خودروهای چینیفولکس واگن

معرفی برند جدید فولکس‌واگن برای چین با کراس‌اوور E20X

فولکس‌واگن و شرکت چینی جک موتورز برند جدیدی بنام SOL را در نمایشگاه پکن امسال معرفی کرده‌اند که صرفاً برای بازار داخلی چین در نظر گرفته شده است. این شرکت بر روی استفاده از انرژی‌های جدید در خودروها تمرکز دارد و نام آن از خورشید در زبان اسپانیایی گرفته شده است. محصولات این برند جدید توسط سئات توسعه پیدا می‌کنند و درنتیجه، این خودروها از طراحی‌های اروپایی برخوردار خواهند بود.

اولین محصول برند جدید SOL که در نمایشگاه پکن معرفی شده است، یک کراس‌اوور تمام الکتریکی بنام E20X است که از اواخر امسال در چین عرضه خواهد شد. با توجه به اینکه این ماشین توسط سئات ساخته شده است، تعجبی ندارد که نمای جلویی آن شباهت زیادی به ساخته‌های این شرکت اسپانیایی شباهت داشته باشد. در این قسمت جلوپنجرهٔ مسدودی دیده می‌شود که با چراغ‌های زاویه‌داری احاطه شده است درحالی‌که در بخش پایینی هم ورودی‌های هوای اسپرتی به چشم می‌خورد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه E20X نیز می‌توان به ریل‌های روی سقف و پوشش‌های پلاستیکی بدنه اشاره کرد.

داخل این کراس‌اوور الکتریکی با تکنولوژی‌های جدید مجهز شده به‌نحوی‌که به گفتهٔ جک-فولکس‌واگن از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر هشت اینچی و اینترنت ۴G برخوردار است. این ماشین همچنین به سیستم تصفیه هوای هوشمند، کنترل صوتی، صفحه آمپر دیجیتالی هفت اینچی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم دوربین ۳۶۰ درجه برای کمک به پارک کردن نیز مجهز است.

هنوز اطلاعات رسمی از مشخصات فنی و عملکردی SOL E20X منتشر نشده است اما Car News China می‌گوید این خودرو بر اساس کراس‌اوور الکتریکی جک iEV7S ساخته شده و از همان قوای محرکه استفاده می‌کند. اگر این ادعا صحت داشته باشد یعنی E20X به یک موتور الکتریکی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این در حالی است که سازنده تأیید کرده که این کراس‌اوور الکتریکی جدید می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل باطری‌هایش مسافتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. SS

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (739 ديدگاه)

    حتی کمونیست ها هم با مشارکت شرکت های مطرح خودروساز شدن و حالا دارن در پیشروترین زمینه ها مشارکت میکنن
    اما برخی در داخل هنوز حرف از پلت فرم ملی و خودروی ملی (البته با قطعات چینی درجه 3!!) میزنند و در کنار اون انواع خودروهای درجه 3 چینی و اقتصادی اروپا رو با ارزان ترین نیروی کار جهان مونتاژ میکنن و به 3 برابر قیمت و به عنوان خودروی لوکس میفروشند.
    البته که همه میدونیم این افراد اصلا هیچ وقت قصدی برای پیشرفت هم نداشتن و فقط به فکر سود خود و خالی کردن جیب ملت بودن و ملت هم با خرید “حتی” خودرویی مثل “کوییک” ثابت میکنن که این صنعت تا هر قهقرایی که پیش بره همراهی خواهند کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali a

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    روز به روز بیشتر میفهمیم ما کجاییم دنیا کجاست… تا این‌ ن…هست .ایران رنگ‌ پیشرفت‌تو هیچ زمینه ای رو‌نمیبینه..چون نمیخوان اصلا…نا امیدی مطلق…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    فکر میکنم لوگوش یکم شبیه DS هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا