فولکس واگنهوندا

درگ دو R! فولکس‌واگن گلف R در برابر هوندا سیویک تایپ R

فولکس‌واگن گلف R یکی از جدیدترین هاچ‌بک‌های داغ بازار است و حالا کارواو آن‌را در برابر هوندا سیویک تایپ R قرار داده است؛ بنابراین در اینجا این فرصت را خواهیم داشت که ببینیم کدام‌یک از این هاچ‌بک‌های R نشان سریع‌تر هستند. این دو خودرو از لحاظ مشخصات فنی بسیار شبیه به هم هستند زیرا هردو از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند.

اما از این که بگذریم، قسمت‌های دیگر قوای محرکهٔ خودروها تفاوت‌های بزرگی باهم دارد زیرا هوندا از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند و محرک جلو است درحالی‌که گلف به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. علاوه بر این، در گشتاور هم گلف با ۴۲۰ نیوتن متر بر رقیب ژاپنی با ۴۰۰ نیوتن متر برتری دارد.

این تفاوت‌ها با آغاز درگ بلافاصله خود را نشان می‌دهند زیرا درحالی‌که سیویک برای لانچ تلاش می‌کند، گلف مثل موشک دور می‌شود. این در حالی است که مت واتسون می‌گوید عقب ماندن هوندا ارتباطی با رانندهٔ آن ندارد زیرا وی یک رانندهٔ حرفه‌ای است. پس‌ازاین، درگ دیگری برگزار می‌شود با این تفاوت که در آن گلف حرکت را کمی دیرتر از سیویک آغاز می‌کند اما بازهم این رقیب آلمانی است که پیروز می‌شود. در درگ سوم، مت واتسون تا ۱۰ می‌شمارد و سپس راه می‌افتد و بالاخره با این شرایط سیویک با اختلافی جزئی به پیروزی می‌رسد.

در مسابقهٔ رولینگ هم همین داستان جریان دارد زیرا گلف R بدون هیچ مشکلی سیویک تایپ R را پشت سر می‌گذارد. تنها جایی که هوندا می‌تواند رقیب آلمانی را مغلوب کند ترمز گیری است. البته در اینجا هم اختلاف در حد چند سانتی‌متر است اما همین کافی است تا سیویک تایپ R یک پیروزی در این رقابت کسب کند.

مشخصات فنی

هوندا سیویک R

فولکس‌واگن گلف R

پیشرانه ۲ لیتری I4 توربو ۲ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو چهارچرخ
وزن ۱۳۸۰ کیلوگرم ۱۵۵۱ کیلوگرم
قیمت ۳۲,۸۲۰ پوند ۳۹,۲۷۰ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. میثم

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1720 ديدگاه)

    این کلیپ اثبات اینه که نسل جدید سیویک واقعا لازم بود
    خیلی حالمو گرفت
    ولی طراحی داخلی گلف عجب خفن شده واقعا عالیه

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۳
    1. Reza Waffen SS

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2358 ديدگاه)

      گلف R ?

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
  2. Kato

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (120 ديدگاه)

    اینجور مسابقات درگ مورد پذیرش نیست

    من قبلا بارها گفتم باید مسابقه تو یه مسیر پر پیچ و خم مثل کانیون باشه تا تمام قابلیت ها و ارزشهای خودرو محک بخوره

    مطمئن باشید تو اون مسیر هوندا گلف رو قورت میده
    چون هندلینگ بسیار عالی داره

    مثل ژاپنی های دیگه نظیر میتسوبیشی لنسر اوولوشن یا نیسان اسکای لاین جی تی آر و…

    موافقم ۹
    مخالفم ۴۱
    1. Porsche

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (262 ديدگاه)

      این مسابقات فقط و فقط درگ و رولینگ و تست ترمزه
      لپ تایم بخوان بزنن یه مجله دیگه انجام میده

      گلف از همه لحاظ از سیویک سرتره
      باید نسل جدید سیویک زودتر بیاد

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۳
  3. AMANTE

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (433 ديدگاه)

    اختلافی که بینشون افتاد واقعا زیاد بود و باعث تعجبه.
    البته گیربگس بهتر و گشتاور بیشتر و چهار چرخ محرک بودن گلف R بی تاثیر نیست ولی وزن بیشتر باید تاثیری روی نتیجه میذاشت.
    در کل به نظرم مت واتسون هم باید با سیویک تایپ R زمان میگرفت، چون قبلا چند بار نشون داده توی رانندگی با ماشین گیربگس دستی چقدر مهارت داره.
    البته میدونم راننده پشت سیویک تایپ R راننده ی مسابقه ای هست.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۱
    1. ارشیا

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1501 ديدگاه)

      کاملا بر عکس گفتی.
      واتسون اصلا نمیتونه با دستی رانندگی کنه.

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۳
  4. Pooriya.BMW_Germany

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    قدرت و گشتاور برابر
    دویست کیلو وزن بیشتر
    گیربکس دستی
    اینم نتیجه ش

    ژاپن به گرد پای آلمان نمیرسه
    الکی به خودتون فشار نیارین

    😂😂😂😂😂😂

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳۵
    1. میثم

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1720 ديدگاه)

      یعنی این درگ که رسمی هم نیست باعث شد به این نتیجه شگفت انگیز برسی ؟؟؟ 😂😂😂😂

      موافقم ۷
      مخالفم ۶
    2. mehran911

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1945 ديدگاه)

      دوست عزیز خیلی موافق این تعبیر نیستم
      سیویک خودروی بسیار ارزشمندیه در پیست هم حرف های زیادی برای گفتن داره
      هر چند گلف فوق العاده بوده و هست اما در کل این کلاس به شدت رقابتیه و جایگاه ها به سرعت عوض میشه و بعید میدونم هوندا بیکار نشسته باشه

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۳
    3. mos

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      تایم نوربرگرینگ سیویک تایپ آر : ۷:۴۳
      تایم نوربرگرینگ گلف آر : ۷:۵۱

      حتی فهم اینکه ماشین AWD تو درگ سریع تره برات غیرممکنه

      سعی نکن اینجا بحث راه بندازی
      هر وقت مدرسه باز شد برو اونجا بحث کن :))

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۹
  5. GT

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    گیربکس دستی و محرک جلو در برابر گیربکس دو کلاچه اتوماتیک و چهار چرخ محرک
    قشنگ معلوم بود که هوندا هیچ شانسی نداره

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۱
  6. behnam1012

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (501 ديدگاه)

    هوندا سیویک واقعا عالیه
    چند وقت پیش سوار مدل سدان ۲۰۱۷ شدم
    البته ۱.۶ لیتری توربو بود
    بسیار سواری خوبی داشت
    از بحث شتاب و سرعت بگذریم
    کیفیت متریال داخلی خیلی خوب بود اصن انتظار ارائه همچین کیفیتی رو تو این کلاس و قیمت نداشتم
    به شدت جذب طراحی داخلی و محل قرار گیری صندلی راننده و فرمان میشید !
    در مورد این درگ
    گلفت واقعا عالیه و گیربکس خیلی خوبی داره
    سیویک کم کم باید نسل جدیدش بیاد
    همه رقباش به روز شدن ، هر چند هنوزم دوست داشتنیه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
  7. Benz SLR

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1526 ديدگاه)

    برو با ولیت بیا!!!!

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۲
  8. مهدی

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (915 ديدگاه)

    این گلف جدید خیلی عجیب شده
    هیچ هاچ بکی تا الان و هاچ بک استوکی تا الان نتونسته شکستش بده تا اینجایی که من دیدم

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
    1. GT

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (439 ديدگاه)

      AMG A45s به راحتی میتونه منتها تا حالا به هم رقابت نداشتند

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  9. حسین

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    نسل جدید فولکس با گیربکس دو کلاچه و چهارچرخ محرک در مقابل نسل قدیمی سیویک که عمرش هم زیاده، نتیجه غیر این میشد عجیب بود. ولی همچنان بهترین هاچبک اسپرت دف جلو خودشه.
    نسل جدید سیویک با قدرت بیشتر و احتمال نسخه هایی با گیربکس دو کلاچه، مثل نسل قبل گلف‌‌ رو رنده رنده می کنه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۹
    1. حسین

      ۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      «مثل نسل قبل که از گلف بهتر بود» منظور نسل فعلی سیویک و نسل قبل گلف . نسل جدید سیویک هم همون کاری‌ با نسل جدید گلف می کنه که نسل فعلیش با نسل قبل گلف کرد

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱۳
      1. Amirreza

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1527 ديدگاه)

        گلف همیشه به نظر خیلیا از سیویک بهتر بوده حالا اینکه چطور به نتیجه رنده رنده کردن رسیدی ، من نمیدونم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  10. Porsche

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (262 ديدگاه)

    شکی درش نیست که سیویک خوبه
    ولی گلف یچیز دیگست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  11. Amirreza

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    من گلف رو خیلی بیشتر دوست دارم چون جدا از بحث فنی طراحی داخلی و بیرونیش عامه پسند تر و پخته تره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  12. سگ سرابی

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (388 ديدگاه)

    از اول مشخص بود گلف پیروز میدان نبرد هست اما سیویک سعی و تلاشش رو کرد

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. Navid_bivaN

    ۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3006 ديدگاه)

    بدون شک انتخابم گلفه. توی سیویک نشستم، کیفیت رانندگیش به دلم ننشست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا