فولکس واگن

فراخوان فولکس‌واگن CC و تیگوان به خاطر مشکل ایربگ

فولکس‌واگن CC و تیگوان به خاطر مشکل مربوط به ایربگ های خود فراخوان می‌شوند.


این فراخوان که به رسوایی سنگین تاکاتا ارتباطی ندارد به خاطر واحد کنترل الکترونیکی ایربگ ساخت ZF انجام می‌شود. این قطعه می‌تواند در بخش خازن خود مشکل داشته باشد و به‌صورت صحیح عمل نکند.


موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا می‌گوید در برخی موارد ایربگ می‌تواند غیرفعال شود و چراغ هشداری در داشبورد روشن گردد. همچنین احتمال باز شدن ایربگ بدون هیچ‌گونه هشداری وجود دارد. در هر دو مورد احتمال جراحت یا حتی مرگ سرنشینان وجود دارد.


نه فولکس‌واگن و نه NHTSA گزارشی از تصادف یا جراحت و مرگ مربوط به این مشکل دریافت نکرده‌اند. شایان ذکر است این فراخوان تعداد ۲۷۸۲۲ دستگاه خودرو را در برگرفته و احتمالاً ۱ درصد آن‌ها دارای چنین نقصی می‌باشند. خودروهای حاضر در این فراخوان ایمنی عبارت‌اند از تیگوان های مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ و CC های مدل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶.


این خودروساز آلمانی به زودی کار تماس با مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکل را آغاز خواهد کرد. خودروهای یاد شده توسط تکنسین‌های مجرب شرکت بازرسی خواهند شد و نرم‌افزار جدیدی نصب شده و ECU ایربگ نیز تعویض خواهد شد.

تاریخچه‌ی این فراخوان به سپتامبر سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد یعنی زمانی که اولین اطلاعات درباره‌ی آن‌ها به دست آمد. ZF در ژانویه سال ۲۰۱۸ این مشکل را بررسی کرده و اقدام به انجام تست‌های بیشتر در ماه بعد کرد. دو خبر دیگر نیز در ماه‌های می و سپتامبر به دست این شرکت رسید. پس از انجام تست‌ها و تحلیل‌های مختلف، کمیته‌ی ایمنی تولید فولکس‌واگن تشکیل جلسه دارد و نهایتاً تصمیم به انجام فراخوان گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید فورد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خیلی برام جالبه چرا همیشه شرکت های موفق زرت و زرت برای ایربگ ماشیناشون رو فرامیخونه اما از شرکتای مزخرف خبری نیست این همه ماشین چینی و بی کیفیت تو کشورمونه اما ازمشکل داشتن تو ایربگ اصلا خبری نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. farid

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    به نظرم طراحیش خیلی قدیمی شده
    خودم وقتی دیدم یاد سدانهای s80 نسل قبل ولوو افتادم
    اخه قیمتشم چندان فرقی با سدانهای به روز با طراحی بهتر نداره که بگیم برا صرفه جویی تو هزینه ها طراحیشو چندان تغییر نداده.
    ولی خودم باشم بی ام و برمیدارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا