فولکس واگن

تصاویر کاملاً بدون پوشش از کراس‌اوور فول سایز فولکس‌واگن ترامونت

چند وقتی است خبرهای فراوانی مبنی بر ساخت یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفه توسط فولکس‌واگن منتشر شده است. چندی پیش این کراس‌اوور که به‌احتمال فراوان ترامونت نام خواهد داشت بدون هیچ پوشش استتاری در چین دیده شده و چند تصویر نه‌چندان واضع از آن منتشر گردید. حال بار دیگر نمونه‌های دیگری از ترامونت بازهم در چین بدون هیچ‌گونه پوششی دیده شده و این بار تصاویر کاملاً واضحی از آن منتشر شده است.

VW-Teramont-1

همان‌طور که بارها گفته‌شده، این کراس‌اوور فول سایز بر اساس کانسپت Crossblue که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد، ساخته شده است. حال این تصاویر واضح و بدون پوشش جدید همانند تصاویر جاسوسی اولیه و همین‌طور تصاویر بدون پوشش قبلی، کاملاً نشان می‌دهند که ترامونت در طراحی تا حد زیادی به کانسپت کراس‌بلو وفادار مانده است.

VW-Teramont-5

منبع منتشرکنندهٔ این تصاویر جدید و همین‌طور تصاویر بدون پوشش قبلی، سایتی چینی بنام «Autohome» است که به همراه تصاویر جدید، ابعاد رسمی و دقیق ترامونتِ دیده شده در چین را هم اعلام کرده است. این در حالی است که خصوصیات و مشخصات ترامونت دیده شده در چین به‌احتمال بسیار زیاد با نسخهٔ بین‌المللی یکسان خواهد بود و فروش آن نیز از اوایل سال آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

VW-Teramont-3

با توجه به مقالهٔ سایت Autohome دربارهٔ ترامونت، این کراس‌اوور بزرگ ابعادی شبیه به آئودی Q7 دارد به‌نحوی‌که با طول ۵.۳۹ متر، عرض ۱.۹۹ متر، ارتفاع ۱.۷۷ متر و فاصلهٔ بین دو محور ۲.۹۸ متر، تقریباً هم‌اندازهٔ Q7 با طول، عرض و ارتفاع ۵.۰۵، ۱.۹۷ و ۱.۷۴ متر و فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متر است.

VW-Teramont-4

البته هرچند فولکس‌واگن ترامونت ازلحاظ ابعاد و فضای داخلی در حد و اندازهٔ آئودی Q7 است اما ازلحاظ لوکس بودن و تجهیزات پایین‌تر از Q7 قرار خواهد گرفت و به همین دلیل قیمت کمتری هم نسبت به آن خواهد داشت. قیمت این کراس‌اوور فول سایز سه ردیفهٔ فولکس‌واگن از رقم بسیار معقول و مناسب ۳۰ هزار دلار آغاز شده و با طیف وسیعی از رقبا همچون شورلت تراورز، فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت، هیوندای گرند سانتافه و مزدا CX-9 روبرو خواهد بود.

Volkswagen-Teramont-2017-04

از مارک روی درِ صندوق بار ترامونت موجود در تصاویر می‌بینیم که مدل در نظر گرفته شده برای بازار چین مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ TSI خواهد بود که این موتور به‌احتمال‌زیاد در بازار ایالات‌متحده هم ارائه خواهد شد. همچنین برای بازار ایالات‌متحده علاوه بر این موتور، یک واحد بنزینی V6 هم ارائه می‌گردد درحالی‌که احتمالاً چندی بعد یک نسخهٔ پلاگین‌هیبرید با موتور چهار سیلندر نیز عرضه خواهد شد. تمامی این مدل‌ها به‌صورت دیفرانسیل جلو یا با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion قابل انتخاب خواهند بود.

VW-Teramont-2

ساخت و عرضهٔ کراس‌اوور هفت‌نفرهٔ ترامونت بخشی از برنامه فولکس‌واگن جهت برطرف نمودن اثرات رسوایی دیزلی در ایالات‌متحده و افزایش فروش است. این خودرو که بر روی پلت‌فرم MQB ساخته شده است، در کارخانهٔ فولکس‌واگن در شهر چاتانوگای ایالات تنسی آمریکا تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    با اینکه میدونم خوبه ولی نمی دونم چرا هیچ وقت از فولکس خوشم نیامده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Parker

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نمیدونم چرا همیشه عاشق فولکس بودم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حميد

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      ولی قیمتش عالی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امیرحسین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    آنهایی که میتسوبیشی اوتلندر رو بدلیل سادگی فضای داخلی فاقد ارزش خرید میدونن یک نگاه به این عکس ها بیندازند.زیبایی در عین سادگی….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امین

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    طراحی محافظه کارانه …
    ولی خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Archi KHAN

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    30 هزار دلار خدایش خوبه
    اما
    جلوش مثل داستر نشده ؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Parker

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قیمت این ماشین منو یاد علت نام گذاری این برند میندازه. واقعا “ماشین مردم” هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا