فولکس واگن

جتا ؛ سریع ترین هیبریدی جهان

فولکس واگن به انتشار بیانه ای رسما اعلام نمود که با مدل هیبریدی جتا توانسته است رکورد سرعت هیبریدی های جهان را در دریاچه نمک Bonneville به نام خود ثبت کند . . .

Volkswagen Jetta Hybrid Land Speed Record

مرکز توسعه و تحقیقات (R&D) فولکس واگن واقع در وولفسبورگ آلمان وظیفه بهبود و ارتقای جتای هیبریدی را داشته تا نهایتا این خودرو بتواند با رانندگی کارلوس لاگو -از نویسندگان و تست درایورهای موتور ترند- با ثبت سرعت ۱۸۵.۳۹۴ مایل بر ساعت یا معادل ۲۹۸.۳۶۳ کیلومتر برساعت، همه نگاه ها را به خود جلب کند. از آنجایی که تاکنون در قوانین SCTA (مختص رکوردهای سرعت در Bonneville) بخشی برای خودروهای هیبریدی وجود نداشته نمی توان این عدد را با خودرویی دیگر مقایسه نمود اما بنا بر سایر رکوردهای جهانی، حداکثر سرعت این خودرو ۸۰.۴ کیلومتر برساعت بیشتر از رکورد تویوتا پریوس هیبریدی است.

گفتنی است فولکس واگن جتا هیبریدی با قیمت پایه ای ۲۶,۰۰۰ دلار، بصورت استاندارد دارای یک موتور ۱.۴ لیتری توربو بوده که قدرت ۱۵۰ اسبی آن به همراه قدرت ۲۷ اسبی موتور الکتریکی اش، به کمک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. متوسط مصرف سوخت این خودرو نیز ۵.۲ لیتر اعلام شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. hamid

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    من یه چیزی رو متوجه نشدم. اون مصرف سوخت دیگه چیه؟ مگه خودروهای هیبریدی هم بنزین میخورن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا الف

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (132 ديدگاه)

      وست عزیز کلا کلمه هیبرید به معنای ترکیب و ترکیبی است و هر جا این کلمه به کار میرود به معنای ترکیب دو یا چند چیز است۔در مبحث ماشین و علم مکانیک هم هیبرید به معنای ماشینی است که از دو موتور بنزینی و الکتریکی استفاده میکند۔حالا این استفاده از موتورها میت۔اند تکی یا به صورت همزمان باشد۔معمولا در سرتهای کمتر از موتور الکتریکی و در سرعتهای متوسط از هر دو موتور به طور همزمان و در سرعتهای بالا که نیاز به قدرت بیشتری هست فقط از موتور بنزینی استفاده میشه۔

      امیدوارم توضیحاتم کافی بوده باشه۔

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سهیل 561

    ۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    فلوکس واگن دیگه همیشه باید صدر جدول باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا