فولکس واگن

تصاویر جاسوسی واضح از فولکس‌واگن جتا 2018

اخیرا تصاویر جاسوسی از نسخه پیش‌تولیدی نسل جدید فولکس‌واگن جتا منتشر شده که این خودرو را بدون هیچ پوشش استتاری نشان می‌دهد. عدم وجود پوشش‌های یاد شده شاید نشان‌دهنده حضور خودرو در تأسیسات مکزیک فولکس‌واگن می‌باشد.


طراحی خودرو زاویه‌دارتر از نسل فعلی جتا می‌باشد. در نمای جلو شاهد جلوپنجره چندضلعی با نقاط تیز در هر گوشه هستیم که با فرم مه شکن‌ها همخوانی دارند. خیزهای گیرا و مشهود در کاپوت از مدل بزرگ‌تر آرتئون گرفته شده‌اند. ستون A نسبتاً نازک جتای جدید نیز نشان می‌دهد که این خودرو میدان دید خوبی خواهد داشت.

در پروفایل کلی شاهد خط سقف شیب‌دار و خط شانه گیرا و غالب هستیم. چراغ‌های عقب نیز به پیروی از ظاهر کلی تیز هستند.


هفتمین نسل جتا از پلتفرم MQB استفاده خواهد کرد و دیفرانسیل جلو خواهد بود. انتظار می‌رود فاصله بین محورها به ۲.۷ متر افزایش یابد. تا این لحظه خبری درباره قوای محرکه نسل جدید جتا منتشر نشده است.

جتا پرفروش‌ترین محصول فولکس‌واگن در آمریکا بوده و از ژانویه تا جولای سال جاری تعداد ۶۶۵۴۹ دستگاه از آن فروخته شده‌اند. احتمالاً نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس مکانی برای رونمایی جتای جدید خواهد بود. فروش این خودرو نیز از سال ۲۰۱۸ شروع خواهد شد.


تأسیسات مکزیک فولکس این خودرو را به برزیل نیز خواهد فرستاد. گفته شده این خودرو احتمالاً با پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۱.۵ و ۲ لیتری توربو عرضه خواهد شد. احتمال نصب گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز روی آن وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ACR VIPER

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    عکس نمایه بغلش خیلی شیکه در عین سادگی
    خیلی دوس دارم اینجور ماشینا تو ایران توسط ماموت
    تولید بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بنده از نویسنده تشکر میکنم چون خودم تخصصم در مورد فولکس هست و اخبارشو کاملا پیگیرم. در مورد موتورهای جتا نویسنده کاملا درست گفته، جتا 3موتور 1400 توربو150اسبی- 1800توربو 170 اسبی و 2لیتری توربو 210اسبی داره که قرار شده بود موتور 1800 حذف بشه. اما پاسات که داره میاد ایران موتور 1800توربو داره چون مدل2017 هست. در مدل2018 این موتور وجود نداره. بنابراین جدا از بحث جتا، خرید پاسات در ایران با این مدل فعلی، کار اشتباهیه چون فیس لیفتش سال بعد میاد. جتا نیز در مدل2018 کمی به این توانها افزوده میشه. موتور1400 حدود قیمتی 150 و موتور2لیتریgli قیمت 200تا210 تومن را خواهد داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      گفتی پاسات دلم خون شد. این پاساتی که وارد میکنن نسل قبل با کد ب۷ هست که ۲۰۰۵ معرفی شد و ۲۰۱۱ فیس لیفت شد. نسل فعلی با کد ب ۸ سال ۲۰۱۵ معرفی شد و خیلی شیک تر هست. معلوم نیست چرا نسل جدید رو وارد نکردن. شد داستان مزدا۳ که نسل چهارمش داره میاد و ما هنوز به نسل دومش که سال ۲۰۰۸ معرفی شد میگیم نیو!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3050 ديدگاه)

        چه بدتر. منظور من هم همین بود. موتور1800 توربو پاسات از سال 2011 تا 2017 تغییر نکرده. ولی این مدل پاسات که اومده ایران دیگه خیلی اوضاش خوب نیست، چرا که طراحیش هم یه نسل عقبتره. در سال2018 هم فیس لیفت میشه هم موتور تغییر میکنه. اصلا با220تومن گزینه خوبی برای خرید نیست. در سدانها خرید کمری2018 بهترین گزینه هست که وارداتش اوکی شده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. mohsen

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    خدا کنه دست انداز ماموت نشن بزارن فولوکسو بیاره ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. alirezaasg5

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (264 ديدگاه)

    فوق العادس ایشالا تو ایران با قیمت منصفانه ببینیمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. payam

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    هرچی من اینو نگاه میکنم بجای فولکس واگن فقط یه لیفان 820 میبینم که دوتا سپرش با چراغا هاش عوض شدن تا شبیه فولکس بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا