فولکس واگن

جزئیات نسل جدید فولکس‌واگن گلف

بسیاری از خانواده و حتی ماشین بازها طرفداران خودروهای استیشن هستند بنابراین شنیدن شایعاتی درباره عدم عرضه نسل جدید فولکس‌واگن گلف استیشن ناراحت کننده خواهد بود. هشتمین نسل این خودروی پرطرفدار و پرفروش به تولد خود نزدیک می‌شود و تأیید شده که تولید آن از ژوئن سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد. بدین ترتیب رونمایی رسمی از نسل جدید گلف چند ماه زودتر رخ خواهد داد و به احتمال زیاد آن را در نمایشگاه خودروی ژنو خواهیم دید. فولکس سرمایه‌گذاری زیادی روی آماده‌سازی گلف نسل هشتم کرده است.


بنا به گزارشی که توسط اتوکار منتشر شده، فولکس برنامه‌هایی برای ساده‌سازی تعداد مدل‌های این خودرو داشته و نسخه سه درب را حذف کرده است. البته این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا روز به روز بر تعداد خودروسازانی که محصولات سه درب خود را حذف می‌کنند افزوده می‌شود. دلیل این کار نیز افت تقاضا است. خریداران هم‌اکنون به دنبال خودروهای ۵ درب با ورود و خروج آسان هستند.


اما خبری که شوکه کننده است تصمیم فعلاً تأیید نشده‌ی فولکس برای عدم عرضه نسخه استیشن گلف می‌باشد. واقعاً باور این خبر سخت است مخصوصاً اینکه عدم تولید گلف استیشن به معنی پایان راه نسخه آل‌تراک هم خواهد بود.


بنا به گزارش همین منبع خبری، مهندسان فولکس حدود ۵۰ کیلوگرم از وزن نسل جدید گلف را کم خواهند کرد که این کار به لطف استفاده از متریال سبک‌وزن و پلتفرم MQB تحول یافته صورت خواهد گرفت. این کاهش وزن بسیار احساس‌برانگیز است زیرا فولکس‌واگن می‌خواهد این خودرو را پهن‌تر و طویل‌تر کند تا به این ترتیب فضای کابین و بار بیشتری ایجاد گردد.


نسخه‌های گران‌تر گلف فاقد اکثر دکمه‌های فیزیکی و اهرم‌ها خواهند بود و این کار با تعبیه صفحه‌های لمسی جلوی دید راننده و داشبورد صورت می‌گیرد. گفته می‌شود شاید سوئیچ چراغ جلوی فولکس‌واگن که بسیار مشهور است جای خود را به یک پد لمسی دهد.


اما از نظر پیشرانه‌ها، پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری TSI کنونی که دارای تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر است همچنان عرضه خواهد شد. یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری جدید نیز سایز گزینه‌ی موجود خواهد بود. به لطف سیستم استارتر/ژنراتور SGM که قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند، شاید فولکس‌واگن پیشرانه‌ی کوچک‌تر را بدون توربو عرضه کند.


غول خودروسازی آلمان هنوز هم به دیزلی‌ها اعتقاد داشته و نسل جدید گلف را با پیشرانه کاملاً جدید ۲ لیتری TDI که مصرف و آلایندگی کمتری دارد عرضه خواهد کرد. این پیشرانه توربوی بهتری خواهد داشت و قدرت و گشتاور آن در مقایسه با پیشرانه‌ی فعلی ۹ درصد بیشتر خواهد بود. آئودی اولین خودروسازی خواهد بود که از این پیشرانه استفاده خواهد کرد. خروجی آن از ۱۳۵ تا ۲۰۱ اسب بخار اعلام شده است.


استایل ظاهری نسل جدید گلف همچون همیشه روندی تکاملی را در پیش خواهد گرفت و شایعاتی درباره ایجاد ظاهری تیزتر وجود دارد. برخی تصاویر جاسوسی از این خودرو منتشر شده که فقط بدنه‌ی نسل فعلی را نشان می‌دهد. احتمالاً باید چند ماه تا مشاهده گلف جدید با بدنه‌ی واقعی خودش صبر کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    هیچ وقت از ماشین های هاچ بک خوشم نیومد ‌ ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdy

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ای خدا باز این اومد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مزدا

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      داداش محمد هاچ بکی که میگی خوشم نمیاد پرفروشش تو ایران پراید ۱۱۱ و ۲۰۶ هست که به خدا تومان رسیده و چون تو سیاره دیگه زندگی میکنیم همینا هم نایاب شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    این درسته که شاخص یه مدلهایی فرم طراحی بیرونیشون هست، که معمولا متمایز از بقیه رقبا هم هست
    .
    مثل کیا سول، بنز G کلاس، فولکس بیتل،…
    .
    اما شاخصه‌ی گلف طراحی متمایز بیرونیش نیست،
    عملکردش،هاچبک بودنش، کیفیتش و پیشرو بودنشه
    .
    اینکه طراحی خارجیش کماکان بدون تغییر-با تغییرات اندک بمونه،
    اونم تو دروه ای که هاچبکها که نه، حتی سدان ها هم قافیه رو به شاسی بلندهای رنگ و وارنگ باختن،
    و ماندگاری هر طراحی واسه یه مدل به ۴-۵ سال رسیده
    قطعا بهش کمک نمیکنه
    من دوست داشتم همونطور که طراحی داخیلش اینقدر بروز شده، پر از تکنولوژی شده، طراحی بیرونی هم بروزرسانی گسترده تری رو تجربه میکرد
    .
    سه نکنه هم ۱) اینکه این به معنی کوچک کردن جایگاه فولکس و گلف نیست که کماکان شاخص هاچبکهاست
    ۲) اینکه کارشناس خودرو نیستم اما عموم خودروها رو مردم عادی میخرن نه کارشناسان که اگه اینطور بود چیزی به اسم شاسی بلند کوپه ۱ دونه اش هم فروش نمیرفت
    ۳) اینکه شاید هیچ‌وقت حتی از نزدیک هم نبینم این گلف جدید رو (به لطف تصمیمات ۱ شیه عزیزان واسه واردات خودرو) چه برسه به اینکه مالکش بشم اما همه مردم دنیا هم مالک همه خودروها نیستند در حالی که نظرات اونا آینده شرکتهای موفق رو میسازه یا اونها رو واسه مردم دوست داشتنی میکنه و اینکه دوست دارم گلف جایگاهش رو تو اوج حفظ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    همیشه تصورم اینه کسایی که گلف دارن خیلی ماشین بازن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمید فورد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چه زشت شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مانی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    جالبه
    این گلفی که امسال اینقدر پرفروشه داره بازنشست میشه
    مدل تازه نفسش تو سالِ اول چه فروشی بکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ali a

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    بهترین هاچبک تمام فصول …فولکس گلف …همیشه هم پیشرفت خیلی خوبی داشته…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا