فولکس واگن

خروج آخرین بیتل از خط تولید، خداحافظی همیشگی با قورباغهٔ دوست‌داشتنی

فولکس‌واگن از چند وقت پیش خبر از خاتمهٔ تولید بیتل داده بود و حالا سرانجام آخرین دستگاه این خودرو از خط تولید در کارخانهٔ مکزیک خارج شده است. خروج آخرین دستگاه از خط تولید نشان‌دهندهٔ پایان همیشگی دوران بیتل است که نقش بسیار مهمی در تبدیل شدن فولکس‌واگن به امپراطوری امروز داشته است. هرچند نسل سوم این خودرو چندان محبوب نبود اما فولکس‌واگن تقریباً پنج میلیون بیتل در ایالات‌متحده به فروش رساند که نقش قابل‌توجهی در رسیدن به فروش جهانی ۲۱.۵ میلیونی آن داشته است.

البته بخش عمده‌ای از این فروش متعلق به نسل اول بوده است اما نسل دوم آن که با نام نیو بیتل در سال ۱۹۹۸ معرفی شد نیز تا سال ۲۰۱۰ به فروشی بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه دست پیدا کرد. نسل سوم و آخر بیتل هم در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه فروش داشته است.

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن آمریکا آقای «Scott Keogh» در رابطه با خاتمهٔ تولید بیتل طی بیانیه‌ای گفته است:

تصور فولکس‌واگن بدون بیتل غیرممکن است اما زمان پایان این نام افسانه‌ای فرارسیده است اما نقش بیتل در تکامل برند ما برای همیشه قابل‌احترام خواهد بود

آخرین بیتل یک نمونهٔ آبی‌رنگ است که در موزهٔ فولکس‌واگن در مکزیک به نمایش درمی‌آید. گفته شده کارخانهٔ فولکس‌واگن در مکزیک بجای بیتل، کراس‌اوور جدید این شرکت برای بازار آمریکای شمالی را تولید خواهد کرد. این خودرو که پایین‌تر از تیگوآن قرار می‌گیرد احتمالاً تارک نام خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. آران

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (92 ديدگاه)

    خط تولیدشو بیارید ایران…حیف نیست تولید نشه؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      یکی از قربانیان سرافراز بازار شاسی بلند پسند

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Meysam

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      بخدا من میارم تو خونه تولیدش میکنم…
      نههههههههههههه?????

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (111 ديدگاه)

    به نظر من بعضی از خودروها رو تا زمانی که حتی یه دونه از اون ها به فروش میره نباید خط تولیدشون رو جمع کرد مثل دوج وایپر و همین بیتل ،همه چیز که نباید براساس سود باشه یه سری خودروها نماد یه شرکتن مثل 911 و همین بیتل ، این حرکت مثل اینه که یه وقت پورشه تصمیم بگیره خط تولید 911 رو متوقف کنه بگه فروشش خوب نبوده، البته می دونم که این دو خودرو از نظر عمکردی اصلا به هم شبیه نیستن ولی از نظر نماد درست مثل همن

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. میلاد

      ۲۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      عزیزم شما خیلی تو رویا زندگی می کنید . متاسفانه همه چیز در شرکت های بزرگ چه خودروساز و چه غیر اون بر اساس سوده و تمام . هیچ شرکتی به چیزی بیش از این فکر نمی کنه چون در اون صورت در سراشیبی شکست قرار می گیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. هادی نجفی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    خدایی خیلی حیفه
    آرزو دارم یکیشو یک روز داشته باشم، نسل جدیدش رو از نزدیک دیدم خیلی ماهه
    یادش بخیر فولکس قورباقه ای دوست داشتنی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    میراث هیتلر با پایان تولید بیتل افسانه ای ، تمام شد و این خودروی مردمی برای همیشه به تاریخ پیوست .

    اما مطمئناً زمانش که برسه با قدرت بیشتر باز خواهد گشت ، شاید ۱۰ سال دیگر و شاید ده ها سال دیگر ، اما برمیگرده .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یکی از معروف ترین وپرفروش ترین خودروهای ساخته شده درجهان.واقعا حیفه!!!
    مینی.فولکس بیتل.فیات 500 که این 3خودرو یه حس متفاوتی دارن!!! (فیات 500ضعیف عمل کرده اما فولکس بیتل ومینی بسیار باقدرت کار کردن در این چندسال گذشته. ولی حالا فقط مونده مینی!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    به نظرم حیف نیس چون خیلیاش تو خیابونای اروپا دارن میچرخن و تعدادشون زیاده نباید همینطوری بر اساس احساس بگین باید تولید شه و نمادهه و فلان بعد از یه عمری فولکس واگن سود خودشو برده و اگه الان تولیدش متوقف نکرده بود میشد مثل دوج وایپر که بخاطر تقاضای کم جمعش کردن بعدشم من از وایپر هم خوشم نمیاد باید تو اوج میرفت کنار تازه الان دیگه یکم دیر شده بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. SS

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    واقعا خودروی دوست داشتنی هست. هر سه نسلش!
    به نظرم نسل بعدی اون میتونست نقش یک خودروی آیکونیک الکتریکی رو برای فولکس بازی کنه اما متاسفانه فولکس تصمیم گرفت نسل بعدی در کار نباشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. مهردادکمال

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    حیف

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا