فولکس واگن

تقاضای پایین برای نسخه آمریکایی پاسات

مشتریان آمریکایی هنوز هم نمی‌توانند فولکس‌واگن پاسات ساخته شده بر پایه پلتفرم MQB که محبوب‌ترین خودروی کلاس D اروپا می‌باشد را بخرند و به همین خاطر مجبور هستند با نسل قبلی این خودرو سر کنند. علیرغم اینکه پاسات GT اخیراً معرفی شده اما فروش این محصول در آمریکا بالا نبوده و این امر آلمانی‌ها را مجبور کرده تا تولید پاسات در تأسیسات چاتانوگا را به مدت دو هفته متوقف کنند.


این جزئیات را سخنگوی تأسیسات یاد شده تأیید کرده و گفته که از ۲۶ تا ۲۹ می و ۲ تا ۵ آوریل شاهد تعطیلی خط تولید پاسات خواهیم بود. در هفته اول این سایت تولیدی برای کارگران ساعتی و برخی تنظیم ابزارآلات برای افزایش تولید شاسی‌بلند اطلس باز خواهد بود اما هفته دوم تعطیلی کامل وجود خواهد داشت.


سخنگوی این کارخانه گفته است:

بخشی از این تعطیلی به بازسازی دوباره ابزارآلات، حفظ و نگهداری و نصب بخش‌های جدید مربوط می‌شود.


فولکس‌واگن در فوریه سال جاری ۳۰۳۶ دستگاه پاسات ساخته شده در سایت چاتانوگا را به فروش رسانده که نسبت به مدل مشابه سال قبل افت بیش از ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد. در طرف مقابل فروش ۴۷۶۶ دستگاهی اطلس به معنی افزایش ۱۰ درصدی در مقایسه با ماه ژانویه بوده و البته ماه قبل تیگوان جدید نیز فروش ۷۴۸۶ دستگاهی را تجربه نموده است.


سخنگوی کارخانه یاد شده اضافه می‌کند:

اینکه بازار در حال عبور از خودروهای سدان و مسافری و روی خوش نشان دادن به شاسی بلندهای خانوادگی است یک راز نبوده و البته به ما اجازه می‌دهد تا در مسیر صحیح‌تری قدم برداریم.


پاسات بازار آمریکا در سال ۲۰۱۹ جراحی عمیقی را تجربه خواهد کرد و نهایتاً از پلتفرم مدولار MQB سود خواهد برد. این سدان بخشی از استراتژی دگرگونی بزرگ سال ۲۰۲۵ فولکس است که شامل تولید بیش از ۵۰ محصول جهانی جدید می‌باشد. بیش از ۱۰ خودروی جدید هر ساله و تا سال ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد و تقریباً همه آن‌ها بر پایه پلتفرم یاد شده ساخته خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. تورج

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اینجوری یه برند با عظمت رو مجبور می کنن که ماشین مورد علاقه مردم رو تولید کنه، یاد بگیریم.
    ولی خداییش اینو با فورد تاروس مقایسه کنین، منم اگه می تونستم، نمی خریدمش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    تو امریکا به خاطر قدیمی بودن تو ایران هم به خاطر قیمت کاذبی که داره با افت فروش مواجه شده البته من شنیدم میگن به این خاطر قیمتش ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده
    کاش همه ی ملت متحد شن و هیچ خودرویی نخرند چه داخلی چه خارجی تا دولت یه تحول اساسی ایجاد کنه تو بازار اشفته خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    خداییش طراحی پاسات ساده و کمی ضعیفه. بدیهی است خریدار نداره. در عوض آرتئون طراحی خیلی بهتری داره و دلیلی نداره پاسات خرید. کمی هزینه بیشتر ما رو به آرتئون میرسونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    روزی که معرفی شد هم گفتم که برای رقابت تو این سگمنت که غول هایی مث اکورد و کمری و مزدا 6 رو داره باس یه طراحی جسورتری داشته باشه .
    فک نمیکردم دیگه انقد نفروشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تو ایران بود با سه برابر قیمت جهانی مردم صف میکشیدنند
    خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمید

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام.بیاره تو ایران عرضه کنه اگر تو صف خریدش کشته ندادیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا