فولکس واگن

روی صندلی وسط آرونا، ایبیزا و پولو ننشینید!

فولکس‌واگن و سئات در حال فراخوان بیش از ۴۰۰ هزار خودرو در سراسر جهان و به خاطر وجود یک نقص خطرناک در کمربندهای ایمنی هستند.


خبرنگاران مجله Tekniikan Maailma فهمیده‌اند زمانی که سه نفر در صندلی‌های عقب نسل‌های جدید فولکس‌واگن پولو، سئات ایبیزا و آرونا بنشینند احتمال ایجاد نقص مداوم در کمربندها وجود دارد.


این مشکل زمانی که راننده اقدام به تغییر لاین خود در سرعت بالا می‌کند بروز کرده و در این زمان سگک کمربند صندلی سرنشین سمت چپ از جای خود بیرون می‌آید. این مشکل حدود ۲۲۰ هزار دستگاه از نسل جدید پولو و ۱۹۱ هزار دستگاه از مدل‌های سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ایبیزا و آرونای ۲۰۱۸ را شامل می‌شود.

این مشکل در ابتدا در آرونا مشاهده شد و همین مجله بعداً مشکل یاد شده در خودروهای دیگر یاد شده یافت. شاسی‌بلند فولکس‌واگن T-Roc نیز تست شده اما کمربندهای ایمنی این شاسی‌بلند ساخت شرکت دیگری هستند.

یکی از سخنگویان فولکس گفته که این خودروساز در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از طراحی جدید قفل کمربندی است که ایمن می‌باشد:

بر پایه تحلیل‌های صورت گرفته در کمپانی ما فهمیده‌ایم که مشکل یافت شده توسط مجله Tekniikan Maailma صحیح است.

او ادامه داده است:

ایمنی همچنان اولویت اصلی ما بوده و ما فوراً برای حل این مشکل کار کرده‌ایم. به دنبال این واقعه یک راه‌حل فنی یافته‌ایم. ما هم‌اکنون منتظر تأییدیه نهایی سازمان‌های مربوطه برای بکاری گری روش یاد شده هم در خودروهای فروخته شده و هم در محصولات آتی تولیدی هستیم.


سئات به مشتریان خود توصیه کرده از صندلی وسط خودروهای خود تا زمان تعمیر آن‌ها استفاده نکنند. مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان ایمیلی از سوی خودروسازان یاد شده در هفته‌های آینده دریافت خواهند کرد تا برای رفع مشکل اقدام کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    عکس آخری چقدر خوشگله لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    به روی چِشم ، نمیشینم دیگه .
    شما گیر بیار برام این ماشینارو ، من قول شَرف میدم نشینم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ahmad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    چقدر تازگیا این فراخوان خودروهای المانی زیاد شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من خودم عاشق ماشین های امریکایی هستم ولی از این فراخوان ها خوشم میاد که المانی ها میگذارن همیشه نشون میدن چقدر به جون انسانها احترام میگذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا