دوئل فولکس‌واگن پاسات و رنو تالیسمان

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور آخر، قسمت سوم، چهارمین دوئل از گروه سدان‌های متوسط

نتایج دوئل قبلی شورلت مالیبو و هوندا آکورد

مجموع آراء: 1330

آراء شورلت مالیبو: 359

آراء هوندا آکورد: 971

پیروز دوئل: هوندا آکورد با کسب 73 درصد از کل آراء

مزدا 6

اشکودا ساپرب

مزدا 6

تویوتا کمری

تویوتا اونسیس

تویوتا کمری

شورلت مالیبو

هوندا آکورد

هوندا آکورد

فولکس‌واگن پاسات

رنو تالیسمان

؟

 

فولکس‌واگن پاسات

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2014

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از اتوکار: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 183,288 دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 125,043 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 85 درصد

حفاظت از کودکان: 87 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 66 درصد

سیستم‌های ایمنی: 76 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

رنو تالیسمان

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2015

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: CMF رنو-نیسان

امتیاز از اتوکار: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 32,163 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 16,789 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 86 درصد

حفاظت از کودکان: 84 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 68 درصد

سیستم‌های ایمنی: 76 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن پاسات

رنو تالیسمان

پیشرانه 1.8 لیتری I4 1.6 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 180 اسب بخار 200 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 260 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 7.9 ثانیه 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت 230 کیلومتر/ساعت 235 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 5.7 لیتر (ترکیبی) 5.6 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 129 گرم/کیلومتر 127 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 59 لیتر 51 لیتر
وزن 1480 کیلوگرم 1430 کیلوگرم
طول 4.76 متر 4.85 متر
فاصلهٔ محوری 2.79 متر 2.81 متر
حجم صندوق بار 585 لیتر 610 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه 25,330 یورو 27,900 یورو

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

37 دیدگاه

  1. آاآاآرماآآان٤٤
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    تو ایران هیچکدوم،چون شنیدم پاسات ها تو ایران گیربکسشون مشکل پیدا کرده،تالیسمان هم مشکلات مختلفی داشته
    ولی کلا پاسات گزینه خیلی بهتریه هم امتحانشو پس داده هم سواریش خیلی نرم تر هست و کیفیت بالاتری داره فروشش هم که گویای همه چیز هست

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (716 دیدگاه) ,

      والا بعید میدونم کیفیت مونتاژ اونها مثل ما باشه و این مشکلاتی که میگید
      اما درکل تلیسمان یکی از بهترین محصولات رنو هست کارایی بالا، موتور بهینه،طراحی گیرا، شتاب سریع، نمایشگرهای بزرگ، صندوق جادار کت میتونه توی این کلاس مهم باشه و…
      .
      من تلیسمان رو بیشتر میپسندم اما توی این کلاس انتخاب نهایی من خودرو دیگه ایه
      .
      ضمن اینکه جالبه که از ۴ خودرو نیمه نهایی، ۳تا ژاپنی هستن

      پاسخ
      1. آاآاآرماآآان٤٤
        سوابق: (262 دیدگاه) ,

        دادا تو چند سایت و پیج خوندم که پاسات ها توی ایران گیبرکسشون خیلی داغ میکنه،مناسب ایران نیستن وگرنه توی اروپا و دنیا یکی از پرفروش ترین ها هست
        تالیسمان هم چند مورد اتش سوزی داشت و مشکلاتی مثل صدای باد از سانروف تو سرعت بالا و غیره
        تالیسمان هم تو این کلاس خودروی زیاد موفقی نبود چه از لحاظ فروش چه از لحاظ رتبه بندی بهترین ماشین های این کلاس تو سایت های مختلف
        تو ایران فقط خیلی بزرگش کردن و تا رولز رویس بردنش بالا پیج های خودرو که حالا خودشون فهمیدن قضیه چیه! بنظر من که پاسات سرتر هست

        پاسخ
        1. محمد
          سوابق: (716 دیدگاه) ,

          شاید دوست عزیز من اینو اطلاعی ندارم
          اما بازار ما که با همه دنیا فرق داره
          بعنی اگه کمری درست و به قیمت وارد میشد
          یا سیویک
          یا مزدا ۳
          یا…
          قطعا شاخهای بازار ما تلیسمان-اپتیما-سوناتا نبودن

  2. Mohammad
    سوابق: (944 دیدگاه) ,

    با اینکه از این دسته خودرو ها چندان خوشم نمیاد پاسات در بین مردم با ارزش تره البته داخل ایران رو عرض نمیکنم ولی من تالیسمان رو بهتر دیدم به طور کلی

    پاسخ
  3. حسن
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    هم از نظر ظاهری هم از نظر فنی حداقل روی کاغذ تالیسمان برتری داره. و من بهش رای دادم.
    ولی من کلا فولکس رو به کل فرانسه ترجیح میدم.

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (986 دیدگاه) ,

      اینجا من هم به تلیسمان رای دادم چون اولا ظاهرش خیلی زیباتر و خاص تره و مخصوصا چراغ های عینکی عقب وقتی روشن میشه عالیه و هم اینکه با وجود موتور کوچکتر قدرت برابر داره و در تست شتاب اسب بخار هم بهتر عمل کرده بود و یک رتبه بالاتر از سیتروئن c3 ایستاده بود

      پاسخ
  4. AMG 63
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    گیربکس تالیسمان ٧ سرعته دو کلاچه هستش ، لطفاً تو مشخصات جدول اصلاحش کنید .
    تالیسمان هم از نظر سوارى و هندلینگ وهم از نظر امکانات و طراحى و همچنین مشخصات فنى از پاسات عملکرد بهترى داره

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (834 دیدگاه) ,

      تلیسمان فقط موتور بهتری داره با حجم کمتر و مصرف یخورده کمتر قدرت بیشتری داره
      هرچند برتریش محسوس نیست
      مجله ماشین شماره ۴۲۹ هم این دو ماشین رو برسی‌ کرده و نظرش مثل خیلی‌‌های دیگه بود
      کیفیت سواری پاسات کلا بالاتره،هم تو مانور‌ها بهتره هم اینکه مثله تلیسمن تو دست انداز‌ها بد عمل نمیکنه
      تلیسمن بزرگتره و فاصله بین محور ایش هم یخورده(۲سانت) بیشتره اما فضای عقب پاسات بهتره و جا پای بیشتری داره!!!
      کلا از هر نظر که برسی‌ کردن پاسات بهتره اما متاسفانه تو ایران ۱۰۰ میلیون گرونتره که خیلی‌ عجیبه
      تلیسمن ماشین خیلی‌ خوبیه اما نه در اندازه پاسات و تویوتا کمری تو ایران خیلی‌ گنده کردنش

      پاسخ
  5. me84
    سوابق: (1267 دیدگاه) ,

    .
    این مدل پاسات رو همین چند روز پیش دیدم. قهوه ای سوخته متالیک با تودوزی کرم. واقعا طراحی خیلی قشنگی داشت. واقعا لذت بردم. ولی تو عکس نمیدونم چرا انقدر سادست.

    پاسخ
    1. آرش وان
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      فروش تلیسمان در اروپا تحت تاثیر برادر کوچکترش مگان هست؛ چون هر ۲ دارای یک قیافه هستند و اروپایی ها خودروی جمع و جور میپستند بیشتر جذب مگان میشوند و اونایی هم که جذب مگان نمیشوند و ماشین بزرگتر میخواهند دیگه تلیسمان نمیخرند

      تو ترکیه هم همینطوره ؛ با اینکه مگان پرفروش ترین ماشین ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ بوده ولی فروش تلیسمان اصلا خوب نبوده

      پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (1594 دیدگاه) ,

    من طراحی پاسات رو بیشتر دوست دارم. طراحی کابین هم پاست یه سروگردن لوکس تر وجذاب تره. کیفیت متریال استفاده شده هم در پاسات بهتره.این دوخودرو رو سایت خودروبانک در ایران مقایسه کرده باهم.انگار زیاد بابنزین ایران همخوانی نداره پاسات وگیریگسش هم میگفت خشکه.اما در هر صورت انتخاب من پاسات

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1594 دیدگاه) ,

      ببخشیداشتباه تایپ کردم.نظرخوروبانک این بود که گیربگس پاسات خشکه ودر کل این ماشین در ایران اونطور که باید جواب نمیده

      پاسخ
  7. سام
    سوابق: (626 دیدگاه) ,

    من در این دوئل خودرویی به فولکس واگن پاسات رأی می دهم.مشکل گیربکس دوکلاچه پاسات های وارداتی به ایران هم به دلیل بی توجهی و یا شاید هم نادانی وارد کننده داخلی روی داد زیرا گیربکس دوکلاچه اتوماتیک پاسات در بازارهای جهانی در دو نسخه تر (WET) و خشک (DRY) عرضه می شود که متأسفانه طرف ایرانی نسخه خشک (DRY) آن را سفارش داد.قطعات مربوط به این نسخه از گیربکس هم در شرایط پرفشار و پر ترافیک شهری داغ نموده و بر کارکرد خودرو تأثیر می گذارد و افت کارائی آن را موجب می شود.

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (462 دیدگاه) ,

    با اینکه از نظر فنی تالیسمان بهتره و جادار و بزرگتره اما قطعا کیفیت پاسات بهتره و اطمینان خاطر بیشتری داره
    طراحی کابین پاسات پخته تر و جا افتادس اما تالیسمان چندان تناسبی نداره
    طراحی خارجی هم سلیقس کاملا (تالیسمان حس اسپورت بودنو داره تقریبا اما پاسات ساده و شیک بودن)
    پاسات کمی ارزونترم هس
    پاسات!!

    پاسخ
  9. Amir Machine
    سوابق: (415 دیدگاه) ,

    مطمئناً پاسات
    استایل ساده و اتو کشیده پاسات رو به همه ماشین‌های این کلاس ترجیح میدم
    از طرف دیگه، پاسات موتورهای قوی‌تر هم داره که قوی‌ترینش 2 لیتری بنزینی توربو با 280 اسب بخاره و به سیستم چهارچرخ محرک 4Motion هم مجهزه اما قوی‌ترین موتور تالیسمان همین 1.6 لیتری 200 اسبیه

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1995 دیدگاه) ,

    تالیسمان رو انتخاب کردم به خاطر اتاق بزرگ تر و همچنین مصرف کمتر و همین طور الایندگی کمتر

    پاسخ
  11. Amir
    سوابق: (554 دیدگاه) ,

    تلیسمان با اختلاف زیاد زیباتره اما بهتر نیست و کیفیت فولکس رو نداره من به پاسات رای دادم.در این گروه کمری و مزدا ۶ رو بیشتر از بقیه دوست دارم.

    پاسخ
  12. ahmad
    سوابق: (332 دیدگاه) ,

    با توجه به جدول و سیستمهای ایمنی تلیسمان بهتره ، اما اگر قیمتش از پاسات یکمی ارزونتر بود ، بهتر میتونست رقابت کنه .

    پاسخ
  13. شاهين
    سوابق: (779 دیدگاه) ,

    جفتشون خوبن رای من پاسات
    اما متاسفانه سه گزینه ی اصلی قهرمانی یعنی آکورد و کمری و مزدا هیچ کدوم با مدل ٢٠١٨ تو بازار ایران نیستن و سخت ترین کار انتخاب بین سه اسطورست که هیچکدومو از نزدیک ندیدی

    پاسخ
  14. آرمین
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    توی این سگمنت برنده مزدا 6 میشه.ولی بین این دو پاسات.

    پاسخ
  15. کاپیتان
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    رنو مدرنتر بنظر میاد ولی فروش چیز دیگری نشون میده، یک ماه پیش من اروپا بودم تقریبا تالیسمان توی خیابان‌ها اصلا ندیدم برام عجیب بود، ولی تئوری وار تالیسمان بهتره و رای من

    پاسخ
  16. Nissan...Japan
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    کلا غیر از تعصب الکی روی کشور سازنده یه دلیل خوب بیارید که به تالیسمان رای ندم!!!

    پاسخ
    1. ميلاد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      اینکه تا حالا سوار هیچ کدوم نشدین و فقط از روى اطلاعات رو کاغذ دارین نظر میدین
      اینم یه دلیل خوب

      پاسخ
  17. امیرحسین
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    مشکل تلیسمان های ایران به این دلیله که مونتاژ کره هستند. در مقایسه فوق تلیسمان مونتاز فرانسه هست که هم 10 اسب قویتره و هم تعلیق بسیار بهتری داره و هم کیفیت متریالش بالاتره. تلیسمان فرانسوی از پاسات بهتره و لی پاسات از تلیسمان مونتاز کره قطعاً بهتره

    پاسخ
    1. امیرحسین
      سوابق: (70 دیدگاه) ,

      منظورم از 10 اسب بیشتر و متریال و تعلیق بهتر نسبت به تلیسمان های مونتاژ کره هست… نه پاسات

      پاسخ
    2. مانی
      سوابق: (834 دیدگاه) ,

      پاسات از هر دوشون بهتره
      خیلی‌ سایت‌ها این دوتا رو مقیسه کردن
      یه ریز گوگل کنی‌ کلی‌ مطلب پیدا میکنی‌

      پاسخ
  18. مانی
    سوابق: (834 دیدگاه) ,

    اصلا کاری به این ندارم که پاسات ماشین بهتری هست
    این نظر سنجی‌ها واسه فهمیدن سلیقه کاربر‌ها هست و این که کدوم ماشین‌ها رو بیشتر دوست داران
    واسه من خیلی‌ خیلی‌ عجیب بود که فهمیدم ایرانی‌ها تلیسمن رو از پاسات بیشتر دوست دارن
    و اگه پولش رو داشته باشن وقت خرید تلیسمن رو انتخاب می‌کنن
    اصلا فکرش رو هم نمیکردم،خیلی‌ خیلی‌ برام جالب بود
    اگه تحریم نبودیم پدال میتونست اطلاعاتی‌ که از کاربر‌ها بدست میاره رو در ازای مبلغ
    معقول در اختیار شرکت‌های مرتبط بذاره اما متاسفانه……………

    پاسخ
  19. ميلاد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    مشکل اینجاس که اکثر افرادى که تو نظرسنجى شرکت میکنن تا حالا حتى یکبار هم سوار هیچ کدومشون نشدن
    فقط از روى اطلاعات رو کاغذ و زرق و برق نظر دادن
    در صورتى که تمام کسایی که واقعا سوار این دو ماشین شده باشن یا تمام رقابت هایی که تو سطح جهانى بین این دو خودرو انجام شده نتیجش کاملا مشخصه

    پاسخ
  20. Armin
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    خوشبختانه من هر دو ماشین رو روندم.هر دو ماشینایه فوقالعاده ای هستن.
    تالیسمان موتور فوقالعاده ،هندلینگ خیلی خوب ،مصرف کمتر ،طراحی اسپرت و اپشن هایه خیلی خوبی داره.البته صندوق بزرگتر .اما سواریش یکم اسپرتتره.
    پاسات کیفیت فولکس رو داره،سواری نرم تری داره،اما خدماتش اصلا خوب نیست و گیربکس مدل ایرانش مشکل داره.اما به هر حال ماشینه عالییه.
    من تالیسمانو انتخاب میکنم .یه پیشرفته عالی برایه اتحاد رنو و نیسانه.

    پاسخ
  21. Armin
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    چرا در حالیکه تالیسمان ۵٠ رای بیشتر داره پاسات به مرحله بعد رفته!؟
    اگر نظر شماست ،چرا دیگه نظر مردم رو میپرسید!!؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.