دوئل هوندا سیویک و فولکس‌واگن جتا

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت هفدهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت

دوئل‌های گروه سدان‌های کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

فولکس‌واگن جتا

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: – از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 115,807 دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 61,189 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 327,062 دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست 2018 در چین: 234,434 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ (نسل قبلی)

حفاظت از بزرگسالان: 94 درصد

حفاظت از کودکان: 86 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 56 درصد

سیستم‌های ایمنی: 71 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: شش سال یا 116 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی مشابه گلف، تکنولوژی‌های جدید، مصرف سوخت مناسب

نقاط منفی: صندوق بار کوچک، هنوز هم به خوبی سردمداران این کلاس نیست

 

هوندا سیویک

تاریخ معرفی: نوامبر 2015

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4.2 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 41,285 دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 34,431 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 377,286 دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 255,036 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 173,865 دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست 2018 در چین: 156,118 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 92 درصد

حفاظت از کودکان: 67 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 75 درصد

سیستم‌های ایمنی: 88 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ توانمند اما کم‌مصرف، هندلینگ جذاب، قابلیت اطمینان بالا

نقاط منفی: ارگونومی ناامیدکننده، حساسیت بسیار بالای سیستم‌های کمک‌راننده

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

فولکس‌واگن جتا

هوندا سیویک

پیشرانه 1.4 لیتری I4 1.5 لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 150 اسب بخار 175 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 220 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا 96 7.7 ثانیه 6.9 ثانیه
مسافت 400 متر 16.1 ثانیه 15.3 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر/ساعت 200 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.9 لیتر (ترکیبی) 6.7 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی
ظرفیت باک 50 لیتر 47 لیتر
وزن 1385 کیلوگرم 1325 کیلوگرم
طول 4.70 متر 4.63 متر
فاصلهٔ محوری 2.68 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 395 لیتر 425 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 17,639 پوند
قیمت پایه آمریکا 19,440 دلار 19,835 دلار
قیمت موردبررسی 20,240 دلار 23,395 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    خیلی انتخاب سخته جفتشون عالین تو این رده اما سیویک یه چیز دیگس😍

    پاسخ
    1. sina7
      سوابق: (178 دیدگاه) ,

      من همش دارم به این فکر میکنم که چرا ما باید به جای اینا که سدان های کامپکت و عادی تو خارج هستن،پرشیا و 405 و سمند و ساینا سوار شیم
      تازه یه سریا به پرشیا لقب سالار و سلطان هم میدن

      پاسخ
  2. Amir Machine
    سوابق: (473 دیدگاه) ,

    من بخاطر علاقه‌م به فولکس‌واگن، به جتا رای دادم ولی قطعاً سلطان این کلاس سیویکه
    کلا کلاس سدان‌های کامپکت مال ژاپنی‌ها ست

    پاسخ
  3. OMID
    سوابق: (600 دیدگاه) ,

    عقب جتا دقیقا مشابه سدان های ائودیه!

    پاسخ
    1. M
      سوابق: (1921 دیدگاه) ,

      مشکلی نیست !
      نمیشه اسمشو کپی گذاشت هرچه باشه آئودی جزو اموال فولکسه دیگه

      پاسخ
      1. OMID
        سوابق: (600 دیدگاه) ,

        دقیقا به همین دلیل از کلمه کپی استفاده نکردم

        پاسخ
  4. me84
    سوابق: (1356 دیدگاه) ,

    .
    به سیویک رای دادم چون تو تمام تستها ازش تعریف کردن اما طراحی جتا رو بیشتر دوست دارم.

    پاسخ
  5. حسین وی
    سوابق: (310 دیدگاه) ,

    اصلا انتظار این شتاب خوب رو با گیربکس cvt از هوندا نداشتم خیلی عالیه
    کاش ولی cvt نبود
    خیلی بدم میاد از این گیربکس
    رای من هوندا

    پاسخ
  6. احمدرضا
    سوابق: (124 دیدگاه) ,

    سیویک از پشت حالمو به هم میزنه
    به فولکس واگن رای میدم

    پاسخ
  7. امیر
    سوابق: (607 دیدگاه) ,

    طراحی خارجی سیویک
    کابین جتا زیباتره و گشتاور بیشتر
    فنی سیویک
    سیویک جادارتره و مصرفش کمتره درقبال قدرت بیشترو حجم بیشتر
    قطعا انتخاب معقولتریه سیویک

    پاسخ
  8. AMANTE
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    هوندا سیویک.
    کسی از کاربران پدال هست که تجربه سواری با فولکس واگن پاسات رو داشته باشه؟
    سواریش خوبه؟ هزینه ی نگهداریش چه جوریه؟ قطعاتش پیدا میشه؟ ماموت خودرو خوبه؟

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (171 دیدگاه) ,

      من دوبار یکی از همین مدل های وارداتی رو سوار شدم، رو صندلی سر نشین نشستم، کیفیت کابین کاملا مقبول هست (مبنای مقایسم رو تلیسمان میذارم، هرچند که از دید خیلیامون پاسات سطح بالاتره، ولی سعی کردم چیزی نزدیک بهش که تجربشو دارم مثال بزنم) ادوات پلاستیکی مثل برخی از دکمه ها هم کاملا مرغوب هستن، روکش چرم صندلی همچین یذرررره نازک بنظرم اومد ولی خیلی باکیفیته و صندلی ارگونومیه عالی ای داره، دید به اطراف بیشتر از انتظار من بود، خودرو خیلی چابک و سرزنده نشون میداد، درباره تامین قطعاتم اطلاعی ندارم، خودرو مورد بحث ۶هزار کیلومتر کارکرد داشت..

      پاسخ
  9. Mad.z.Max
    سوابق: (171 دیدگاه) ,

    سیویک همچی تمومه، ولی اون حساسیته بالای سیستمای ایمنی میتونه گاهی کسالت بار باشه، اگه بشه حساسیتش رو کم و زیاد کرد تو نمایندگی ها، اونجوری فکر نکنم مشکلی باشه دیگه.
    درکل سیویک عشقه، رای من بوده و هست.. : )

    پاسخ
  10. ahmad
    سوابق: (1038 دیدگاه) ,

    من فقط محو آمار فروش این دو خودرو در بازار چین شدم.واقعا بازار بزرگیه چین

    پاسخ
  11. Car Lover
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    حتما هوندا ی چیزی داره که پرفروش ترین خودروی سدان بعد از کرولا تو سال گذشته شده دیگ

    پاسخ
  12. حمیدرضا
    سوابق: (2105 دیدگاه) ,

    فکر می کردم جتا تو اروپا هم عرضه میشه ولی انگار اشتباه می کردم
    به جتا رای دادم چون تعریفشو از دوستانی که چین بودن خیلی شنیدم و البته قیمت مدل مورد بررسی هم کمتره

    پاسخ
  13. علی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من سیویک Ex2017 دارم البته موتور 2000 تنفس طبیعی با 157 اسب قدرت و باید بگم عالیه و دوست نداری از ماشین پیاده بشی.تنها ایراد قطعاته که ی کم زمان میبره تهیه کنی.هندلینگ و تعادل سر پیچ عالیه.البته مثل ماشینهای کره ای آپشن نداره ولی تقریبا تمام آپشنهای ضروری رو داره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.