فولکس واگن

رکورد خارق‌العاده فولکس I.D. R در گوود وود

نسخه مسابقه‌ای خودروی تمام الکتریکی فولکس‌واگن I.D. R پایکس پیک توانست در جشنواره گوود وود هم درخششی خارق‌العاده داشته باشد.


رکورد قبلی خودروهای الکتریکی در گوود وود به لرد مارچ با خودروی Lola-Drayson B12 69/EV تعلق داشت که در سال ۲۰۱۳ و با زمان ۴۷.۳۴ ثانیه‌ای ثبت شده بود. این رکورد امسال توسط دو خودروی NIO EP9 و همچنین فولکس I.D. R درهم شکسته شد. رومن داماس پشت فرمان این خودروی مسابقه‌ای الکتریکی فولکس توانست یک دور کامل مسیر گوود وود را در زمان ۴۳.۰۵ ثانیه طی کند. اگر دورهای تمرینی را هم در نظر بگیریم این خودرو خواهد توانست رکورد باورنکردنی ۴۱.۶ ثانیه‌ای را که در سال ۱۹۹۹ توسط خودروی فرمول یک مکلارن MP4 و با رانندگی نیک هایدفلد ثبت شد را نیز بشکند. هرچند چنین چیزی بسیار دشوار است اما فراتر از قلمرو توانایی خودروی فولکس هم نیست.


نیروی این خودرو از یک جفت موتور الکتریکی با مجموع ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۱ نیوتن‌متر حاصل می‌گردد که محور عقب را به گردش در می‌آورند. شتاب صفر تا صد این خودرو تنها ۲.۲۵ ثانیه است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. mehran911

    ۲۷ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    پرچم‌ بالاست
    german engineering ?
    شاسی و بسیاری از قطعات این ماشین‌ از مدل پورشه ۹۱۹ در مسابقات لمانز ۲۰۱۷ گرفته شده
    این رکورد برای یک خودروی کاملا الکتریکی تحسین برانگیزه و نشانه ی پیشرفت کمپانی فولکس در عرصه ی خودروهای الکتریکیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا