فولکس واگن

بررسی کوتاه فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت S

فولکس‌واگن با عرضه‌ی نسخه‌ی خاص گلف GTI کلاب اسپورت S چهلمین سال تولد این خودرو را جشن گرفته است.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
Volkswagen Golf GTI Clubsport S
فولکس چهلمین سال عرضه‌ی GTI را جشن می‌گیرد و چه هدیه‌ای بهتر از تولید نسخه‌ی خاص GTI کلاب اسپورت S. همان‌طوری که از نام خودرو برمی‌آید، این مدل حتی آتشین‌تر از GTI کلاب اسپورتی بوده که قبلاً تست شده است. در حقیقت این خودرو سریع‌ترین نسخه‌ی GTI است که تابه‌حال عرضه شده و البته نام سریع‌ترین هاچبک دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را نیز یدک می‌کشد.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
همه‌ی این‌ها به معنی کارکرد شگفت‌انگیز کلاب اسپورت S در جاده‌های ناهموار انگلستان هستند. با وجود دامپرهای تطبیق‌پذیر سواری خودرو واقعاً خوب است. حالت فوق‌العاده‌ی نوربرگ رینگ دامپرها را در حالت مناسب و پیشرانه و شاسی را تندوتیز نگه می‌دارد. با وارد شدن موضوع به مرحله‌ی مسابقه، همه‌چیز عوض می‌شود. دامپرهای سفت‌تر حرکات بدنه را محدود کرده و البته چسبندگی زیادی نیز وجود دارد. رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی این خودرو را نیز لاستیک‌های چسبناک میشلین پایلوت اسپورت کاپ ۲ در برگرفته‌اند.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی GTI عادی به گیربکس ۶ سرعته دستی آشنا متصل شده و البته توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت را دارد.۵.۸ ثانیه طول می‌کشد تا خودرو از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۶۵ کیلومتر در ساعت است. به عنوان یک خودروی خاص فرمان خودرو بسیار دقیق است. اینجا احساس بیشتری وجود دارد که گلف را درگیر کننده تر کرده و برای رانندگی سریع‌تر شما را ترغیب می‌کند.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
این نسخه ۳۰ کیلوگرم سبک‌تر از GTI کلاب اسپورت عادی است و این کاهش وزن از رینگ‌ها، ساب فریم آلومینیومی جلو و همچنین نبود صندلی‌های عقب حاصل شده است.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
باید خودتان را در صندلی‌های پاکتی جلو جای دهید اما جدای از این‌ها و غربیلک فرمان چرمی، زیبایی کلاب اسپورت S در این است که کابین یک گلف نرمال را دارد. در حقیقت، علیرغم بهبودهای حاصل شده در استایل خودرو و همچنین ماهیت گیرای خودرو، این خودرو آسایش زیادی در جاده دارد.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
گلف GTI کلاب اسپورت S بهایی برابر با ۳۳۹۹۵ پوند دارد و همه‌ی ۱۵۰ دستگاه خاص بازار انگلستان قبلاً فروخته شده‌اند.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
سریع‌ترین گلف GTI تاریخ یک خودروی کلکسیونی است و البته تواناترین گلف دوران نیز می‌تواند نامیده شود. سواری جاده‌ی این خودرو فوق‌العاده بوده و آنچه را که خودروی استاندارد ارائه می‌دهد به همراه آسایش تعجب‌آور و درگیر کنندگی بیشتر تضمین می‌کند. اگر می‌توانید با نبود صندلی‌های عقب کنار بیایید، شما این گلف را دوست خواهید داشت. فولکس خودروی بسیار خوبی را برای جشن ۴۰ سالگی GTI تولید کرده است.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

مشخصات فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت S

قیمت: ۳۳۹۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۳۰۶ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۶۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. silver

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (226 ديدگاه)

    گذاشتن چنین قدرت بالایی روی دیفرانسیل جلو در عین حال حفظ ثبات و پایداری و لقب تندرو ترین هاچبک پیست نوربرگ رینگ نشان دهنده کارکرد و تمرکز زیاد سازنده و مهندسی عالی روی سیستم انتقال قدرت بخصوص دیفرانسیل این ماشین هست که با وجود این قدرت روی چرخ های جلو باز هم ماشین تحت کنترل بوده و توانسته زمان خوبی ثبت کنه .
    افرین بر مهندسین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      عالی تحلیل کردی…
      دقیقا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۱۰ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        مجید نمیدونم توجه کردی یا نه. پست گلف بود ولی این دوستمون که اسمش (شومپت )هست نیومده؟؟؟؟ عجیبه. تو این مدتی که تو سایت پدال بودم این دوست عزیز فقط روی پست های مربوط به گلف کامنت میزاره.
        خراب اسمشم. یاد شب های برره می افتم. :) :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          البته شومپت همیشه نیست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Delport

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دقت کردین تو فیلم چه چسبندگی شگفت اوری داره.واقعاا دانشگاه ازاداشون عالیه مهندسا غربی.خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Delport

      ۱۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      حالا یه سوال دوستان اگه میشه کمک کنید مرسی
      این چسبنگی سره پیچا باعث ایجاد نیرو گریز از مرکز رویه راننده میشه یا نه؟که اگر میشه که میشه همون فشار نیرویه g رویه راننده ؛چرا تو فیلمه راننده ; بدون هیچ لرزش صدا یا تکونی(چپو راست شدن رو صنلدی) واسش پیش نمیومد.یا من اینجوری احساس میکردم؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    همیشه این خودرو، یکی از نمادهای فولکس واگن بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامین

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    البته سدانهای جدید فولکس مانند آرتئون و cc در 2018 با تغییر پلتفرم بسیار زیبا شدند. بنظرم جا داره گلف طراحیش قشنگتر بشه و کلا بنظرم خرید سدان جذابتر از هاچبکه. از طرف دیگه تیگوان به عنوان کراس اور واقعا فوق العاده هست و از هر نظر عالی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ASA

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    بازم فولکس و دلبری هاش

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا