فولکس واگن

استراتژی 3 مرحله‌ای فولکس‌واگن تا سال 2025

با تمرکز روی بازسازی جایگاه فولکس‌واگن در بازارها و کلاس‌های مختلف و همچنین سرمایه‌گذاری وسیع روی ارتباطات و جابجایی‌های الکتریکی، این شرکت امید دارد که مردم را دوباره به سوی خود بکشد.

vw-strategy-next-decade-3
در حقیقت دید جدید این برند “فولکس‌واگن: انتقال مردم به جلو” است که شرکت با برنامه‌ی ترانسفورم +۲۰۲۵ به دنبال آن است بنابراین به نظر می‌رسد که فولکس به رشد پربازده و پایدار بازگردد.

vw-strategy-next-decade-1
دکتر هربرت دیز مدیرعامل اجرایی فولکس‌واگن می‌گوید:

اهداف ما متعالی بوده و استراتژی ما نیز بسیار جاه‌طلبانه است. ما می‌خواهیم تا از تغییر سود ببریم و فولکس‌واگن را به سوی صنعت جدید رهنمون سازیم. در چند سال آینده فولکس بسیار تغییر خواهد کرد. چیزهای بسیار کمی باقی خواهی ماند. در پله‌ی آخر استراتژی جدید یک برنامه‌ی دگرگونی بزرگ است.

vw-strategy-next-decade-4
جهت‌گیری فولکس‌واگن در سه فاز رخ خواهد داد. فاز ۱ تا سال ۲۰۲۰ بوده و ما شاهد بازسازی هسته‌ی تجاری فولکس‌واگن و توسعه‌ی توان شرکت خواهیم بود. در فاز ۲ که تا سال ۲۰۲۵ است این شرکت تا حد ممکن به سوی جابجایی الکتریکی رهسپار خواهد شد و به یک شرکت با سود بالا تبدیل می‌شود. فاز نهایی که شامل نقش کلیدی برند در شکل‌دهی این دگرگونی بزرگ در صنعت خودرو است انتظار می‌رود پس از سال ۲۰۲۵ و تا سال ۲۰۳۰ رخ دهد.

vw-strategy-next-decade-6
مدیرعامل اجرایی شرکت اضافه می‌کند:

از سال ۲۰۲۰ ما محصولات الکتریکی عمده‌ی خود را عرضه خواهیم کرد. به عنوان یک شرکت انبوه‌ساز، تلاش داریم که نقش کلیدی در بازار خودروهای الکتریکی داشته باشیم. تا سال ۲۰۲۵ می‌خواهیم سالانه یک‌میلیون خودروی الکتریکی بفروشیم و در این بخش پیشروی دنیا باشیم. خودروهای الکتریکی آینده‌ی ما نشانی جدید از فولکس‌واگن خواهند بود.

در بحث ارتباطات انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ فولکس حدود ۸۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا داشته باشد و در همین بازه‌ی زمانی تخمین زده می‌شود درآمد و سود حاصل از سرویس‌های مرتبط به خودروهای شبکه‌ای در سال حدود ۱ میلیارد یورو باشد.

vw-strategy-next-decade-5
در آمریکای شمالی فولکس‌واگن برنامه دارد روی لیموزین‌ها و شاسی بلندهای بزرگ تمرکز کند. این دو سگمنت بنا به گفته‌های مدیرعامل فولکس‌واگن بسیار گسترش یافته‌اند. در مرحله‌ی دوم این شرکت خودروهای الکتریکی جدید خود را به آمریکا خواهد آورد و تولید محلی خودروهای MEB شرکت از سال ۲۰۲۱ کلید خواهد خورد.

VW T-Prime Concept GTE
اما در چین فولکس عرضه‌ی شاسی بلندها را بلافاصله پس از تولید خودروهای الکتریکی شروع خواهد کرد. در دیگر بازارهای بزرگ مثل هند، آمریکای جنوبی و روسیه این شرکت توسعه‌ی بیشتر سگمنت خودروهای اقتصادی را در نظر خواهد داشت.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. امپراتور لامبورگینی

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ??????✌✌✌✌✌✊✊✊✊✊???????????????
    واقعا به فولکس تبریگ میگم.
    خیلی با برنامه و مصمم.
    همینه که عاشقشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. M4

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    برنامه ای که فولکس دارد داره نشون میده که ما داریم وارد نسل جدیدی از زندگی میشیم نه تنها از جنبه خودرو !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    با اینکه زیاد از فولکس خوشم نمیاد-ب جز گلف-ولی اصن دوس ندارم برا هیچ شرکتی مشکل پیش بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاسین

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    تو یه قسمت تخت گاز بود تو فصل دوازده که موضوع خیلی خاص رو ماشینهای نسل اینده بود که جرمی تسلا رو تست کرد و جیمز رفت امریکا برای تست کلاریتی اونجا یه جمله باحالی جیمز گفت گفتش ما زندگیمونو حول ماشین ها ساختیم الان ماشین مسیر سرنوشت ما شده کمپانی های راه پیشرفتشونو اینجوری پیدا کردن باید طوری کار کنیم که ماشین به عنوان یه اساس زندگی الان و اینده تبدیل به حلال مشکلات بشه و نه اینکه خودش عامل مشکلات بشه قرار بشه مدام حرص خراب شدنو خرجشو بخوری کمپانی بزرگی مثل فولکس واگن با در نظر گرفتن شرایط زندگی ده سال دیگه مردم از الان یه برنامه ریزی درست میکنه و ده سال دیگه نتیجشم عین هلو میگیره یاد گرفتن بعضی چیزها شعور لازم داره که تو کشور ما خودرو سازا ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا