فولکس واگن

توافق دیزلی فولکس‌واگن و بوش

گروه فولکس‌واگن در امریکا و شرکت تأمین‌کننده قطعات خودروسازی، بوش به‌تازگی به توافقی دست یافته‌اند که در آن هر دوی این کمپانی‌ها به دلیل نقش‌شان در رسوایی دیزل‌گیت، در مجموع هزینه‌ای بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار خواهند پرداخت. فولکس‌واگن که بزرگترین خودروساز اروپا محسوب می‌شود، برای تعمیر یا بازخرید خودروهایش مبلغی در حدود ۱.۲ میلیارد دلار پرداخت می‌کند. این در حالی است که بوش نیز به صورت جداگانه اعلام کرده که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکان محصولات فولکس‌واگن، آئودی و پورشه که پیشرانه دیزلی داشته‌اند، می‌پردازد.

rtx1rrbk
این توافق از مشکلات آلودگی مربوط به حدود ۷۸ هزار دستگاه خودروی سواری و شاسی‌بلند با موتور دیزل ۳ لیتر V6 که در امریکای شمالی به فروش رسیده‌اند، نشأت می‌گیرد. فولکس‌واگن قصد دارد که برای تعمیر حدود ۵۸ هزار دستگاه از وسایل نقلیه که در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ تولید شده‌اند، فراخوان ارائه کند. این کمپانی همچنین خودروهای خود را بازخرید می‌کند، به مشتریان خود پیشنهاد مبادله می‌دهد و یا قراردادهای لیزینگ که شامل حدود ۲۰ هزار دستگاه از محصولات تولیدی ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ می‌شوند را به پایان می‌رساند. مدل‌های قدیمی‌تر تحت‌تأثیر این برنامه، فولکس‌واگن توآرگ و آئودی Q7 هستند و این درحالی است که مدل‌های جدید توآرگ و Q7 ، و همچنین آئودی A6، A7، A8، A8L و Q5، و پورشه کاین دیزل نیز شامل این فراخوان‌ها می‌شوند.

2014 volkswagen beetle TDi
این توافق ایالات متحده به دنبال توافق دیگری است که سال گذشته بین فولکس‌واگن و قانونگذاران امریکایی در مورد موتورهای دیزلی ۲ لیتری فولکس‌واگن صورت گرفت. توافق قبلی هزینه‌ای تخمینی در حدود ۱۵ میلیارد دلار را متوجه فولکس‌واگن می‌کرد و تعداد حدود ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه متأثر از این موضوع می‌شدند. فولکس پس از کشف نرم‌افزاری که به موتورهای دیزلی‌اش کمک می‌کرد که عملکردشان در تست‌های آلودگی را بهتر از حالت عادی نشان دهند، فروش خودروهای دیزلی خود را در امریکا از اواخر سال ۲۰۱۵ متوقف کرده است.

vw-tdi-engene
فولکس‌واگن همچنین به‌تازگی تصریح کرده که بودجه‌ای معادل ۲۲۵ میلیون دلار برای بهبود کیفیت محیط زیست در ایالات متحده درنظر گرفته است. هاینریش جی. ووبکن (Hinrich J. Woebcken)، مدیرعامل فولکس‌واگن امریکا در نشست خبری در این رابطه می‌گوید:

ما همچنان به بازگرداندن اعتمادِ تمام سهامداران‌مان ادامه خواهیم داد و از مشتریان و نمایندگی‌هایمان به خاطر صبر و شکیبایی‌شان در طول روند این پروسه تشکر می‌کنیم.

منبع: autoblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    .
    15 میلیارد دلار!!!!!!!!
    خب یه دفعه میومدن همه تاسیسات فولکس رو بمباران میکردن دیگه،اینجوری راحتتر بودن……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. peyman

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2034 ديدگاه)

    بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکان محصولات فولکس‌واگن، آئودی و پورشه که پیشرانه دیزلی داشته‌اند، می‌پردازد???.!!بابا اینا دیگه کی هستند در واقع چه قانون قوی دارن که از محیط زیست و مردم اینقد حمایت میکنه .بر عکس تو کشور ما هم قانون از اقازاده ها و ویرانخودرو سازان حمایت میکنه????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    1.5 میلیارد دلار به مالکین خودروها پرداخت میشن
    تو ایران هم تو تحریم ها پژو از ایران رفت مردم موندن و ماشینهای اشغال با قطعات چینی جایگزین فرانسوی که قیمتشون هم بیش از 2 برابر شده بود
    ماشینها هم مثل سرطان
    دائم جلو نمایندگی بودند بعضی هاشونم اتیش میگرفتند
    از اون طرف بعد برجام پژو چندین میلیارد تومن پول بخاطر ترک ایران به ایرانخودرو پرداخت کرد که در اصل باید به این بدبخت خریدار ها میدادند ولی…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد حسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (489 ديدگاه)

    فولکس بزرگترین خودروساز اروپا فقط نیست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. یاسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ببین اصلا کاری به بحث خطایی که کردن ندارم خدا وکیلی تعهد رو مبینی اشتباه کردن میپذیرن حق مشتری رو هم پایمال نمیکنن ((بوش نیز به صورت جداگانه اعلام کرده که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکان محصولات فولکس‌واگن، آئودی و پورشه که پیشرانه دیزلی داشته‌اند، می‌پردازد.))
    بخدا الکی و یه شبه یکی نمیشه بزرگترین خودرو ساز دنیا نصفش کیفیت کار ماشیناشه نصفش خیلی چیزای دیگس
    اینجا تا 405 های بی پدر مادر تعداد اتیش گرفته هاشون به یه حدی نرسید ایران خودرو میگفت چی کی کجا چی میگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Madjid

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    ان شالله مشکلات به زودی حل بشه.
    فکر کنم بخشی از این 15 میلیارد دلار رو تا الان پرداخت کردند. حدودا یک هشتمش رو دادن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا