فولکس واگن

پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی فولکس‌واگن ID.4 جدید

اگر فولکس‌واگن ID.3 جایگزین الکتریکی گلف باشد پس ID.4 نیز جایگزین الکتریکی تیگوان خواهد بود. این خودرو به‌صورت رسمی در ۲۴ سپتامبر رونمایی خواهد شد اما ما توانسته‌ایم به همراه تیم مهندسی فولکس‌واگن پشت فرمان نسخه پیش‌تولیدی‌اش بنشینیم.

فولکس‌واگن ID.4

آنچه تست شده نسخه فول فرست ادیشن مکس بوده و از باتری ۷۷ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار سود برده است. برای خودرویی همچون ID.4 باید حدود ۵۹ هزار یورو پول پرداخت کرد. البته اگر نشان فرست ادیشن و تمامی تجهیزات خاص این مدل را حذف کنید قیمت خودرو به رقم قابل‌هضم‌تر ۴۹ هزار یورو خواهد رسید که از همین باتری و پیشرانه سود می‌برد.

فولکس‌واگن ID.4

در نهایت قیمت پایه ID.4 به حدود ۳۷ هزار یورو خواهد رسید. این مدل از باتری ۵۲ کیلووات ساعتی و قدرت کمتر استفاده خواهد کرد. در سال ۲۰۲۱ نسخه چهار چرخ محرک و قوی‌تر ID.4 نیز عرضه خواهد شد. اگر اشکودا انیاک را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیریم انتظار می‌رود محصول فولکس‌واگن نیز با قدرت ۲۶۱ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۴۵۹ کیلومتری در دسترس باشد. همچنین احتمال عرضه مدل داغ GTX با خروجی ۳۰۲ اسب بخاری وجود دارد.

فولکس‌واگن ID.4

مدل ۲۰۱ اسب بخاری تست شده برد ادعایی ۵۲۰ کیلومتری دارد. خریداران می‌توانند این خودرو را با شارژر سریع ۱۲۵ کیلوواتی سفارش دهند که در این صورت طی نیم ساعت می‌توان به برد ۳۲۰ کیلومتری دست‌ یافت؛ اما ID.4 به‌صورت استاندارد با شارژر ۵۰ کیلوواتی عرضه شده و برای دست‌یابی به برد یاد شده باید یک ساعت صبر کرد. همچنین استفاده از شارژر خانگی نیز باعث می‌شود شارژ باتری در ۱۱ ساعت انجام شود.

فولکس‌واگن ID.4

در کنار ما دیمیتری آسموس مهندس مسئول تائید کننده نهایی این شاسی‌بلند الکتریکی حضور داشت. پروژه قبلی او نسل هفتم گلف R بوده است. چیزی که ما سریعاً به آن اشاره کردیم و او هم تایید کرد این بود که ID.4 هم کاملاً اسپورت خواهد بود. البته توانایی آفرود این خودرو در حد شاسی بلندهایی با این ابعاد خواهد بود و رانندگان خواهند توانست از برخی مسیرهای نه چندان سخت عبور کنند. البته وقتی ما شاسی‌بلند الکتریکی فولکس‌واگن را در پیست تست کردیم بزرگ‌ترین نقطه قوت آن را یافتیم: این خودرو سواری فوق‌العاده‌ای دارد.

فولکس‌واگن ID.4

با گشتاور ۳۱۰ نیوتون متری‌ای که به چرخ های عقب فرستاده می‌شود اکسل جلو فقط به فرمان متصل بوده و ریسک نامتوازن شدن فرمان از نظر وجود گشتاور کاملاً حذف شده است. کمی تکان در بدنه وجود داشته که آن‌هم طبیعی است. البته ID.4 دقیق حس شده و بسیار سبک‌تر و چابک‌تر از وزن ۲.۲ تنی اعلامی است. البته باتری و پیشرانه به منظور ایجاد مرکز ثقل پایین در کف خودرو پنهان شده‌اند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت شاسی‌بلند جدید فولکس نیز در ۸.۵ ثانیه ثبت می‌شود.

فولکس‌واگن ID.4

ما به رالف برنداستاتر که رئیس برند فولکس‌واگن است انتقادات موجود درباره کابین پلاستیکی ID.3 را منتقل کردیم. دلیل این کار نیز جهانی بودن ID.4 است زیرا در چین و آمریکا هم عرضه خواهد شد.

فولکس‌واگن ID.4

اما طراحی کابین این خودرو کاملاً تحت تأثیر ID.3 بوده ولی خب پلاستیک‌های بکار رفته در آن نرم‌تر بوده و کیفیت بالاتری دارند. هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده نیز در این خودرو وجود داشته و احساس‌برانگیز است. سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش سفارشی ۱۲ اینچی هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف خاص خودش را دارد.

فولکس‌واگن ID.4

ID.3 آغازگر فصل جدیدی در تاریخ فولکس‌واگن بوده اما بی‌شک ID.4 محصول مهم‌تری خواهد بود زیرا به عنوان اولین محصول جهانی از خانواده ID روانه بازارهای گوناگون خواهد شد. در کل این خودرو پکیجی متنوع بوده و نسخه‌های زیادی از آن عرضه خواهد شد. ما واقعاً تحت تأثیر این خودرو قرار گرفتیم و اگر قیمت آن به حدود ۳۰ هزار پوند برسد قطعاً شانس موفقیت بالایی خواهد داشت.

مشخصات فولکس‌واگن ID.4 فرست ادیشن مکس پروتوتایپ

  • قیمت: ۵۲۷۰۰ پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: تک‌واحد الکتریکی، باتری ۷۷ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۲۰۱ اسب بخار/۳۱۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۵۲۰ کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی جذاب و قدرت موتور و برد خوبی داره…مطمعننا پر فروش میشه…

    موافقم 56
    مخالفم 13
    1. زیزیگولو

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4796 ديدگاه)

      طراحیش جالبو مفهومیه

      موافقم 53
      مخالفم 5
      1. مهدی موتورز

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1195 ديدگاه)

        بابا جلوش پوشش داره

        موافقم 2
        مخالفم 9
        1. زیزیگولو

          ۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (4796 ديدگاه)

          چه ربطی داشت!!؟؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
  2. پارسا عشق ماشین

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    اوف چه ماشینیه این همون تیگوان است ولی خیلی بهتر

    موافقم 15
    مخالفم 8
  3. ارشیاSVJ

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره.???

    موافقم 29
    مخالفم 5
  4. مهدی موتورز

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    عالییی

    موافقم 17
    مخالفم 5
  5. کوشا

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    داخلش همون فیات دیروزیه نیست؟!!

    موافقم 3
    مخالفم 13
  6. Mc20

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    بازم موتور برقی???‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️???حدایا این برقی های بی روح رو محو کن???

    ماشین بازا میفهمن چی میگم

    موافقم 7
    مخالفم 33
    1. MAF

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ازون 25تا دیسلایکت معلومه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. ارشیاSVJ

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    کسی از رکورد دارای اسپافرانکوشامپ خبر داره؟
    کسی سه تا رکورد اول پیست رو میدونه؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
  8. Mohamad

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    طراحیش خیلی خوبه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. محمد حسین

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (489 ديدگاه)

    … چیزی که ما سریعاً به آن اشاره کردیم …
    به نظر میرسه این قسمت درست ترجمه نشده.

    یه جا هم اشتباهی به جای کف خودرو ، نوشته شده کم خودرو

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. سردبیر

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      درود بر شما. اصلاح شد.

      موافقم 4
      مخالفم 3
  10. Hadi

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    عجب ماشینیه ?
    بردش تو کلاس خودش خیلی عالیه…

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. MAF

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اگه کوپه بود باحالتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا