فولکس واگن

معرفی فولکس‌واگن جتا GLI اسپورت در آینده‌ای نزدیک

فولکس‌واگن جتا ۲۰۱۹ اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شد و بنا به خبر جدیدی که منتشر شده در آینده‌ای نزدیک نسخه اسپورت GLI از این خودرو نیز عرضه می‌شود.


اتوبلاگ در مصاحبه با یکی از مدیران فولکس‌واگن که نامی از او منتشر نشده گفته که جتا GLI سال آینده معرفی خواهد شد. این خودرو در نمایشگاه خودرویی که هنوز مشخص نشده معرفی خواهد شد. احتمالاً جتا GLI در نمایشگاه لس‌آنجلس یا شیکاگو پرده‌برداری می‌شود.


صرف‌نظر از زمان و مکان رونمایی جتا GLI، این خودرو بهبودهای قابل‌توجهی نسبت به مدل استاندارد خواهد داشت زیرا مدیر ناشناس فولکس ظاهراً تأیید کرده سیستم تعلیق میله پیچشی این خودرو در بخش عقب جای خود را به تنظیمات چند اتصالی خواهد داد. همچنین گفته شده جتا GLI از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو سود خواهد برد.


هنوز خبری درباره قدرت پیشرانه جتای اسپورت منتشر نشده اما پیشرانه ۴ سیلندر گلف GTI قدرت ۲۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری دارد. اگر همین خروجی در جتا هم باشد بنابراین قدرت آن نسبت به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربویی که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتون متر گشتاور دارد افزایش قابل‌توجهی را نشان خواهد داد.


اگرچه مشخصات نهایی این خودرو تأیید نشده‌اند اما جتا GLI ظاهراً با گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک عرضه خواهد شد.


جدای از ارتقای چشمگیر پیشرانه، جتا GLI به‌روزرسانی‌های بصری مناسبی نیز در کابین و بدنه خواهد داشت. با در نظر گرفتن نسل قبلی این خودرو می‌توان گفت GLI جدید دارای سپرهای اسپورت تر، رکاب‌های جانبی منحصربه‌فرد و جلوپنجره شانه عسلی خواهد بود. همچنین انتظار داریم در کابین نیز برخی تغییرات از جمله پدال‌های آلومینیومی، فرمان D شکل و صندلی‌های اسپورت صورت بگیرند.


اگرچه بهای جتا ۲۰۱۹ از ۱۸۵۴۵ دلار آغاز می‌شود اما بهای مدل اسپورت GLI بیشتر خواهد بود زیرا قیمت مدل قبلی ۲۹۵۴۵ دلار بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رامتین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم این خودرو را داشته باشم. کلا سدان پرفورمنس کامپکت جذابه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا