تقاضای پایین برای نسخه آمریکایی پاسات

مشتریان آمریکایی هنوز هم نمی‌توانند فولکس‌واگن پاسات ساخته شده بر پایه پلتفرم MQB که محبوب‌ترین خودروی کلاس D اروپا می‌باشد را بخرند و به همین خاطر مجبور هستند با نسل قبلی این خودرو سر کنند. علیرغم اینکه پاسات GT اخیراً معرفی شده اما فروش این محصول در آمریکا بالا نبوده و این امر آلمانی‌ها را مجبور کرده تا تولید پاسات در تأسیسات چاتانوگا را به مدت دو هفته متوقف کنند.


این جزئیات را سخنگوی تأسیسات یاد شده تأیید کرده و گفته که از 26 تا 29 می و 2 تا 5 آوریل شاهد تعطیلی خط تولید پاسات خواهیم بود. در هفته اول این سایت تولیدی برای کارگران ساعتی و برخی تنظیم ابزارآلات برای افزایش تولید شاسی‌بلند اطلس باز خواهد بود اما هفته دوم تعطیلی کامل وجود خواهد داشت.


سخنگوی این کارخانه گفته است:

بخشی از این تعطیلی به بازسازی دوباره ابزارآلات، حفظ و نگهداری و نصب بخش‌های جدید مربوط می‌شود.


فولکس‌واگن در فوریه سال جاری 3036 دستگاه پاسات ساخته شده در سایت چاتانوگا را به فروش رسانده که نسبت به مدل مشابه سال قبل افت بیش از 50 درصدی را نشان می‌دهد. در طرف مقابل فروش 4766 دستگاهی اطلس به معنی افزایش 10 درصدی در مقایسه با ماه ژانویه بوده و البته ماه قبل تیگوان جدید نیز فروش 7486 دستگاهی را تجربه نموده است.


سخنگوی کارخانه یاد شده اضافه می‌کند:

اینکه بازار در حال عبور از خودروهای سدان و مسافری و روی خوش نشان دادن به شاسی بلندهای خانوادگی است یک راز نبوده و البته به ما اجازه می‌دهد تا در مسیر صحیح‌تری قدم برداریم.


پاسات بازار آمریکا در سال 2019 جراحی عمیقی را تجربه خواهد کرد و نهایتاً از پلتفرم مدولار MQB سود خواهد برد. این سدان بخشی از استراتژی دگرگونی بزرگ سال 2025 فولکس است که شامل تولید بیش از 50 محصول جهانی جدید می‌باشد. بیش از 10 خودروی جدید هر ساله و تا سال 2020 معرفی خواهند شد و تقریباً همه آن‌ها بر پایه پلتفرم یاد شده ساخته خواهند شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. تورج
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    اینجوری یه برند با عظمت رو مجبور می کنن که ماشین مورد علاقه مردم رو تولید کنه، یاد بگیریم.
    ولی خداییش اینو با فورد تاروس مقایسه کنین، منم اگه می تونستم، نمی خریدمش!

    پاسخ
  2. Abbas
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    تو امریکا به خاطر قدیمی بودن تو ایران هم به خاطر قیمت کاذبی که داره با افت فروش مواجه شده البته من شنیدم میگن به این خاطر قیمتش ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده
    کاش همه ی ملت متحد شن و هیچ خودرویی نخرند چه داخلی چه خارجی تا دولت یه تحول اساسی ایجاد کنه تو بازار اشفته خودرو

    پاسخ
  3. رامتین
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    خداییش طراحی پاسات ساده و کمی ضعیفه. بدیهی است خریدار نداره. در عوض آرتئون طراحی خیلی بهتری داره و دلیلی نداره پاسات خرید. کمی هزینه بیشتر ما رو به آرتئون میرسونه

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1177 دیدگاه) ,

    روزی که معرفی شد هم گفتم که برای رقابت تو این سگمنت که غول هایی مث اکورد و کمری و مزدا 6 رو داره باس یه طراحی جسورتری داشته باشه .
    فک نمیکردم دیگه انقد نفروشه !

    پاسخ
  5. حمید
    سوابق: (1234 دیدگاه) ,

    تو ایران بود با سه برابر قیمت جهانی مردم صف میکشیدنند
    خخخخخ

    پاسخ
  6. حمید
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    سلام.بیاره تو ایران عرضه کنه اگر تو صف خریدش کشته ندادیم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.