فولکس واگن

ظرفیت تولید قابل‌توجه پلتفرم MEB فولکس‌واگن

فولکس‌واگن برنامه‌های تولید محصولات الکتریکی جدید را با جدیت پیش می‌برد و اخیراً ادعا کرده می‌تواند با استفاده از پلتفرم جدید MEB تا ۱۵ میلیون خودروی الکتریکی را تولید کند.


البته این کار هزینه‌بر خواهد بود بنابراین این خودروساز آلمانی بیش از ۱۲.۵ میلیارد دلار را تا سال ۲۰۲۳ روی تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران سرمایه‌گذاری خواهد کرد. البته از این میزان پول بیش از ۱۰ میلیارد دلار صرف محصولات الکتریکی این خودروساز خواهد شد.


تمامی مدل‌های I.D. برنامه ریزی شده با استفاده از پلتفرم MEB ساخته خواهند شد. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به یک هاچبک با ابعاد مشابه گلف اشاره کرد که به رقابت با تسلا مدل ۳ خواهد پرداخت و البته قیمت آن در محدوده‌ی گلف دیزلی کنونی خواهد بود.


در سال‌های آینده و پس از عرضه‌ی هاچبک i.D. دیگر محصولات الکتریکی فولکس‌واگن وارد بازار خواهند شد. این خودروها شامل I.D. Crozz که یک کراس اوور شیک بوده و همچنین ون الکتریکی I.D. Buzz خواهند بود. این ون تا سال ۲۰۲۱ و با برد حدود ۵۵۰ کیلومتر وارد بازار خواهد شد.


در آینده فولکس I.D. Vizzion که رقیب تسلا مدل S است تولید خواهد شد. این خودرو نه تنها از به‌روزترین قوای محرکه‌ی فولکس سود خواهد برد بلکه دارای سیستم خودران پیشرفته‌ای هم خواهد بود.


پلتفرم MEB با دو فاصله‌ی بین محوری و دو نسبت داشبورد به اکسل متفاوت عرضه خواهد شد. مهندسان این برند خواهند توانست با سیستم‌های تعلیق سفارشی اقدام به تنظیم پهنای محصولات خود بکنند. این پلتفرم مجموعه باتری را در کف خودرو جای داده و به‌صورت دیفرانسیل عقب خواهد بود. البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت سفارشی در دسترس خواهد بود. اکثر محصولات استفاده کننده از این معماری توزیع وزن نزدیک به ۵۰:۵۰ خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا