؛ اما هنوز هم فولکس‌واگن خواهان کاهش میزان اشرافیت محصولات آتی اشکودا است تا به این ترتیب روی بازارهای شرقی تمرکز نماید. در این بازارها هیوندای، کیا و داچیا سهم بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.


اما این حرکات چه تأثیری روی خود گروه فولکس‌واگن خواهند داشت؟ ظاهراً این غول خودروسازی به دنبال بررسی اورلپ های احتمالی است تا از این موضوع مطمئن شود که محصولاتش با محصولات سایر برندها همپوشانی ندارند.

مدیر فولکس در خاتمه گفته است:

ما بررسی بسیار دقیقی برای اورلپ های احتمالی در سبد محصولات تمامی برندها انجام می‌دهیم. برای مثال ما تیگوان کوپه را در بازارهای اروپایی عرضه نخواهیم کرد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه

  1. مصطفی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    سلام
    مدیر به این میگن که دورنمای شرکتش رو همه جانبه بررسی کنه.
    اهداف شرکت های زیرمجموعه اش را مشخص و پیگیری کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Saeed

      ۱۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      دوست عزیز ۴ سال پیش همین مدیر هایی که میگی دیزل گیت کردن!! یکی از بزرگترین رسوایی های صنعت اتومبیل…هفته پیش هم دوباره جریمه شدن!!!
      =)))))))))))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. نام

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    کاش ایران به تسخیر فولکس واگن در میومد!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (978 ديدگاه)

    یک جوری میخوان هر دو را از محدوده خود برند فولکس دور کنن یکی که هم سطح هستش یعنی اشکودا پائین تر بفرستن یکی که کمی ارزونتر یعنی سئات را گرونتر کنن تا جا برای فولکس بازتر بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمد حسین

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (479 ديدگاه)

    چرا تو عکس دوم اسم و لوگوی پورشه نیست
    حالا بنتلی بماند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. sina

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2147 ديدگاه)

    کلیت موضوع بسیار هوشمندانه اس که باعث میشه تو سه تا لول نیمه لوکس (سیات)، اقتصادی (فولکس) و ارزان قیمت (اشکودا) خودرو داشته باشه بدون هم پوشانی. منتهای مراتب من دوست داشتم به دلیل کیفیت خوبی که محصولات اشکودا نشون دادن این مدت اپشن هاشون حذف نشه و سیات رو میکرد برند ارزون قیمتش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. مجتبی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    کار به کجا رسیده که آلمان میخواد حریف برای هیوندا و کیا درست کنه یه زمانی از کره جنوبی میومدن ایران کارگری همه راننده های ماشین سنگین کره ای بود ن حالا دارن تو عرصه ماشین که آلمان حرف اول رو در دنیا میزنه رقابت میکنن ایران و کره هر دو خودرو سازان اما این کجا وان کجا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا