فولکس واگن

رستگاری برای فولکس ID.R در دروازه بهشت!

همین چند هفته‌ی پیش بود که فولکس‌واگن ID.R الکتریکی روانه‌ی دروازه‌ی بزرگ تیانمن شد و توانست با سربلندی ۹۹ پیچ آن را پشت سر بگذارد. خب هم‌اکنون نتایج تلاش‌های فولکس منتشر شده و این خودروی بدون محدودیت توانسته زمان ۷ دقیقه و ۳۸.۵۸۵ ثانیه را ثبت کند.


پشت فرمان این خودرو رومین دوماس قرار داشته، کسی که تجربه‌ی زیادی داشته و توانسته ID.R را در مسیر حدود ۱۱ کیلومتری به طرف دروازه‌ی بهشت هدایت کند. این خودرو همچنین رکورددار مسابقه‌ی تپه نوردی پایکس پیک، گوودوود و نوربرگ رینگ بوده است.


یکی از مدیران فولکس‌واگن گفته است:

یک رکورد جدید در جاده‌ای واقعاً خاص و ویژه! فولکس‌واگن و ID.R بار دیگر نشان دادند که حمل نقل الکتریکی آینده چه توانایی‌هایی دارد. نه تنها اثبات شده خودروهای الکتریکی همچون ID.R می‌توانند رکوردهای مهم را بشکنند بلکه این خودرو نشان داده که آینده‌ی حمل‌ونقل تا چه اندازه احساسی و هیجان‌انگیز است.


از آنجایی که رکوردهای رسمی خودروهای مسابقه‌ای در این مسیر تا زمان رکوردگیری ID.R منتشر نشده بنابراین فعلاً اطلاعات زیادی منتشر نشده است. به‌منظور حضور پرقدرت در این مسیر ۱۰.۹۰۶ کیلومتری که تغییرات ارتفاع حدود ۱۱۰۰ متری دارد، یک خودروی مسابقه‌ای باید قدرت پیشرانه را با دقت و سرعت زیادی به سطح زمین منتقل کند.


دوماس پس از رکوردگیری خود گفته است:

من قطعاً این حضور در مسیر تیانمن را تا مدت‌ها به یاد خواهم آورد. من به رکوردشکنی با خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ID.R در چین افتخار می‌کنم. اطلاعات و تست‌های کم پیش از حضور در این مسیر باعث شده بود یک چالش بزرگ پیش رو داشته باشم. مسیر به‌طور باورنکردنی‌ای کم‌عرض بوده اما من هیجان فوق‌العاده‌ای داشتم. گشتاور زیاد این خودرو یک مزیت بزرگ در مسیرهای کوتاه و مستقیم بود و سیستم‌های آئرودینامیکی نیز کشش بیشتری را به ارمغان آورده بودند.


فولکس‌واگن ID.R در حال حاضر به عنوان “سفیر مسابقه” محصولات آتی ID عمل کرده و قدرت ترکیبی پیشرانه‌های الکتریکی آن برابر با ۶۸۰ اسب بخار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    مثل این‌ که کمپانی فولکس، این هفته قفلی زده رو رکورد زدن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    عجب جاده قشنگی
    و چقدر باریک و خطرناک برای رانندگی سریع

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    کاری به فولکس ندارم اماااااا …..جاده آشنا به نظر میاد….گذرگاه اِستِلویو نیست؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا