فولکس واگن

در انتظار فولکس‌واگن جتا R

فولکس‌واگن در قاره اروپا اقدام به گسترش سبد محصولات R خود نموده و اخیراً هم تیزری از T-Roc R منتشر کرده است. این خودرو در واقع کراس اوور جایگزین گلف R می‌باشد. اگرچه T-Roc R در آمریکا عرضه نمی‌شود اما فولکس‌واگن در این بازار می‌تواند خودروی R دیگری را عرضه کند. معاون فروش و بازاریابی فولکس‌واگن آمریکا در زمان برگزاری نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۹ احتمال تولید جتا R را رد نکرده است.


زمانی که از او درباره‌ی تولید نسخه‌ی R فولکس جتا جدید پرسیده شده دریک هاتامی گفته است: “هرگز نگو هرگز!” او خاطرنشان ساخته فولکس‌واگن برنامه‌هایی برای تبدیل جتا به یک خودروی اسپورت جدی مشابه با گلف GTI و R دارد. هاتامی گفته نسخه‌های پرفورمنس جتا اگرچه می‌تواند بخشی از فروش مدل گلف GTI و R را به خود اختصاص دهد اما خب ظاهراً فولکس در تولید این خودرو جدی است.


واضح است که صحبت درباره‌ی مشخصات فنی این خودرو بسیار زود بوده مخصوصاً اینکه فعلاً هنوز چراغ سبز تولید جتا R صادر نشده است؛ اما خب می‌توان به سادگی تصور کرد این سدان اسپورت با سیستم چهار چرخ محرک استاندارد و قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار تولید خواهد شد. به این ترتیب جتا R قدرت کاملاً زیادی در مقایسه با جتا GLI جدید که قدرت ۲۲۸ اسبی و طراحی دیفرانسیل جلو دارد خواهد داشت. جتا GTI از پیشرانه‌ی گلف GTI و ترمزهای گلف R برخوردار شده است.


در خبری مرتبط هم هاتامی اعلام کرد در سال‌های آینده فولکس محصول جدیدی را در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. این کراس اوور جمع‌وجور که فعلاً نامی ندارد در سال ۲۰۲۱ عرضه شده و جایگاهی پایین‌تر از تیگوان خواهد داشت. این مدیر ارشد گفته‌های پیشین درباره‌ی علاقه‌ی فولکس به تولید رقیبی برای تویوتا C-HR، جیپ رنگید و هوندا HR-V را تأیید کرده است. خودروی موردبحث نسخه‌ی آمریکایی فولکس T-Roc نخواهد بود زیرا این خودرو بنا به گفته‌ی فولکس مطابق ذائقه آمریکایی‌ها نبوده و خیلی کوچک است.


این کراس اوور کامپکت جدید که بر پایه‌ی تیگوان ساخته نمی‌شود طبق انتظارات در تأسیسات مکزیک یا آمریکا تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    پدال جان میشه دست از سر کچل جتا وپاسات برداری؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    واقعا برام جالب بود که در بازار آمریکا پاسات فروش بسیار کمی داره اما جتا فروش خیره کننده. اگر جتا میتونست وارد کشور بشه با نسخه gli واقعا گزینه فوق العاده ای بود. 230 اسب از یک سدان کامپکت که رقباش مانند سراتو، کرولا، النترا و… همه زیر 170 اسب هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا