فولکس واگن

رونمایی از سیستم هیبریدی ملایم فولکس گلف 2020

فولکس‌واگن به انتشار تیزرهای نسل جدید گلف ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد و از فرصت برگزاری سمپوزیوم موتور وین برای رونمایی از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولت جدید این خودرو استفاده کرده است.


بنا به گفته‌ی این غول خودروسازی، گلف به استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی و باتری لیتیوم-یونی با همین ظرفیت مجهز خواهد شد. استارتر ژنراتور یاد شده از پیشرانه‌ی الکتریکی یکپارچه‌ای استفاده می‌کند که عملکردهای ذخیره‌ی انرژی و افزایش قدرت را انجام می‌دهد.


این سیستم در حالت ذخیره انرژی می‌تواند انرژی جنبشی را به الکتریکی تبدیل کند و آن را در باتری لیتیوم-یونی قرار گرفته در زیر صندلی جلوی سرنشین ذخیره نماید. سپس این انرژی می‌تواند در زمان شتاب گیری خودرو مورد استفاده قرار گیرد. این حالت را فولکس بوست الکتریکی می‌نامد.


این سیستم هیبریدی ملایم همچنین با برداشتن پا از روی پدال گاز خاموش می‌شود. فولکس‌واگن می‌گوید پیشرانه بدون هرگونه تأخیری روشن و خاموش شده و این فرایند حداقل لرزش را تولید می‌کند. به لطف این مجموعه، گلف در هر صد کیلومتر حدود ۰.۴ لیتر سوخت کمتری مصرف خواهد کرد.


این سیستم در ابتدا با پیشرانه‌های ۱ و ۱.۵ لیتری EA211 که به گیربکس دوکلاچه متصل هستند عرضه خواهد شد. سپس تقریباً در تمامی پیشرانه‌ها و مدل‌ها شاهد استفاده از این سیستم هیبریدی ملایم خواهیم بود.


اگرچه سیستم هیبریدی ملایم باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش آلایندگی می‌شود اما فولکس‌واگن می‌گوید کاراترین راه برای کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن گسترش خودروهای الکتریکی در مقیاسی وسیع است. ژرمن‌ها به همین خاطر خودروی الکتریکی ID.3 را تا چند ماه دیگر معرفی خواهند کرد.

ID.3 از پیشرانه‌ی الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری استفاده کرده و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. موضوع مهم‌تر اینکه این خودرو با چندین مجموعه باتری متنوع عرضه خواهد شد و برد بین ۳۳۰ تا فراتر از ۵۵۰ کیلومتر خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    یعنی یه دینام داره که هم برق تولید می کنه هم باعث استارت پیشرانه میشه و در مواقع نیاز باعث افزایش قدرت میشه>؟
    یعنی یه قطعه سه تا کار انجام میده یا من اشتباه متوجه شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      یه قطعه به تنهایی نیس یه سیستم مجزا اما مکمل ک فقط در صورت نیاز و در مدت زمان محدود انجام وظایف میکنه
      دوج رمم همچین سیستمی داره
      هایبرید خفیف

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا