فولکس واگن

استعفای وینترکورن از مدیرعاملی فولکس‌واگن

دقایقی پیش خبری در صدر اخبار فوری خبرگزاری‌های جهان قرار گرفت که همه را شوکه کرد. مارتین وینترکورن مدیرعامل گروه معظم فولکس‌واگن از سمت خود استعفا کرد.

Martin Winterkorn
Martin Winterkorn
در خبری فوری دو خبرگزاری رویترز و آسوشیتدپرس گزارش دادند در پی رسوایی بزرگ شرکت خودروسازی فولکس‌واگن آلمان و احتمال محکوم شدن آن به پرداخت چندین میلیارد دلار جریمه به آژانس حفاظت محیط‌زیست آمریکا، مارتین وینترکورن مدیرعامل این شرکت از سمت خود استعفا کرده است.
وینترکورن در ویدئویی که هم‌اکنون در صدر خبرگزاری‌های جهان قرار گرفته ضمن قبول اشتباه صورت گرفته و پذیرش تقلب در محاسبه میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت محصولات این شرکت، مسئولیت خطای پیش‌آمده در این زمینه را برعهده گرفته و گفته: “در اشتباهی که برای شرکت فولکس‌واگن رخ داده شریک است”.
متنی که توسط وی قرائت شده و به‌طور رسمی روی پایگاه اینترنتی شرکت فولکس‌واگن قرار گرفته بدین شرح است:

از اتفاق پیش‌آمده در روزهای گذشته شوکه شده، و حیرت زده‌ام چگونه چنین سوءرفتاری در مجموعه عظیم فولکس‌واگن رخ داده است. به‌عنوان مدیرعامل فولکس‌واگن مسئولیت اشتباه پیش‌آمده در نحوه اندازه‌گیری مواد آلاینده موتورهای دیزلی را می‌پذیرم و به درخواست هیئت‌مدیره مبنی بر پایان مدیریتم در این شرکت گردن نهاده و از سمت خود استعفا می‌دهم، با عطف به این موضوع که همواره برای شرکت کاری را انجام می‌دادم که به نفع آینده شرکت بود و از اشتباه صورت گرفته هیچ اطلاعی نداشتم.
فولکس‌واگن احتیاج مبرمی به یک شروع دوباره دارد و برای این کار نیازمند بازآرایی نیروهای خود است. من با استعفای خود راه را برای این اصلاحات باز می‌کنم.
رؤیای من همواره تلاش برای پیشرفت شرکت و خدمت به کارکنان و مشتریان بوده است و فولکس‌واگن همواره بخشی از زندگی من بوده و خواهد بود.
پروسه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ اشتباه شرکت باید همچنان ادامه یابد و این تنها راه برای کسب پیروزی و اعتماد دوباره است. من معتقدم فولکس‌واگن و تیم حاضر در آن می‌تواند بر این بحران غلبه کند.

در پی رسوایی اخیر شرکت فولکس‌واگن دادگاه عالی فدرال آمریکا این شرکت را به فراخوان ۴۰۰ هزار دستگاه از محصولاتش و جریمه‌ای سنگین محکوم نموده است. گفته می‌شود هزینه این جریمه و فراخوان چیزی بیش از ۱۸ میلیارد دلار هزینه روی دست فولکس‌واگن خواهد گذاشت. به علت این رسوایی سهام فولکس‌واگن در بازارهای مالی اروپا و امریکا با افت شدیدی مواجه شده و در برخی بازارها تا سی درصد ارزش خود را از دست داده است.

مارتین وینترکورن
مارتین وینترکورن
فولکس‌واگن با نصب نوعی نرم‌افزار بر روی خودروهای دیزلی‌اش، میزان انتشار آلاینده‌ها را کمتر از میزان واقعی نمایش می‌داد. محصولات دیزلی و کاری فولکس‌واگن بخش بزرگی از فروش گسترده این شرکت در بازارهای جهانی را شامل می‌شود.

Martin Winterkorn
Martin Winterkorn
همین ۲۰ روز پیش بود که شرکت فولکس‌واگن دوران ریاست مارتین وینترکورن را تا پایان سال ۲۰۱۸ تمدید کرد. پس از اختلاف‌های به‌وجود آمده بین وینترکورن و فردیناند پیچ، رئیس سابق هیئت‌مدیره، این یک پیروزی بزرگ برای مدیرعامل فولکس‌واگن محسوب می‌شد. گویا بخت با وینترکورن یار نبود و خیلی زود ستاره اقبال او افول کرد. لازم به یادآوری است که گروه فولکس‌واگن در طول شش ماهه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی عنوان بزرگترین خودروساز جهان را به لحاظ تعداد فروش خودرو به‌دست آورده است.

Martin Winterkorn
Martin Winterkorn
منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. نیما ناصری

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (336 ديدگاه)

    زرنگ باشن از طریق بازار ایران و فرصت صادرات محصولاتشون از مبدا ایران البته با مدیریت خودشون، میتونن چند برابر جریمشون رو در بیارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داداش بازار ایران در مقابل بازار امریکا و چین
      عددی نیس
      مگه تو ایران چقدر تو یک سال ماشین خریداری میشه ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (255 ديدگاه)

        اگه خودرو با کیفیت باشه و با احتساب بازار منطقه میشه 5 میلیون شما عراق و ایران و بقیه کشور هایی که میشهفولکس از طریق ایران به اونجا صادرات کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. حسن

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (36 ديدگاه)

          چقدر تو خوشخیالی که فکر می کنی که فولکس به همین راحتی وارد بازار ایران میشه اون زمانی هم که تحریم نبودیم خودش مستقیم وارد بازار ایران نشد و نماینده برزیلی اش رو راهی کرمان کرد و….

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رافال

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (61 ديدگاه)

        1.5 میلیون کم نیست
        ما ایرانی ها ، منتها دنبال مدل های ارزان قیمتیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. zippo

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (248 ديدگاه)

      واقعا حرکت حساب نشده و بچه گانه ای بود از طرف فولوکس
      اگر بخوان کل جریمه رو بگیرن حتی ممکنه ورشکسته شه
      الان ارزش سهامش به شدت افت کرده
      خیلی اتفاق بدی بود برا فولوکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SS

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (731 ديدگاه)

        همین چند هفته قبل بود که خبر سبقت از تویوتا و اول شدن فولکس در خودروسازی جهان منتشر شد.
        فکر میکنید امریکایی ها واقعا تازه فهمیدن که چنین نرم افزاری وجود داره؟؟ نه، بلکه درباره خیلی از شرکت ها چنین مواردی رو میدونن و فقط در موقع نیاز و وقتی احساس کنن اون شرکت داره برای شرکت های داخلی خطر ایجاد میکنن، چنین مواردی رو رو میکنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ارش

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (122 ديدگاه)

      خوشم میاد که اعتراف کردن و از مردم عذرخواهی کردن.مدیران ما 35ساله دارن تو خودروسازی انواع و اقسام خلاف ها رو میکنن کسی هم نمیگه بالای چشاتون ابرو هست بعد پرو پرو ملت رو ضدانقلاب می نامند.اگه خسارت های خودروسازان داخلی رو که به ملت تو این سه دهه ضربه زدن رو حساب کنن فک کنم خودروسازان کل کارخانه و سهامشونو هم بفرشن کفاف نمیکنه.از یه چیز مدیران اروپای و ژاپنی خوشم میاد اینکه اگه تو اون مقامی که دارن وظیفه خودشونو درست انجام ندن یا اشتباهی کنن میان استعفا میدن ولی تو ایران پست و مقام اونقد شیرین هست که به هر قیمتی میخوان خودشونو تو مقامشون نگه دارن حتی به قیمت جان هموطنان

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احسان(احسان)

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هر وقت خبری شوکه کننده از کشورهای پیشرفته و غربی شنید میشه معمولا مسولین خودشون رو مقصر میدونن و حداقل کاری که می کنن استعفا می دن.اما من هیچوقت به خاطر ندارم مدیری ایرانی استعفا داده باشه.هیچوقت.انسان جایز الخطاست اما قبول مسولیت و شکست و شجاعت اعلام شکست هست که شرافت و کرامت انسان رو مشخص می کنه.شرافت و کرامتی که در مسولین ایرانی اصلا و ابدا وجود نداره.
    این اتفاق فولکس رو توی کوتاه مدت اذیت می کنه اما در طولانی مدت اسیب خیلی زیادی بهش وارد نمی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      انسان هیچوقت جایز الخطا نیست بلکه ممکن الخطا هست. در باره معانی کلمات بیشتر فکر کنید. جایز الخطا یعنی انسان اجازه خطا داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسن

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خبر مهمی نبود این بابا نشد یکی دیگه………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AHMADREZA

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بایدم می کرد تقلب کرده دیگه
    ولی تو ایران از این چیزا نداریم اگر داشیم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مک میسل

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    جدیدا خیلی خبرا به گوشم خورده،میگن پیچ چند ساعت دیگه درخواست کنفرانس خبری داده!حالا نمیدونم این راسته یا دروغ.هنوز1ماه نشده پیچ استفا داده.نمیدونم خبر بعدی بد فولکس چیه!خدا اون روز رو نیاره که ورشکست بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (969 ديدگاه)

      بحث ورشکستگی نیست دوست عزیز بحث اینه که ی مدیر باید خیلی بیشعور و ساده لوح باشه که بخاطر ی مسئله نه به این مهمی دم لای تله رقیباش بده طوری که اونا با زرنگی بزارن فولکس این همه ماشین بفروشه و ۶ سال بگذره و تو ی بزنگا ی جریمه سنگین به انضمام ی بی اعتباری اونم تو شرایطی که دولت آلمان محبوب همه بی پناها و مظلومای جنگزده باشه طوری که میلیاردها یورو صرف نگهداری و سر و سامانشون بکنه و این چنین متحمل ضرر مادی و بی اعتباری بشه در صورتی میتونست در اوج محبوبیت باقی بمونه . متاسفم برای چنین مدیری یا هر کسی که دم لا تله بده و زحمات خودشو دیگرانو و حتی محبوبیت کشورشو ببره زیر سوال .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (571 ديدگاه)

        این بنده خدا از کجا باید میدونست که یه مهندس یا نهایتا مدیر جزء دارن چه گندی تو شرکت چند ده هزار پرسنلیش میزنن؟؟؟؟
        درسته که استعفا داده و با حرفه‌ای گری تقصیر رو گردن گرفته اما واقعا تو یه شرکت با اون عظمت نمیشه چنین اتفاقاتی رو پیش بینی و مدیریت کرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. P.G

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (489 ديدگاه)

          عزیز ساده لوح من هیچ وقت یه مدیر یا کارمند جزء همچین توانایى و اختیارى نداره که بیاد سرخود همچین کارى بکنه یا مثلا عشقش بکشه بیاد نرم افزاراى یه شرکت رو دستکارى کنه،چون اگه رو بشه پوست اون آدمو میکنن،بنابرین هیچ کس نمیاد با اعتبار و جایگاه خودش بازى کنه مگه اینکه خر باشه!
          چنین اقداماتى کار یه نفر دو نفر نیست و به مدیریت کلان شرکت و استراتژى اون برمیگرده که چنین تصمیمى رو گرفتن،به خاطر همین هم الان این رسوایى اینقد سرو صدا کرده
          بحث من ربطى به فولکس یا تویوتا یا جنرال نداره،بحث کلیه
          مگه میشه گفت رسوایى پنهانکارى جنرال موتورز تو فراخوانى که نکرد کار یه کارمند جزء بوده؟!یه تصمیم کلان بوده که صداش دراومد
          ولى در هر حال سیستم نظارتى و قوانین قوى حسنش اینه که تو هر جایى و تو هر شرایطى بدون مصلحت اندیشى عمل میکنه و کارى نداره طرفاش کین و چقد قدرت دارن یا نتایج اقدامات چى میتونه باشه،فقط به وظایفش عمل میکنه،تو همچین سیستمیه که همه حساب کار دستشون میاد و فساد به حداقل میرسه
          موضوع دیگه فرهنگ استعفا و عذرخواهى بعد از قصور و اشتباه هست که بعید میدونم حالا حالاها بخاد به کشورما برسه!
          کلا تو کشور ما مدیران سایه ى خدا روى زمین به حساب میان و به گردن مردم حق دارن و هر گندى که بزنن باز مصونن و معمولا استعفایی در کار نیست مگر اینکه از طریق یه مدیر بالاتر برکنار بشن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    وینترکورن :
    1- قبول اشتباه صورت گرفته
    2- پذیرش تقلب در محاسبه میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف سوخت محصولات این شرکت
    3- مسئولیت خطای پیش‌آمده در این زمینه را برعهده گرفته
    4- در اشتباهی که برای شرکت فولکس‌واگن رخ داده شریک است.

    قابل توجه بعضی یا … ( مدیران وطنی )
    که دنده شون از این حرفا پهن تره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (731 ديدگاه)

      راه حل من برای شرکت فولکس واگن این هست که بجای استخدام وکیل های باتجربه، چندتا از مدیران شرکت های داخلی رو استخدام کنن، تا این مدیران (با وقاحت تمام) جلوی دوربین بیان و بگن خودرو های ما اصلا آلودگی تولید نمیکنه و از خودرو های الکتریکی هم کم آلاینده تر هست!!! (شوخی)
      واقعا نمیتونم تصور کنم اگر مونتاژکاران ما به اروپا و امریکا صادراتی داشتن، چه حکمی برای اونها صادر میشد؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        در مورد حکم خودروسازان داخلی…
        قتل عام :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. مسعود

    ۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    اصلا نمیدونم چی بگم
    شوکه شدم وقتی فهمیدم شرکت به این بزرگی این اشتباه رو کرده
    خدا میدونه دقیقا چه کسی مقصره ولی رئیسه که باید روی همه نظارت داشته باشه
    ایشون هم اینقدر آدم پخته ای هستن که مسئولیت این اشتباه رو به این شکل به عهده میگیرن
    وقتی این حرکت قشنگ این رئیسو دیدم واقعا از مدیران کشور خودم بیزار شدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    این موضوع بیشتر از همه به نفع تویوتا و جنرال موتورز شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. جنوب

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (315 ديدگاه)

    کاره خوبی کردی آقای مدیر!!!!
    معلومه تو دانشگاه مدیریت رو خوب یادش دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mohsen

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    انصافا حال میکنم با مدیریتشون طرف واستاده میگه اشتباهو قبول دارم حاضرم تاوانم بدم استعفام میدم
    بیا اینجا نمیشه گفت ابروت چپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. amir

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    تازه نعمت بخش به مدیرعامل سایپا میگه چرا عذرخواهی کردی
    من و ***و نعمت بخش رو تنها می گذاشتند خیلی خوب میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. نوید جهرمی

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    کار ب تقلب و این حرفاشون ندارم.
    تو کف حرکتشم. خوبه هنوز جون کسی ب خطر نیفتاده، کسی کشته نشده و این جور عذرخواهی کرد و استعفا داد.
    این جا اینهمه ماشین آتش گرفت و کلی سوختن و مردند،( کشته هایی که بر اثر تصادف و ایمنی پایین خودروها رفتن اون دنیا ب کنار) نه کسی چیزی گف ن کسی مشخص کرد چی شده. حتی یه عذرخواهی خشک و خالی هم از کسی نکردن.
    من ک نزدیکه سرمو بکوبم تو دیوار. اونجا اسلام داره پیاده میشه ن اینجا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خبر ناراحت کننده ای بود
    امیدوارم خسارات و ضربات جبران ناپذیر برای بزرگترین خودروساز اروپا نداشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. احمد باقری

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اگر واقعا مدیر عامل خبر نداشته، پاپوش خیلی عجیبی براش درست کردن، هر کس که این کار رو کرده، حاضر شده به بهای این همه جریمه برای فولکس واگن، جایگاه خودش رو بالاتر ببره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. luis

      ۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      کار جاسوسای تویوتا بوده حتما؟؟؟؟؟؟؟؟؟امان از …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. fluid

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    بنز با 1.4 میلیارد دلار بوجه داره یه کارخونه جدید مدرن تو امریکا تاسیس میکنه!
    این ضرر و جریمه ای که به فولکس بستن خیلی کمر شکنه خداییش نامردیه
    امریکا خیلی موقع ها دیده شده به اروپایی ها هم زور میگه!
    تو قضیه شنود وجاسوسی از رییس جمهور فرانسه المانم اخر هیچ توضیح عذر خواهی
    هم نکرد با وجود عصبانیت اورلاند و مرکل
    این جا هم ممکن سیاست دخالت داشته باشه چون ژنرال موتورزی که با پنهان کاری موجب مرگ چند نفر شده بود فقط 900 میلیون دلار جریمه شد!!!
    اونوقت یان عیبی که قراره با فراخوان برطرف شه و خسارت جانی نداشته چند میلیارد
    دلار جریمه!!!
    انگار یه جورایی سیاست امریکا فولکس بخاطر صدر نشینی خودروسازی جریمه کرده!!!
    حتی کرایسلر هم که باعث مرگ چندین نفر شده بود فقط چند میلیون دلار جریمه شد!!!
    باباب بخدا چندین میلیارد دلار جریمه شوخی نیست!؟؟
    اصلا با عقل جور در نمیاد
    کلا حادثه مشکوک جلو میره
    جریمه سنگین .گردن گرفتن فوری مدیر عامل
    همه چی سری برنامه ریزی شده اتفاق افتاد !
    طبق نظر کارشناسای معتبر اقتصادی دنیا هم بعئ از اون بحران مالی جهانی امریکا با سیاستاش اون زمانی که جنبش 99 در 100 و بحران وال استریت شکل گرفته بود
    مشکل از دلار و اقتصاد امریکا به یورو و اقتصاد اروپا منتقل کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      آقا چرا اینجوری حرف میزنی بهت انگه متوهم! کار کار انگلیسه!! تئوری مششع(نیمدونم اینارو از کجا درمیارن) میزنن بصورت خیلی تابلو مشکوکه یعنی فولکس و مدیران این احمقانه دست به چنین کاری میزنن من ایمان دارم پشتت داستانی هست همون داستان زورگویه آمریکاست چند سال پیش واسه تویوتا هم چنین مشکلی پیش اومد ولی نه از ارزش سهامش کم شد نه فروشش نه جریمه ای دیدن فولکس به کسی باج نمیده گفتن یه جریمه سنگین ببندن جبران شه من نه از صنعت آمریکا بدم میاد نه پیشرفتش ولی حالم از سیاست کثیفش بهم میخوره این داستان مشکوکه حالا آمریکا دوست ها خودشون بکشن بازم مشکوکه بصورت تابلو خیلی جالبه سریع تموم رسانه ها هم پوشش دادن یعنی کسی که میگه فولکس خیلی راحت این کارو کرد و اطلاع داشت یا اصلا چنین چیزی بود به عقلش باید شک کرد نمیدونم چرا یه دفعه یاد والیبالیست های ایرانی و سرمربیشون افتادم دوستانی که آشنایی دارن خوب میدونن من چی میگم پدال جان خدای ما خیلی بزرگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شلبى

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (685 ديدگاه)

      اقا خود مدیر عامل فولکس تقلب و تخلف صورت گرفته رو قبول داره و بخاطرش عذر خواهى کرده و از سمتش استعفا داده که اقدامش هم بسیار حرفه اى و قابل احترام بوده
      شما چرا اصرار دارین بگین همچین چیزى نبوده،یعنى شما الان از مدیر عامل فولکس هم مطلع تر هستین یا دلتون بیشتر به حال فولکس میسوزه
      اخه تعصب تا چقدر،چرا دنیاى سیاست رو با صنعت قاطى میکنین
      فرق اونا با ما همین جا مشخص میشه دیگه،که اونا مسئولیت اشتباهشون رو میپذیرن ولى ما همیشه به دنبال فرار کردن از وظایف و مسئولیت هامون هستیم و اشتباهاتمون رو تحت هیچ شرایطى به گردن نمیگیریم و پاى موضوعات بى ربط رو وسط میکشیم و نمونه این رفتار رو در رفتار خودروسازامون هم داریم میبینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        شلبی چرا خودت این تعصب بیجارو داری(مثلا میخوای ماشین آلمانی بازارو هارو به تمسخر بگیری و بکوبی مطمئنما قصدت جز این نیست) آره قبول کرد باید قبول میکرد(گرچه سریع استعفا دادنشم مزحکانست امروز اعلام بشه چند ساعت بعد استعفا بده بره)با این حال گفته خبرنداشتم شایدم داشته یه سوال ازت هنوز به قبلی جواب ندادی ولی میپرسم چرا بعد از این همه سال تازه متوجه شدن؟ مگه نمیگن از 2009 تا حالا پس چرا همون موقع جلوی تولیدشو نگرفتن مگه بازرسی نداشتن مگه این همه دستگاه ماشینی که تولید کردن فقط موقع تست ازشون امتحان میگیرن بابا توی خود ایرانم بعضی مواقع رندمی این کارو میکنن فولکس که چند صد هزار تا ازش ساخته شده یعنی میخوای بگی تازه اینو فهمیدن این چیزی که تابلوئن اینکه بعد از فروش فوق العاده فولکس این کار برای ضربه زدنش و ورشکستگی و نابودیش انجام شده گفتن چه زمانی بهتر از این زمان اوج که جذب سرمایه بالاست خریدار در بالاترین اعتماده به این شرکته والا مطمئن به خاطر یه چیز احماقانه اینقدر رسانه ها سریع زوم نمیکردن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شلبى

          ۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (685 ديدگاه)

          اولا که من هیجوقت المانى بازها رو به تمسخر نگرفتم،من همین الان خودم ماشین المانى دارم،مشکل من این طرز حرف زدن و فرافکنیه شما و امثال شما تو این سایته که با تعصب بیجاتون جو این سایتو رو خراب کردین،اگه این کارو تویوتا یا جنرال موتورز کرده بود الان اینطورى حرف میزدین ؟؟ولى چون یه برند المانى این کارو کرده دارین این حرفا رو میزنین
          شما اصلا به طرز حرف زدن خودت دقت نمیکنى،بارها دیدم که با بچه هاى سایت بد حرف زدى و افکار غلط خودتو میخاى به زور به خورد بقیه بدى
          بعدم اینکه از سال 2009 الان معلوم شده چه ربطى داره،خب الان معلوم شده الان بررسى کردن،این حرفا اصلا مهم نیست،مهم اینه که فولکس این تقلب رو کرده و مسئولینش هم پذیرفتن،مهم تقلب و تخلف صورت گرفتس شایان جان

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. interceptor

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    واقعن تعجب داره چطوری فولکس همچین حماقتی کرده
    اون هم درست موقعی که داشت تویوتا رو در فروش جهانی می گرفت
    شاید با مشکلاتی که براشون پیش اومد جدی تر بخوان تو بازار ایران حاضر بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. امین

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (821 ديدگاه)

    ای وای …..
    از یه آلمانی با اصل و نسب انتظار نمیرفت
    آبروی آلمان رفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      امین اگر قرار براین باشه آبروی یه کشوری اینجوری و اینقدر مزحکانه بره پس همون بهتره آبرویی نداشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. lln

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هر جا می خوان یه شرکتو کله کنن این تست کنندگان مستقل پیدا می شن قضیه به شدت بو داره چون اگه فولکس اتفاقی واسش بیفته تمامی زیرمجموعش نابود میشن اوضاع به شدت بحرانیه نمی دونم چرا ولی احساس می کنم دست فردیناند پیچ تو کار هست که حاضر شده ولکس تا مرز نابودی بره ولی وینترکورنو کله کنه باید امیدوار بود ولکس بتونه خودشو نگه داره وگرنه ……………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بهزاد

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    معمولا شرکت های بی نام و نشان و کمتر شناخته شده در برخی موارد دست به چنین کارهایی میزنند از جمله مصرف سوخت و شتاب و… که بیشتر این موارد در بازارهایی هست که اهرم های قانونی قوی وجود نداره ولی این مورد که تقلب آشکار محسوب میشه در اینگونه بازارها و از سوی یک شرکت معظم بسیار ناشیانه بود!
    به هر روی وسعت این رسوایی و تقلب عمدی ساختار شرکت vw را در بر خواهد گرفت و دوران سختی را در پیش رو دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حميد

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    یکم بچه گانه به نظر میرسه اخه تو این دنیای پر رقابت چنین کاری
    البته یادتون هست پژوهای ۴٠۵ لوله سوختشون مشکل داشت چند نفر جونشون رو از دست دادند ولی مدیر عامل ایران خودرو استفا نداد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. kamran

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این اشتباه شرکت فولکس خیلی براش گرون تموم میشه و فراخوان 400 هزار دستگاه موتور دیزلی فک نکنم کارو درست کنه اما اینجا بهترین فرصت برای تویوتا هستش که دوباره بتونه از فولکس فاصله ش بیشتر بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIN

      ۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (121 ديدگاه)

      کامران جان تویوتا شرکتی نیست که بخواد از خرابی یا نابه سامانی شرکتی سواستفاده کنه و خودشو بالا ببره…
      تویوتا همیشه پایبند به اعتماد هست و خواهد بود…
      توی این عمر با شکوه تویوتا بگرد دنبال تقلب!!!
      تویوتا همیشه آهسته و پیوسته جلو میره…
      و واقعا ضربه بزرگی به vw خورد با این حرکت.. بدترین چیز بی اعتمادی نسبت به یه برند هستش.. همیشه هزینه از دست دادن یه مشتری بسی بیشتر از جذب مشتری جدیده…
      امیدوارم برگرده به حالت اول و رقابت داغی رو با تویوتا داشته باشه… وروز به روز خودروهای بهتری رو هر دو داشته باشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. شایان

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    فولکس باید قید بازار آمریکا و بزنه یه پنی هم به آمریکائی ها نده اونوقت شاید تا مرز نابودی و ورشکستگی بره ولی باج به کسی نداده و شان شرکتش حفظ میشه این یه حرف مفته که فولکس با این همه بزرگی بیاد چنین کاری کنه مثل این میمونه که یه رئیس جمهور بیاد وسط مسابقه فوتبال در زمین برقصه! شایدم بدتر از این مشخصه توطئه هست والا به قول دوستمون الان که فولکس رکورد فروش و زده و داره پیش میره چرا این حرفا داره زده میشه بعدم یک در هزار هم این کارو کرده باشه نهایتش با چند صد میلیون باید حل بشه یعنی میخوان بگن محیط زیست از جونه آدم ها مهمتره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      این کار از بسیاری جهات میتونه مورد پیگرد قرار بگیره و یکی از اونها مالیات زیست محیطی هست که بر روی خودروها وضع میشه و این کار به نوعی یک فرار مالیاتی به حساب میاد که نمونش برای یکی از مدیران تیم بایرن مونیخ پیش آمد و موجب به زندان رفتن به مدت 5 سال و جریمه برای اون فرد شد یا تقلبات بانکی که موجب شده چندین بانک محکوم به پرداخت جریمه های سنگین و به زندان رفتن برخی مدیران اون بشه.
      چند وقت پیش در پی شکایت هوندا از یک پیمانکار تولید قطعه در آمریکا دادگاه حکم چند سال زندان برای 2 تن از مدیران اون شرکت را صادر کرد و الان در زندان مشغول ادامه زندگی هستند و نمونه های فراوانی که در این چند ساله ما شاهدش بودیم.
      در ضمن طبق آخرین گزارشات این تقلب 11 میلیون خودرو در سراسر جهان را شامل میشه و تنها مختص چند صد هزار فروخته شده در آمریکا نیست و امر به این روشنی و تکذیب اون کار بیهوده ای هست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        بهزاد اون مالیات بانکی چه ربطی به این داره اون شخصی بود ربطی به باشگاه نداشت تازه اون دادگاه خود آلمان بود نه دادگاه کشور ثانی ضمنا فقط خود شخص رئیس رفت زندان بعدم طبق کدوم گزارشات اینو فقط سازمان زیست محیطی آمریکا اعلام کرد نه جای دیگه ای من دارم میگم وقتی این هم سال این کار به قول اینا انجام شده الان چرا باید چنین چیزی رو بشه این رذالت اونایی که خواستن فولکس برشکست بشه نیست یعنی میخوای بگی برای دلسوزی محیط زیست و مردم این کارو کردن پس چرا طی چند سال این امر انجام نشد پر واضحه خواستن زمینش بزنن بصورت خیلی تابلو حالا بعضی ها بیان بگن دیدین چقدر قانون دارن و فلان که اصلا چنین چیزی مسخرست قانون برای گردن کلفت ها همون جا در آمریکا هم اجرا نمیشه همه به منفعت طلبی شون برمیگرده این حرفا خیلی عذر میخوام از دوستان یعنی کشک

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          دوست گرامی این تقلب یکسری مزیت برای محصولات ایجاد کرده؛
          مالیات زیست محیطی کمتری بر روی محصول ایجاد شده.
          قوانین ورود و فروش را دور زده و به صورت تصنعی محصولات با قوانین کشورها جفت و جور شده.
          از نظر تبلیغاتی و فروش یک مزیت نسبی در تکنولوژی نسبت به سایرین ایجاد نموده.
          و چندین مورد دیگه.
          ربط همه اینها علاوه بر مشکلات زیست محیطی عوامل زیادی را دخیل میکنه و مالیات هم جزو عناصر مهم اون هست که اونجا بدجور پیگیری میشه و این تقلب مثل روز روشنه و این تکذیب کردن شما چیزی جز فرافکنی نیست.
          در ضمن تحقیقات این موارد برای سایرین هم پی ریزی شده و احتمالا چند شرکت دیگر هم درگیر این تقلب ها خواهند شد و فقط باید انتظار کشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۲ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          بهزاد فرافکنی؟ من چی کارم سره پیازم ته پیازم شماجواب سوال منو ندادی میگم چرا الان باید این اتفاق بیفته مگه از سال 2009 شروع نشد چرا گذاشتن محیط زیستشون خراب بشه 6 سال مشکل شما ضدآلمانی های آمریکاپرست اینکه هرچیزیو که اونا میگن دوست دارین قبول کنین دروغو راستشو نه میخواین بررسی کنین نه تحقیقی چون فکر میکنین همه چیزشون راستو درسته مطئن باش این یه توطئه کثیف برای بدنام کردن رقیب قدرتمندشون بوده مثل روز روشنه هیچ فرافکنی هم درکار نیست چون چیزی به من نمیرسه چیزم ازم کم نمیشه فقط یه عده که از دیروز تا حالا هرچی از دهنشون دراومده بهمن گفتن منم چون به حسابشون نیارودم الان دارن میسوزن شما هم اینقدر به آمریکا تعصب نداشته باش مطمئنا از کشورهای پیشرفته دروغگو تر و رذل تر از همشونه فقط چون آمریکاست میخواد زور بگه این چنین جریمه ای برای حتی این کار کرده هم مزحکه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          در بررسی متخصصان مشخص شده خودروهای تولیدی از سال 2009 به بعد دارای چنین نرم افزاری هستند.
          حتی یک فرد با آی کیو متوسط هم میتونه با خوندن چنین مطلب ساده ای به جواب برسه!
          ما کاری با دیگر کشورها نداریم و اصلا اهمیتی نداره کدام شرکت پیروز میشه یا شکست میخوره و تا وقتی امثال شما از این دست صحبت ها مطرح میکنید مجبور هستیم بیاییم.
          به جای اینکه کلام تیز خودتون را به شرکت متقلب معطوف کنید در یک چرخش انقلابی دست به استدلال های بی سر و ته میزنید که جایی در دنیای امروز نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. AMIN

          ۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (121 ديدگاه)

          البته اگه قصد زمین زدن فولکس بود که تویوتا رو باید خیلی زودتر از اینا زمین میزدن عزیزم… بحث اینه که شده یا حداقل ذره ای نقصان تو کارشون بوده وگرنه بازی کردن با صنعت خودروسازی یک کشور مثل آلمان غرامت سنگینی واسه خود آمرکاییا داره… شما چرا نمیخوای دست از تعصب هیتلر معابانه برداری؟!! حالا بعداز 5 سال فهمیدن که چیز سختی نیست الان دیگه اثبات شده و دوندگی دادگاهی بوده… نه اینکه مثل خودمون فقط فوری تهمت بزنیم و تخریب کنیم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. P.G

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (489 ديدگاه)

      به به،این هم یه تئورى ناب جدید دیگه!:)
      مرحبا استاد،مرحبا!
      اونوقت استاد مگه کشکه که یه شرکت یهو از بازار آمریکا بکشه بیرون و جریمه نده و قسر دربره؟!
      دوست من آمریکا اگه بخاد میتونه یه بلایى سر فولکس بیاره که فولکس دیگه تو خود آلمان هم نتونه ماشین بفروشه،به خاطر همین مطمئن باش فولکس مثل یه پسر خوب تا پنى آخر این جریمه رو پرداخت میکنه!
      با این تئورى فیوز پَرون جدید شما فقط الان یه سوال ذهن منو مشغول کرده،اون هم اینکه میشه بگید چند سالتونه ***
      من فقط موندم اون تعدادى که به این کامنت شما لایک دادن واقعا قبلش راجب تئوریتون فکر هم کردن یا فقط…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. آرش آمار

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (305 ديدگاه)

    فولکس واگن تحت پیگرد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا قرار گرفته تا صحت اتهام دستکاری در تست‌های تولید کربن دی‌ اکسید ماشین‌هایش مشخص شود.

    ماجرا از این قرار است که گفته می‌شود خودروهای دیزلی این کمپانی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ که ۴۸۲ هزار دستگاه را شامل می‌شود، با نرم افزاری دست کاری شده‌اند تا فقط در هنگام تست تولید دی اکسید کربن، بتوانند از این آزمون بگذرند و عدد کمتری را نشان بدهند.

    به گفته EPA، زمانی که این ماشین‌ها تحت آزمون نیستند، آلودگی آن‌ها ۴۰ برابر بیش‌تر از چیزی است که نتایج تست‌ها نشان می‌دهد. در واقع نرم افزار دو حالت دارد؛ زمانی که تشخیص می‌دهد ماشین در حال تست است، خروجی کربن دی اکسید را کاهش می‌دهد و وقتی متوجه می‌شود که ماشین در حالت عادی و در خیابان است، تولید کربن دی اکسید را به حالت عادی باز می‌گرداند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Archi KHAN

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    البته بطور کلی در این جور مواقع معمولا واقعیت ها چیزِ دیگه ایه ،
    من فکر میکنم شاید سوپر میلیادرهای جهان میخواستن سهام فولکس بخرن ، یه همچین بازی را چیدن ( حالا کاری با مقصر بودن یا نبودن وینترکورن یا … ندارم ) که سهام ارزون بشه .
    وقتی سهام ها را ارزون خریدن دوباره گازشو میگیرن برای تولید و …
    وگرنه چه لزومی داشت فولکس که این همه سرمایه گذاری میکنه تو این 8-7 برند تحت مالکیت اش ، یه پروژه تحقیقاتی / سرمایه گذاری نکنه و این عیب را بطرف نکنه ؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. rapbaz

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اقا مثل اینکه اوضاشون بدجوری ریخته بهم
    ارزش سهامشونم سقوط کرده…
    رسوایی بدی هست واقعا
    منتظرم ببینم چجوری حلش میکنن….

    اونا که مردمشون مثه ما نیستن ساکت وایسن :|
    والا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. رافال

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تا 30% افت ارزش برای همچین کاری
    18 میلیارد دلار هم خیلی زیاده، این شرکت اگر آمریکایی بود جریمه بسیار کمتری باید می داد
    خدا می دونه چنتا خودروساز دیگه از این کلک ها دارن می زنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. american and japan

    ۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    تا حالا رتبه بندی بهترین برند های خودرو جهان اینجوری بود
    1 تویوتا
    2 فولکس
    3 فورد
    الان که دیگه اینجوری شد احتمالا فولکس پرت بشه از لیست و فورد بیاد دوم بشه و البته تویوتا هست که همچنان بی رقیب هست.
    از لحاظ کیفیت هم به این صورت بود:

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      کی گفته فولکس دوم بوده بهترین برندهای دنیا بعد تویوتا در ارزش گذاری بنز و ب ام وهستن بعد از اونا هم هونداست بعد فولکس ضمنا کی گفته کیفیت تویوتا بالاتر از فولکس بوده طبق کدوم سند شما همینجوری که از اسمت نشون میده عشق آمریکا و ژاپنی ولی این جور حرف زدنت درست نیست پرت بشه کنار لفظ درستی نیست فولکس کلی برند با ارزش زیر مجموعشن به همین راحتی پرت نمیشه کنار خیالت راحت ضمنا تویوتا در نیمه سال از فولکس در فروش شکست خورد و مطمئنا تویوتا و جنرال موتورز هم کلی تقلب میکنن ولی چون بچه های خوب بازار آمریکان هیچوقت پاپوشی براشون درست نمیشه والا به ارزش گذاری هم باشه بنز و ب ام و کجا و تکنولوژی و قدرتشون کجا تویوتا کجا مقایسشون مسخرست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. luis

        ۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        تو خوبی تو کار درستی تو اقایی تو قوی تو باهوش کی گفته تویوتا تو کیفیت اوله؟؟؟؟
        5 سال متوالی رتبه اول تست 3 ساله جی دی پاور گفته که لکسوس اوله بیوک دوم و تویوتا سوم عمه من که نگفته؟؟؟؟
        همین مقاله پدالم یه ماه پیش گفته که تو اختراعات امسال تویوتا اوله تو ارزش بندم که اوله تو فروشم که به جز نیمه اول امسال اونم اختلاف دو صدم درصد همیشه اول بوده تو چند سال اخیر مگه این رتبه بندی ها کشکیه برا خودت کامنت میزاری ؟؟؟؟
        مگه عشقی یه که چون جنابعالی از بنز خوشت میاد پس بنز کجا تویوتا کجا؟؟؟؟؟؟
        برو خدا خیرت بده خیلی برتی داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سپهراد

          ۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (6 ديدگاه)

          دوستمون کاملا درست میگن. چند جا خوندم منم که چند سال هست که تویوتا بهترین کیفیت جهان رو لقب گرفته.در ضمن گفتی لکسس خب لکسس هم که زیر مجوعه ی تویوتا هست مال تویوتاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  28. Morteza

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (123 ديدگاه)

    سلام
    دوستان یه سوال داشتم از شما ها که وارد تر هستین
    الان مثلا تو ویکی پدیا نوشته درامد سال 2012 فولوکس 103 میلیارد یورو بوده
    الان چجوره که میگن این 18 میلیارد دلار کمرش رو میشکونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      خب درآمد یه بحث سودآوری یه بحث دیگه درآمدش 190 میلیارد دلار هست ولی سودش 20 میلیارد دلاره فولکس با اختلاف پردرآمدترین شرکت اتومبیل سازی دنیاست تقریبا سود یکسالشو باید بده که این خیلی سخته برای چنین شرکت بزرگی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. P.G

    ۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    پدال خواهشاً این آخرین بار باشه که کامنتاى منو حذف یا سانسور میکنى!
    من تو کامنتام کلمه بى جا یا رکیک استفاده نمیکنم که ورمیدارى کامنتمو حذف میکنى،شما حق ندارید با این کارتون منو مجبور کنید که مطابق نظر یا علایق شما نظر بدم
    اگه میگم کامنتاى این آقا کودکانه است کاملاً مستدل دارم این حرفو میزنم و میتونم بابتش توضیح بدم،اگه میگم یکى داره خزعبلات میگه دلیلش اینه که واقعا داره میگه،توهین نمیکنم
    من آزادم نظرمو بگم،شما هم حق ندارید توش دخل و تصرف کنید مگر اینکه از کلمه رکیک یا توهین استفاده کنم!
    این یه اخطار دوستانه بود:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      آره پدال چون ایشون دارن میگن پس درسته آخه چرا نطراتشونو پاک میکنین ایشون میگن پس حتما هست اصلا ایشون پیامبر الهی هستن هرچی میگن درسته باید همه قبول کنن ایشون جایگاه نعوذبالله خداست رویه زمین اخطارمم دوستانه بود والا میرم با بابام میان اینجا الان گریه میکنم پدال آخه چرا نظراتمو چاپ نمیکنی اوووووووم اوممم گریم گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا