دوئل فولکس‌واگن اطلس و مزدا CX-9

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت شانزدهم، دومین دوئل از گروه کراس‌اوورهای بزرگ

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین شورلت تراورز و سوبارو ایسنت

مجموع آراء: 1075

آراء شورلت تراورز: 811

آراء سوبارو ایسنت: 264

پیروز دوئل: شورلت تراورز با کسب 75 درصد از کل آراء

 

فولکس‌واگن اطلس

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2017

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 27,119 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 59,677 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: شش سال یا 115 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین گران‌قیمت، هندلینگ سرزنده، سواری نرم، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته

نقاط منفی: شتاب و مصرف سوخت غیرمعمول

 

 

مزدا CX-9

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2015

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: اسکای‌اکتیو مزدا

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 25,828 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 28,257 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهترین رانندگی در بین کراس‌اوورهای سه ردیفه، مصرف سوخت مناسب، کابین نزدیک به خودروهای لوکس

نقاط منفی: فضای بار نه‌چندان زیاد، فضای تنگ ردیف سوم صندلی‌ها، عدم ارائهٔ صندلی‌های خلبانی برای ردیف دوم

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن اطلس

مزدا CX-9

پیشرانه 3.6 لیتری VR6 2.5 لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 275 اسب بخار 250 اسب بخار
گشتاور 360 نیوتن متر 420 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 7.9 ثانیه 7.1 ثانیه
مسافت 400 متر 16.0 ثانیه 15.5 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر/ساعت 210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 12.4 لیتر ترکیبی 10.2 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 70 لیتر 74 لیتر
وزن 2145 کیلوگرم 1980 کیلوگرم
طول 5.03 متر 5.06 متر
فاصلهٔ محوری 2.98 متر 2.93 متر
حجم صندوق بار 595 لیتر 395 لیتر
ظرفیت سرنشین 7 نفر 7 نفر
قیمت پایه آمریکا 31,890 دلار 33,275 دلار
قیمت موردبررسی 33,145 دلار 33,275 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

26 دیدگاه

  1. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    در این دوئل با دو خودرویی سر و کار داریم که از مشخصات فنی و حتی قیمت نزدیکی با یکدیگر سود می برند ولی از آنجایی که کیفیت سواری خودرو برایم مهم است و فولکس واگن اطلس نیز سواری نرمی دارد من در این دوئل خودرویی به این ژرمنی بلندقامت رأمی می دهم.

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (851 دیدگاه) ,

      شما که قطعا هیچکدومو سوار نشدی و حتی از نزدیک هم ندیدی، ولی اگه نقاط مثبت مزدا رو بخونی میبینی که نوشته بهترین لذت رانندگی و کیفیت سواری در کلاس خودش، مگه چیز بیشتری از یه ماشین ٣٠ هزار دلاری میشه انتظار داشت؟ خب البته بله! شتاب و قدرت مناسب که باز هم با این شاسی بلند ٧ نفره مزدا میتونی به راحتی با ماشین های کوپه مثل تویوتا جی تی یا جنسیس کوپه سر به سر حرکت کنی! طراحی ماشین هم برخلاف رقبای این کلاس که همه قوطی شکل و مکعبی و قدیمی هستن به بهترین نحو تهاجمی و سطح بالاس که واقعا میشه با لکسوس rx مقایسش کرد،هم با قلب و هم با منطق انتخاب من مزدا

      پاسخ
      1. سام
        سوابق: (706 دیدگاه) ,

        خود شما که اینطور قاطعانه حکم صادر می کنی این ماشین ها را از نزدیک دیدی و سواری شدی؟!

        پاسخ
        1. شاهين
          سوابق: (851 دیدگاه) ,

          برای حرف زدن زاجبه شتاب نیازی به سوار شدن نیست که ، آمار رسمی اعلام شده،ولی کیفیت سواری نیازمند سواری طولانی هست که کارشناسا سوار شدن نظرشون رو هم دادن و مزدا رو بهتر میدونن،ما که عددی نیستیم جلو نظر اونا، تازه همه میدونن برند مزدا از نظر کیفیت سواری چقد مطرحه

      2. جواد
        سوابق: (57 دیدگاه) ,

        در ایران! تعصب بیجا به مزدا بیداد میکنه!!

        پاسخ
        1. emad1990
          سوابق: (999 دیدگاه) ,

          تعصب نیست عین حقیقته.شما اگه مطالعه روی مجله های معتبر کرده باشید به این موضوع پی میبرید
          مزدا ماشینای خیلی خوبی میسازه

  2. امیر
    سوابق: (1202 دیدگاه) ,

    برتری کاملا با مزداس اما بخاطر تنفس طبیعی بودن و طراحی کابین و جادار بودن انتخابم اطلسه

    پاسخ
  3. علی
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    اطلس برای پیر مردایی که نوه زیاد دارن هر از گاهی میرن با نوه اشون گردش خوبه

    پاسخ
  4. ADAK
    سوابق: (643 دیدگاه) ,

    اطلس با بد کسی در افتاده !
    برند محبوب ایرانیها …

    پاسخ
  5. ahmad
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    فولکس خیلی بهتر از مزدا هست ، امار فروشش هم که بیشتر بود ، گارانتی هم همینطور ، فولکس شش سال ، مزدا سه سال و با وجود اینکه فولکس 165 کیلو گرم سنگینتر هست فقط 0/8 ثانیه شتابش کمتره که اصلا به چشم نمیاد ، حجم صندوق بار هم فولکس بیشتره ، قیمت هم باز فولکس کمتره ، خود برند فولکس هم که خیلی بالاتر از مزداست ، رای من صدرصد فولکس واگن اطلس .

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (851 دیدگاه) ,

      هشت دهم ثانیه اختلاف با فرض سرعت ١٢٠ تا چند متر فاصله میشه؟
      ١۶٠ کیلو بیشتر تقریبا وزن دو نفر آدم بزرگساله که همیشه رو دوش اطلس اضافه تره
      ٢-٣ لیتر مصرف سوخت بیشتر در طی فقط٢ سال چقد هزینه بیشتر داره؟
      برند فولکس هم احترامش واجبه ولی اصلا تو بحث لوکس بودن کسی قبولش نداره، هم مزدا و هم فولکس هر دو اقتصادی ان
      و اگر فضای بار انقد شدیدا مورد نیازه خب چی بهتر از ماشینای کاروان یا ون؟ پس شما شک نکن مزدا یه چیز دیگست و اگر یذره کمتر فروخته واسه اینه که کلا تعداد تولیدات مزدا محدودتره

      پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (419 دیدگاه) ,

      VR6 به آرایش خاصی از موتور گفته میشه که توسط فولکس‌واگن اختراع شد و فقط توسط این شرکت استفاده میشه.
      این آرایش در اصل ترکیبی از آرایش خطی و V شکل هست.
      در موتورهای VR6، سیلندرها مثل موتور V6 روبروی هم قرار میگیرن اما با زاویه بسیار بسته بین 10 تا 15 درجه.
      این موتورها برخلاف موتورهای V6، یه سر سیلندر دارن که هردو ردیف سیلندرها رو پوشش میده.
      در تصویر زیر میتونین آرایش موتورهای VR6 و مقایسه اون با آرایش خطی و V شکل رو مشاهده کنین

      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/Stand_VR6-motor-contrast.PNG

      پاسخ
  6. آخرین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    منطقی باشید.
    تو این کلاس هدف جابجایی خانواده و کارایی اونه

    یه ماشین توربو شارژ با فضای بار کم؟؟؟
    من پا رو دلم گذاشتم و به اطلس رای دادم

    پاسخ
  7. احسان_ی
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    چیزی که عیان است چ حاجت به بیان است،
    رای من اطلس

    پاسخ
  8. حسین وی
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    طراحی بهتر زیبایی بیشتر بهترین سواری در کلاس خود شتاب بهتر
    مزدا <3

    پاسخ
  9. (Saeed(peugeot
    سوابق: (189 دیدگاه) ,

    با توجه به اینکه هر دو خودرو تو یه سری پارامتر ها حرف واسه گفتن دارند…..
    مثلا تنفس طبیعی بودن فولکس یه مزیته واسه این کلاس…..و حجم صندوق عقب
    ولی خوب تو شتاب….تو مصرف سوخت….تو گشتاور….و طراحی و چهره ی خودرو مزدا خیلی سرتر هستش..
    و رای من مزدا cx 9

    پاسخ
  10. Mآsكvيch
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    دو خودرو به هم نزدیک هستن اما بنظرم مزدا سرتر هست همچنین طراحیشو خیلی دوست دارم

    پاسخ
  11. سیدمهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    مزداراعشقه

    پاسخ
  12. نسل سوخته
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    درمزدا منظور از “عدم ارائهٔ صندلی‌های خلبانی برای ردیف دوم” چه مدلی از صندلی هست چون در مقایسه با صندلی های ردیف دو اطلس من تفاوتی در کلیت ظاهر انها نمیبینم اگر مدل صندلی موجود در اطلس خلبانی هست مدلی که در مزدا بکار رفته چه مدلی هست؟

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (380 دیدگاه) ,

      صندلی خلبانی منظور صندلی ای هست که در ردیف دوم به صورت دو عدد صندلی مجزا ارائه میشه و طبیعتا ظرفیت نشستن دو سرنشین در اون ردیف رو داره. شاسی بلند های امروزی مخصوصا هفت نفره ها، این مورد رو بصورت آپشن معمولا درنظر میگیرن.

      پاسخ
  13. بهزاد
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    ایکاش cx9 زودتر عوض شه نسلش و کابین نسل جدید مزدا 3 رو داشته باشه
    شایدم عوض شده من خبر ندارم
    اطلس بخاطر کابین زیبا ترش.

    پاسخ
  14. جی کلاس مرسدس
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    به نظرم این نظرسنجی مشکوکه خود سایت دلش میخواد مزدا بیاد بالا والا این قدر رای با کامنتها نمیخونه لایک و دیس لایک ها ما در نظرسنجی لوکس ها هم اینقدر رای ندیدم

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      تازه اینجاست که شما درک میکنی مزدا چقد پرطرفداره تو ایران و چرا مافیای واردات تویوتا/لکسوس/رنو و میتسوبیشی و نیسان اجازه ورودش رو به زور هم که شده نمیدن، خبر دارن مزدا وارد بشه چه بلایی سر فروششون میاد، البته الان کلا با این قیمت ها تیبا هم نمیشه خرید

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.