فولکس واگن

نگاهی اجمالی به فولکس واگن پولو GTI

فولکس‌واگن پولو در طول عمر خویش همواره در سایه برادر بزرگ‌ترش یعنی گلف بوده است. اما با تغییراتی که کمپانی فولکس واگن در آخرین نسل پولو ایجاد کرده، کمی این معادله را به هم زده است.

2015 Volkswagen Polo GTI
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI
اتومبیل فعلی، پنجمین نسل سری GTI پولو است. موتور پولو GTI یک نمونه ۱.۸ لیتری توربو و برگرفته از گلف می‌باشد. کمپانی فولکس‌واگن برای تضمین رانندگی اسپرت در پولو GTI از سیستم تعلیق و فرمان ارتقاء یافته استفاده کرده است.

2015 Volkswagen Polo GTI
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI
روی کاغذ، پولو GTI پیشنهاد بسیار جذابی محسوب می‌شود. موتور TSI این اتومبیل قادر به تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت است که ۱۱ اسب بیشتر از نسل قبلی می‌باشد. گشتاور این موتور هم ۳۲۰ نیوتن متر است که از دور موتور ۱۴۵۰ در دسترس قرار می‌گیرد. ترکیب این موتور تازه نفس و گیربکس معروف ۷ سرعته DSG به این ماشین امکان می‌دهند که تنها در زمان ۶.۷ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد. با این شرایط پولو به اندازه ۰.۱ ثانیه از نزدیک‌ترین رقیبش پژو ۲۰۸ GTI سریع‌تر است. هم چنین در این ماشین از سیستم استارپ – استاپ استفاده شده که به مدد استفاده از سیستم فوق، مصرف سوخت اتومبیل در هر صد کیلومتر به ۶ لیتر رسیده است که از این نظر با پژو مساوی است.

2015 Volkswagen Polo GTI
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI
برای ایجاد تغییر میان گونه GTI با انواع استاندارد و به‌مانند برادر بزرگ‌تر یعنی گلف، در این ماشین هم از جلوپنجره لانه‌زنبوری با نوار قرمز رنگی که هیجان‌انگیزتر می‌باشد، استفاده شده است. هم‌چنین لوگوی GTI به جای‌جای اتومبیل زینت بخشیده است.

2015 Volkswagen Polo GTI
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI
چراغ‌های LED و رینگ چرخ‌های ۱۷ اینچی آلومینیمی هم به صورت استاندارد وجود دارند. تودوزی داخل اتومبیل هم بسیار به دیگر ساخته‌های فولکس واگن شبیه است. دقیقاً به‌مانند گلف GTI در پولو هم دور غربیلک فرمان با نخ قرمز رنگ دوخته شده است. در مورد امکانات هم باید گفت که این ماشین از تمام امکانات استانداردی که در دیگر رقیبانش وجود دارد، بهره می‌برد. کار با مانیتور مرکزی و به‌خصوص نویگیشن هم بسیار راحت و آسوده است.

2015 Volkswagen Polo GTI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI Interior
2015 Volkswagen Polo GTI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI Interior
حس رانندگی با پولو بسیار به گلف شبیه است و دقیقاً به‌مانند برادر بزرگ‌تر در پولو هم فرمان، بسیار تیز و فرز است و بازخورد خوبی به راننده می‌دهد. گشتاور در بازهٔ گسترده‌ای از دورها در اختیار راننده قرار می‌گیرد و سبقت‌گیری در هر دور موتوری آسان است. اما صدای موتور کمی خشن به گوش می‌رسد.

2015 Volkswagen Polo GTI Interior
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI Interior
شاسی قرص و محکم هم توانایی‌های خودش را به‌خوبی در سر پیچ‌ها نشان می‌دهد. هم‌چنین سر پیچ‌ها پدیده کم فرمانی هم به‌خوبی قابل‌کنترل است و به‌جرئت می‌توان گفت پولو GTI یک ماشین ایمن و مطمئن برای رانندگی روزانه و پیست است.

2015 Volkswagen Polo GTI Engine
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI Engine
هم‌چنین فولکس‌واگن به شما پیشنهاد سفارش یک پکیج اسپرت را می‌دهد. هر چند پکیج فوق به‌مانند آنچه روی گلف نصب می‌شود جامع و کامل نیست اما در هر صورت سیستم کنترل پایداری، واکنش سریع‌تر اکسل، تقویت سیستم فرمان و ترمز و همچنین ورود بیشتر صدای موتور به داخل کابین برای افزایش هیجان، چیزهایی هستند که به ماشین اضافه می‌شوند.

2015 Volkswagen Polo GTI Facelift
۲۰۱۵ Volkswagen Polo GTI Facelift
با این شرایط فولکس‌واگن پولو GTI یکی از کامل‌ترین سوپرمینی های موجود در بازار است.

چینش و حجم موتور ۴ سیلندر خطی / ۱.۸ لیتری توربو
قدرت و گشتاور موتور ۱۸۹ اسب بخار / ۳۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته DSG
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا صد ۶.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

فرید

فرید حنیفه زاده، علاقه مند و نویسنده مطالب خودرو

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. علی آهنگر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    از فولکس خوشم میاد ماشیناشو شیک و مردونه میسازه بخصوص قسمت جلو پنجره رو
    مثل پاسات که عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      اصلن ینی محو فیگورشم…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مرتضی

        ۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (849 ديدگاه)

        اره جلو بازو رو خوب میگیره :D

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. AliZeus

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    فولکس فقط یه دغدغه داره…کیفیت.. والسلام
    حوصله بقیه مسائلو نداره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AliZeus

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (420 ديدگاه)

    ضمنا قدرت موتور و بهینه بودنش و همچنین شتابش خیلی ردیفه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی آهنگر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    بچه ها راستی خبر رو که دارین
    سایپا اون لچکی بین سطون C و D رو از پراید حذف کرده که خودرو ایمن تر بشه :|
    http://eddie22.persiangig.com/10857894_889119367794980_9031546707605475112_n.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان آرسنالی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      من نفهمیدم؟ یعنی چی یکی توضیح بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Ehsan

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      خیالت راحت سایپا اصلا توانایی مهندسیش در این حد نیست :-D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Un4given

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آی جون میده با این حال این mvm 315 رو بگیری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      اصلا 315 ارزش داره به خاطرش به این عروسک گاز بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Lord Cezar

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    قیمتش چنده ؟ تو متن نبود .
    مطئنا” یه ماشین بی نقص هست تو رنج خودش . به نظرم نباید پژو رو قاطی خودرو سازای المانی کرد چون خیلی مونده برسن بهشون . همین دزدی قطعات رو پژو به ایرانخودرو یاد داد :دی
    زنده باد خودروسازای آلمانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سپهر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    کلا ماشین میزونیه از شتاب و موتورو سرعت بگیر تا طراحی داخلی واسپرت بودنشو رینگای توپش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. 4MATIC

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    نظرسنچی
    MEEDES-BENZ A45 AMG=لایک
    فولکس واگن گلف=دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Camaro 1978

      ۲۷ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (38 ديدگاه)

      گلف یه اسطوره هست
      آخه چه جوری دلت اومد…؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان آرسنالی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1893 ديدگاه)

      4matic جان نسبت گلف به بقیه ماشین ها مثل نسبت s500 هسات نسبت به به بقیه هم کلاس هاش یا نسبت m3 با بقیه هم رده هاش اینا رو به هیچ عنوان نمیشه با بقیه مقایسه کرد اینا نحوه و متد خودروسازی رو درهر سال تو کلاس خودشون مشخص میکنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. 4MATIC

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    اقای کامارو1987گلف بهترین ماشین توکلاس هاچ بک شد البته اگه چدول رده بندی رودیده باشی….
    ولی 100 تاگلف یه چرخA45 AMG 2015نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارمان

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      اقا قیمت هاشونم متفاوته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مک میسل

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      با متعصبانی مثل تو نمیشه حرف زد جناب4MATIC!!!
      وقتی که گلف R40اومد تو بازار انوقت قیافتون دیدن داره
      راستی…
      اون موقع که گلفRشد بهترین هاچ بک اسپرت سال کجا بودی؟؟؟؟
      تو سواحل مدیترانه؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مجتبی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    چی میشد به جای پراید اینو سوار میشدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدMOHAMMAD

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    پارچه روکش صندلی هاش مثل پارچه زیر شلواری است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آهنگر

      ۲۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (375 ديدگاه)

      واللا ما این زیرشلواریا نه دیدیم نه داریم
      اینجور چیزا واسه شما پولداراست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. عادل

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    کم استهلاک ترین کاربردی ترین بی آزار ترین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا

    ۲۸ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.کدوم یکی از دوستان خبرداره که این ماشین اصلا قراره تو ایران بیاد یا نه؟
    قیمتش رو چطور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نوید (6*6)

    ۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    این که همون سایپا 111 است که تیون شده هههههههههههههههههههههههههههههه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا