اولین تجربه رانندگی با فولکس‌واگن T-Cross جدید
اولین تجربه رانندگی با فولکس‌واگن T-Cross جدید

اولین تجربه رانندگی با فولکس‌واگن T-Cross جدید

شاسی‌بلند جدید فولکس‌واگن T-Cross که بر پایه‌ی مدل محبوب پولو بنا شده سومین قدبلند این برند در دو سال گذشت بوده و یک قدم دیگر به تکمیل خانواده‌ی 5 نفره ی فولکس کمک کرده است. فولکس‌واگن تعهد کاملی به تولید شاسی بلندها داشته و در آینده نیز محصولات قدبلند و الکتریکی متنوع و گسترده‌ای را عرضه خواهد نمود.


هم‌اکنون T-Cross با دو پیشرانه‌ی متفاوت وارد بازار بریتانیا شده که هر دو از نوع 3 سیلندر 1 لیتری توربو با خروجی‌های 94 و 113 اسب بخاری می‌باشد. نسخه‌ی ارزان‌تر این خودرو تنها 16995 پوند قیمت داشته اما بهای مدل R-Line DSG با پیشرانه‌ی قوی‌تر به 25050 پوند می‌رسد.


از نظر ابعاد، T-Cross دیفرانسیل جلو اندکی طویل‌تر از پولو بوده و ارتفاع بیشتری هم دارد. موقعیت رانندگی این خودرو نیز 100 میلی‌متر بالاتر آمده است. به همین خاطر داخل کابین این شاسی‌بلند به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از پولو بوده هرچند فاصله‌ی بین محوری دو خودرو یکسان است.


در بخش عقب کابین صندلی نیمکتی را می‌بینیم که به جلو و عقب می‌رود و فضای پا را تا 150 میلی‌متر افزایش می‌دهد. اگرچه کابین T-Cross هیجان‌انگیزتر از پولو طراحی شده اما در عین حال بالغ‌تر بوده و حس فضای بیشتر در آن بلافاصله قابل احساس است. وقتی که صندلی عقب در دورترین نقطه نسبت به صندلی‌های جلو قرار داشته باشد خودرو کاملاً جادار احساس خواهد شد و فضای سر و پای زیادی در دسترس خواهد بود. البته وقتی صندلی را به جلو هل دهید فضای زیاد پا کاملاً ناپدید خواهد شد.


فضای بار نیز بین 385 تا 455 لیتر متغیر بوده و با خواباندن صندلی‌ها نیز به 1281 لیتر می‌رسد. فضای بار T-Cross منعطف‌تر از پولو می‌باشد. حتی صندلی سمت سرنشین نیز به‌صورت تخت می‌خوابد و فضایی شبیه یک ون کوچک در دسترس راننده قرار می‌گیرد.


از طرف دیگر با هل دادن صندلی عقب به جلو فضای حفره مانند بزرگی در محفظه بار ایجاد می‌شود که وسایل بزرگ را می‌توان در آن جای داد.


چهار تریم متفاوت S، SE، SE L و R-Line در دسترس خریداران هستند. لیست آپشن های این شاسی‌بلند متنوع و قابل‌توجه بوده اما همه‌ی مدل‌ها با صفحه لمسی 8 اینچی عالی فولکس، شارژ بی‌سیم گوشی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع و طیفی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار ترمز و پایش کناره‌های خودرو عرضه می‌شوند.


ما هر دو نسخه‌ی T-Cross را بررسی کردیم اما خب محبوب‌ترین مدل این خودرو احتمالاً نسخه‌ی کم‌توان‌تر و تریم SE خواهد بود. اولین چیزی که متوجه خواهید شد ارتفاع بالای موقعیت رانندگی است. هر دو مدل دارای طراحی داشبورد سه‌بعدی سفارشی فولکس بودند که احساس و ظاهر خوبی داشته و البته پلاستیک‌های سخت‌تر زیادی در داشبورد آن‌ها بکار رفته‌اند.


پرفورمنس پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1 لیتری مشابه همان نسخه‌ی آپ GTI بوده و البته باید گفت در دورهای پایین‌تر از 2500 پیشرانه اندکی فقدان گشتاور به چشم می‌آید. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت مدل 113 اسب بخاری برابر با 10.2 ثانیه بوده درحالی‌که شتاب مدل ضعیف‌تر برابر با 11.5 ثانیه می‌باشد.


آرامش و رفاه کابین هر دو نسخه‌ی T-Cross کاملاً گیرا بوده و مدل ضعیف‌تر دارای گیربکس روان 5 سرعته است درحالی‌که گیربکس 6 سرعته دستی نسخه‌ی 113 اسب بخاری هم عملکرد نرمی دارد. هر دو خودرو به‌صورت سفارشی با گیربکس دوکلاچه فولکس نیز عرضه می‌شوند.


سواری خودرو واقعاً خوب بوده و با دقت و سبکی خاصی همراه است. این خودرو به اندازه‌ای که فکر می‌کنید تکان نداشته و شاسی نیز باعث بهبود کیفیت سواری شده است. از نظر دینامیک سواری هم تفاوت خیلی زیادی بین T-Cross و پولو وجود ندارد.


البته این خودرو باعث به وجد آمدن رانندگان مشتاق نخواهد شد اما خب نیازهای اکثریت را برطرف خواهد کرد. برگ برنده‌ی T-Cross در مقایسه با رنو کپچر و سئات آرونا احساس کیفیت بالای کابین، فضای داخلی و بار عالی، پکیج ارتباطی سطح بالا و سرکوب برجسته‌ی صدا در زمان حرکت است.


بچه کراس اوور فولکس‌واگن اگرچه کوچک است اما پکیجی خوب بوده و یک عضو جذاب دیگر از خانواده‌ی شاسی بلندهای این غول آلمانی محسوب می‌شود. هوشمند، جادار و مجهز از جمله صفات T-Cross هستند. البته این خودرو برخلاف تصوراتی که از محصولات قدبلند فولکس داریم خیلی گران نیست و یکی از مناسب‌ترین شاسی بلندهای بازار محسوب می‌شود.

مشخصات فولکس‌واگن T-Cross 1.0 TSI 115PS R-Line

  • قیمت: 23550 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 113 اسب بخار/200 نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 10.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 193 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر


منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. فرامرز
    سوابق: (1283 دیدگاه) ,

    همه چیش خوبه به جز قیمتش!
    اگه کراس اوور بودن براتون مهم نباشه میتونید با نصف این پول میتونید یه اشکودا فابیا با همین پرفورمنس و با همین پلتفرم بگیرید! نه اگه اشکودا دوست ندارید میتونید با ۲۳ هزار پوند گلف جی تی آی بگیرید که برای افرادی که دنبال لذت رانندگی هستن گزینه خیلی جذابتری هست.
    اگه اصرار دارید کراس اوور باشه و برند خوب باشه باز میتونید تو بعضی نمایندگی ها با این پول آئودی کیو۲ بخرید که از تی کراس بزرگترو لوکستره. من دیروز نگاه میکردم تو بازار آلمان زیر ۲۵۰۰۰ یورو میشه مدل پایه اش رو خرید که دقیقاْ همین موتور و گیربکس روشه

    پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1893 دیدگاه) ,

    خوبه ولی با این قدرت و حجم موتور جای تآمل داره انتخابش .

    پاسخ
  3. me84
    سوابق: (1470 دیدگاه) ,

    .
    ماشینای فولکس اکثرا خوشتیپن و از نزدیک خیلی خوشگلتر از تو عکسن. همین پاساتایی که ماموت آورد به ایران نسخه اروپاییش واقعا زیباست .

    پاسخ
  4. Abbas
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    کراس اوور(یا به قول خودمون شاسی بلند)باشه بعد موتورش ۱ لیتری ۳ سیلندر باشه،عامو خداییش یا شاسی بلند نزنین یا اگه زدین یه موتور درخور اسم شاسی بلند بذارین روش حداقلش ۴ سیلندر ۲ لیتری و دیگه آبرو اسم شاسی بلند رو نبرین

    پاسخ
    1. sina7
      سوابق: (271 دیدگاه) ,

      شاسی بلند نیس حتی کراس اوور هم نیس مث ساندرو استپ وی خودمونه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.