فولکس واگن

فولکس‌واگن به دنبال سبقت از تسلا تا سال ۲۰۲۵

فولکس‌واگن می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده خودروهای الکتریکی مطرح شود و از تسلا سبقت بگیرد.

این خودروساز آلمانی در خلال تشریح استراتژی خود اعلام کرده طبق انتظارات خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ نیمی از فروش جهانی‌اش را تشکیل خواهند داد. ژرمن‌ها می‌خواهند پیش از رسیدن به این هدف از تسلا سبقت بگیرند هرچند این در حالی است که خودروهای الکتریکی تنها ۳ درصد از کل فروش فولکس در سال ۲۰۲۰ را تشکیل داده بودند.

هربرت دایس در زمان اعلام برنامه تولید خود برای سال‌های آتی اظهار داشته است:

ما با ترسیم یک هدف استراتژیک به دنبال تبدیل شدن به پیشروی بازارهای جهانی در زمینه خودروهای الکتریکی هستیم و به خوبی در این مسیر حرکت می‌کنیم. هم‌اکنون ما در حال بررسی پارامترها هستیم.

گروه فولکس‌واگن به دنبال آن است که خودروهای بدون آلایندگی تا سال ۲۰۴۰ بخش اعظم فروش در بازارهای مهم دنیا را به خود اختصاص دهند. این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۵۰ به برندی کربن خنثی تبدیل شود.

فولکس‌واگن برای رسیدن به این هدف از یک پلتفرم الکتریکی مشترک برای تمامی محصولات گروه خود استفاده خواهد کرد. این غول خودروسازی همچنین در دهه آتی میلادی تمامی پلتفرم‌های محصولات درون‌سوز خود را از رده خارج خواهد کرد و تنها پلتفرم الکتریکی شرکت که با نام SSP شناخته می‌شود شاید زیر پوست جایگزین آئودی A8 معرفی شود.

این شرکت همچنین در حال سرمایه‌گذاری سنگینی روی باتری‌ها بوده و اقدام به معرفی طراحی سلول باتری جدیدی خواهد کرد که باعث کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌ها نسبت به مقطع کنونی خواهد شد. این سلول باتری در ۶ کارخانه در سراسر اروپا تولید خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    تا الان کجا بودن پس!!! 😂همین هفته پیش خبر گند و کث افت کاریشون توو فریب آلایندگی نقل محافل شده بود با هم دستی بنز و bmw… که توسط همین خود آلمان داغ شون کردن. کارتل هایی که تامین قطعات و تولید درون سوزها شون شده یک سیستم بسته… که اگر TESLA نبود ۱۰۰ سال دیگه هم همین آشغالا رو به اسم ماشین به یکسری متوهم غالب می کردن

    موافقم ۳
    مخالفم ۵
    1. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1733 ديدگاه)

      👏👏👏👏درست میگی 👌👌👌👌

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. عرفان

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (122 ديدگاه)

      من دیگه حرفی ندارم
      تا کسایی مثل شما هستن ایلان ماسکم هی به ثروتش اضافه میکنه و به ریش ماها میخنده
      اولا خودرو برقی اختراع تسلا نیست که این جو برقی شدنو به تسلا ربط میدین
      و اینکه الان پورشه و ائودی خیلی بهتر و باکیفیت تر از تسلا دارن ماشین برقی تولید میکنن (مشکلات و فراخوان هایی بوده که بخاطر اول راه بودن برقی هاست تا چند سال دیگه و کسب تجربه حل میشه )
      تا اینجای نظرمو از نگاه یه ادم منطقی دادم
      خب حالا اگه بخوایم از نگاه ماشینبازی به قضیه نگاه کنیم
      هر کاری کنید و هر چی بگید نمیتونید بی روح بودن برقی ها رو انکار کنید یا حق ندارید به بنزینی بگید اشغال
      برقی برا ادمای عادی خیلیم خوبه مشکلی نیست
      ولی ماشینبازا چیزی فراتر از شتاب بی روح براشون مهمه
      چیزایی که نه با عدد اندازه گیری میشه نه جا میشه اینجا بنویسی باید یه بحث چند ساعته راجبش کرد
      از نگاه محیط زیستی هم بخای نگاه کنی (من خودم خیلی محیط زیست برام مهمه حتی تو خرید ها تا جای امکان پلاستیک از فروشنده ها نمیگیرم و…..) بازم برقی ها برای استخراج مواد اولیه باتری . بازیافت باتری و خود تولید برق کم الایندگی تولید نمیکنن
      کلام اخر بالاخره یه روزی نفت تموم میشه و ما هم مجبور به برقی شدن و تولید برق با نرژی تجدید پذیر میشیم ولی دلیل نمیشه الان به بنزینی ها این اثار هنری که پشتشون ۱۰۰ سال داستان ها و تلاش ها و… هست بگید اشغال
      درسته الان تسلا فراری رو تو درگ میخوابونه (تازه فقط درگ نه بقیه موارد ) ولی خب اون عقبه ای که پشت فراری هست
      زحمت هایی که سالها برای فراری کشیده شده تا برسه به اینجا
      خیلی مهم” جذاب برای هر ماشین باز “و قابل احترام هست و به ۱۰۰ تا تسلا ی بی روح میارزه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Silent

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (261 ديدگاه)

        “اولا خودرو برقی اختراع تسلا نیست که این جو برقی شدنو به تسلا ربط میدین” می شه لطف کنید بگید دقیقا کدوم برند!!! بوده قبل TESLA روی تیراژ صنعتی چنین کاری کرده؟؟ که هم ایستگاه شارژ و هم خدمات پشتی بانی توو نواحی مختلف رو کرده که ما نفهمیدیم؟؟ و چرا مورد استقبال نبوده اگررر که بود و ما خبر نداشتیم؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3611 ديدگاه)

          ایلان الکل خیلی روی برقیا مانور داد،وگرنه اولین برقی اولین ماشین ساخت فردیناند پورشه بوده! آره داداش تاریخ رو دیگه نمیشه تحریف کرد:)

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. Amirreza

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2230 ديدگاه)

      خود فولکس نمیتونه ولی آئودی میتونه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amirreza

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2230 ديدگاه)

        خو فولکسم اگه یه سدان و یه چنتا ماشین دیگه ببده بیرون میتونه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    4. Amirreza

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2230 ديدگاه)

      تو یه جوری میگی آشغال انگار خودت سوار رولزرویسی بابا تو از دو هزار کیلومتری بنز رد شو بعد بگو آشغال ، بعدشم همین ماشینایی که میگی آشغال چه فرقی با ماشین برقی دارن ؟ یعنی آشغال و غیر آشغال بودن به داشتن باطری زیر ماشینه ، باز حداقل المیراج و مستر تسلا نمیان به علایق ما توهین کنن ، چه فایده ای داره اسطوره های بچگی مارو خراب کنی تازشم مگه تسلا خودروهای برقیو اختراع کرده ؟ اصلا تو قابل درک نیستی

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Silent

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (261 ديدگاه)

        جایی که من ازش اوومدم کیا اپیتما۲۰۱۴ زوار درفته قیمتش ۱۲ تا ۱۴ هزار دلار هست! چیزی حدود ۳۰۰ میلیون با قطعات جنیون فابریکش (بقول دلال جماعت فوووولش جوری که حس می کنی مدل ۲۰۲۰ و می گه نه لگن ۷ سال پیش بدون خدمات فنی پشتی بانی) یه سر به سایتا زدم ۱ میلیارد هم قیمت زدن بش😂 بنز بنزی که را انداختین و از دم لیزینگ می شه صفرش و گیر اورد کارکردش با همین اپیتما هیچ فرقی نداره پس سوار که شدم هیچ تست درایو همین تسلا رو هم دیدیم.
        حالا چرا آشغال: همون پست لامبو و فراری و پورش درگ شو ببین می فهمی همشون با هم دیگه به گرد TESLA پلید هم نمی رسن ماشینایی که ۲۰۰ هزار دلار گرون تر هستن و برا پرفورمنس ساخته شدن تازه اوون پورش تیون شده بود!!! کل اوون مسیر و تسلا توو ۹.۲ می زنه جوری که چراغ جلوشم نمی توونن ببینن سوپررر اسپورت ایی که می بیینید. به این می گن بدرد نخور پر ادعا که به هیچ دردی نمی خورن.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
        1. عرفان

          ۲۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (122 ديدگاه)

          چرا همه چیزو شتاب میگید ؟؟؟
          چرا هیچ حرفی غیر از شتاب برا گفتن نداری ؟
          از اونهمه کامنتی که گذاشتم فقط یک جملشو جواب دادی
          برا بقیش حرفی برا گفتم نداشتی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Amirreza

          ۲۵ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2230 ديدگاه)

          مشکلت اینجاست که خوب بودن ماشینارو توی یه خط صاف میبینی

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. OMID

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2097 ديدگاه)

          وقتی هنوز به سنی نرسیدی که با کانسپت فرمون و پیچ آشنا بشی …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3611 ديدگاه)

          شتاب برای تو ملاک باشه برای بقیه ملاک نیست،و تسلا هم فقط یه ادعای پوچ باقی میمونه😂

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    5. Reza Waffen SS

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2740 ديدگاه)

      یعنی آلمانا بیش از یک قرنه اشغال میده دست مشتری؟؟؟

      جواب شما خموشیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    6. Reza Waffen SS

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2740 ديدگاه)

      منم عاشق تسلام ولی دلیل نمیشه همه رو بکوبم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    7. abdi_mahdi

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (392 ديدگاه)

      تو فقط هیت کن کارت همینه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. AMIR / ARMI

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (701 ديدگاه)

    با توجه به رشد فروش و رشد تقاضا برای محصولات تسلا
    فلکس کار بسیار سختی پیش رو داره
    انتظار میره فروش محصولات تمام الکتریکی فلکس در پایان سال فعلی حدود ۱۸۰ الی ۲۰۰ هزار دستگاه باشه
    در حالی که انتظار میره فروش تسلا در پایان سال فعلی به یک میلیون نزدیک بشه
    فلکس میخواد امار فروشش تا ۲۰۳۰ به ۵ الی ۶ میلیون در سال برسه
    این یعنی سالانه افزایش ۱۱۰ درصدی
    یکم بعید نیست خیلی بعیده خود تسلا همچنین افزایشی ثبت نمیکنه سالانه . خنده داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. ماکسیمیلیان

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (159 ديدگاه)

      سبقت از شیوه ی بی رحمی آن هم از نوع برقی😊!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3611 ديدگاه)

        برقیا همه ی کاراشون ساکت و سرده!

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. Saleh

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    نمیدونم چرا کلا فیس ماشین خای فولکس رو مخمن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. akrh78

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1009 ديدگاه)

    وای تسلا چقد شاخه همه دنبال اینن ازش جلو بزنن
    فورزا ایلان
    ویوا ماسک
    🎉🎉🎊🎉🎊🎉

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  5. Elmiraj

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2288 ديدگاه)

    چه اهمیتی داره رو یک پلتفرم کم بازده انواع و اقسام ماشین سوار کنی و ادعا کنی که در تعداد فروش از رقیب جلو افتادی ، در حالی از اون ور همان تعداد ماشین درونسوز و حذف کردی….!!!!
    (یعنی در حقیقت به بقای خود ادامه دادی)
    .
    .
    رهبر آینده اونی هست که بالاترین میزان بازدهی و بهترین سیستم خودران جهان را داره و بهترشم خواهد داشت…

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
    1. Amirreza

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2230 ديدگاه)

      فولکس خوب شروع نکرده الکتریکی سازیو ( برعکس زیر مجموعش یعنی آئودی و حتی پورشه ) بنظرم برای اینکه از تسلا جلو بیفته باید یکم دست و دلبازی به خرج بده و دست تو جیبش کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. عرفان

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (122 ديدگاه)

      یک سوال
      ما میگیم به فرض مثال ماشین برقی برا طبیعت خوبه و انسان وقتشه که بعد اینهمه سال یکم به فکر طبیعت باشه (خودمم گفتم جز طرفداران محیط زیستم )
      این حرف درسته
      ولی یه سوال خودران چه ضرورتی برای ما انسان ها داره
      چرا میخوان لذت رانندگی رو از ما بگیرن (حتی برای اونایی که ماشینباز نیستن لذت رانندگی در یک جاده زیبا غیر قابل انکاره )
      چرا رو ماشینای برقی کار نمیکنن تا به جای خودران کردن برعکس از این بی روح بودن دربیان و لذت رانندگیشو بیشتر کنن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حشمت۰۲۱

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (94 ديدگاه)

        راست میگی
        چرا آدم بره سمت تکنولوژی و چیز های جدید

        چرا لذت اسب سواری رو از پدرانمون گرفتن و ماشین هارو ساختن

        چرا لذت خیلیی کار هارو گرفتن و کامپیوتر و اینترنت رو ساختن

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. عرفان

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (122 ديدگاه)

          الانم لذت اسب سواری از بین نرفته میتونید الان در باشگاه اسب سواری
          به لذت سوارکاری بپردازید
          پس لذت رانندگی هم نباید از بین بره
          بایئ بعضی ماشینا خودران شن
          ولی بعضی کمپانی ها که کل تحقیقات توسعشون تو این حدودا ۱۰۰ سال خودروسازی فقط در جهت لذت رانندگی بوده مثل فراری . پورشه . الفا . استون مارتین. و… باید ماشین هایی برا رانندگی هم تولید کنن
          اگه خودران بیاد یعنی ۱۰۰سال تلاش کلی خودروساز یعنی کشک (تو ۵۰ سال اخیر حداقل دیگه خودرو فقط برا جا به جایی نبوده و روز به روز تلاش میشده بستگی به کلاس بدنه ماشین (لوکس . اسپرت . اس یو وی و… ) لذت رانندگی رو در همون جهت اضافه کنن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  6. ماکسیمیلیان

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (159 ديدگاه)

    پدال عزیز ، پرسشی دارم ؛ به چه علت دیدگاه بنده را منتشر نمیکنید؟
    بنده از افعال و کلمات مغایر با قوانین تارنما استفاده نکرده ، نمیکنم و نخواهم کرد!
    خواستار رسیدگی خواهم بود ، با سپاس🌷

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3611 ديدگاه)

      عادتشونه….

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  7. بهزاد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1555 ديدگاه)

    تو صنعت خودروسازی برعکس اون چیزی که دانشمندان پشت مانیتور فکر میکنند شرکت هایی موفق خواهند بود که محصولاتشون دارای ارزش باشه و باز ممکنه این دانشمندان مستقیم برن از بایگانی مغزشون ارزش هایی که ثبت کردن پیدا کنن مثل شتاب ، سرعت ، شتاب جانبی ، بازدهی و…
    ارزش تو این صنعت یعنی محصولی که نسبت به قیمت بیشترین مزایا را در کلاس فروشش دارا هست.
    برای یادآوری سخنان یکی از مدیران GM را یادآوری میکنم که چند سال پیش گفت بیشتر محصولات این شرکت ارزش پرداختی تو کلاس خودشون را از دست داده بودن و در سطوح کیفی نمیتونستن با سایرین رقابت کنند.
    برای نمونه زمانی که دو خودروی کیا ev6 و نیسان آریا وارد رقابت شدن مثلا دو محصول nio که es 8 و۶ باشه ارزش اون مقدار پول را نخواهند داشت و اگر محصول vw id5 هم اضافه بشه عملا برخی شرکت ها به خصوص تازه کارها به نفس نفس میوفتن.
    همین الان هم دو محصول تسلا که s و x باشه در رقابت با لوکس های آلمانی با کاهش تقاضا روبرو شدن چون ارزش پول پرداختی را ارائه نمیکنند ، البته قبل از اینکه شیپورچیان شاکی بشوند عارضم که اعداد به تنهایی ارزش آفرین نیستند و نمیتونن یکسری ضعف هارو جبران کنند وگرنه نیسان GTR در زمان ورودش باید در فراری و لامبورگینی و پورشه را تخته میکرد.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. (JONATHAN (TESLA

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      مدل اس و مدل ایکس با کاهش تقاضا مواجه شدن ؟ ؟
      سال گذشته میلادی تعداد خودرو های فروخته شده از نوع مدل اس و ایکس نزدیک به ۶۰ هزار دستگاه بوده
      فقط از مدل اس از زمان تولیدش تا الان بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه فروخته شده
      فقط امثال در سه ماهه اول به دلیل توقف تولید مدل اس و ایکس به خاطر تولید نسل جدید هر دو خودرو آمار تولید مدل ایکس و اس صفر بوده و فقط خودرو های از قبل تولید شده تحویل داده شدن که به تعداد ۲ هزار دستگاه بوده
      مدت زمان انتظار برای تحویل گرفتن مدل اس و ایکس جدید شش هفته هستش به دلیل ترافیک در تولید و تحویل
      خودرو های تسلا با ده ها و ده ها نوآوری ارزش پول پرداختی رو ندارن ؟؟
      پس کدوم ها دارن جلو پنجره های متحرک المانی دارن ؟

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. بهزاد

        ۲۵ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1555 ديدگاه)

        ما دعوا نداریم مشکلی هم با تسلا نداریم.
        شما لطف کن از این ده ها نوآوری مثلا ۱۵ موردشو نام ببر.
        با این پیش فرض که شما پشت فرمان یکی از مدلهای تسلا هستی ، تنها یا با خانواده و الان قراره بگید این ۱۵ نوآوری باعث رضایت میشه و چه چیزهایی وجود داره که در جلوپنجره سازان نیست؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. (JONATHAN (TESLA

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (228 ديدگاه)

          ۱ کلاچ اضافه بار
          ۲ ساختار جدید دیواره نازک برای مناطق مستعد ضربه در هنگام تصادف که باعث جذب بهتره ضربه میشه
          ۳ روش رمز گذاری جدید برای اطلاعات در حال انتقال خودرو
          ۴ سوپاپ تنظیم مجدد خودکار که برای ازاد سازی مایعات و گاز باتری یا هرنوع دیگر مایع یا گاز استفاده میشه
          ۵ سوئیچ الکترومغناطیسی با تماس متحرک پایدار به جای کنتاکتور
          ۶ تخمین خصوصیات شی با استفاده از داده های تصویر بصری ( مربوط خودران تسلا )
          ۷ محافظ شار برای موتور الکتریکی
          ۸ سیستم برف پاک کن شیشه الکترومغناطیسی
          ۹ ماژول تنظیم کننده ولتاژ با ساختار خنک کنندگی
          ۱۰ سیستم پردازش موازی بارگذاری حالت زمان اجرا برای سیستم سرگرمی
          ۱۱ سیستم جذب و توزیع انرژی ایجاد شده در اثر ضربه برای پک باتری
          ۱۲ سینی بادگیر برای روغنکاری پیشرفته و عملکرد پیشرفته گیربکس
          ۱۳ کنترل دریچه هوا با سیستم اطلاعات سرگرمی
          ۱۴سیستم مدیریت باتری چند کاناله و دو جهته
          خودم ۱۴ تا نوشتم که بهونه داشته باشی
          اگه بخوام چیز های ظاهری رو بگم مثل صندلی و فرمان و ماساژور و از این خرت و پرت ها زیاده
          یا حتی میتونم اولین هایی کلی مثل سوپرشارژ اختصاصی و رانندگی خودکار بر اساس قدرت دیداری و اپدیت از راه دور از اینا هم زیاده
          اما چیزی که تسلا داره و بقیه جلوپنجره سازان ندارن اینه که
          اونا چیزی رو به منظور بهبود عوض نمیکنن وگرنه خیلی وقت پیش باید بنزین با یه چیز دیگه عوض میکردن

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. بهزاد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1555 ديدگاه)

          بسیاری از این چیزهایی که گفتید و مربوط به باتری میشه یک استاندارد ایمنی هست یا ساختار نازک برای جذب ضربه یک روش منحصر به فرد مربوط به تسلا نیست!
          سیستم برف پاک کن تو کدوم مدل استفاده شده و کی اومده؟
          راجب اون سینی بادگیر برای مخاطبان بیشتر توضیح بدید؟
          برخی کاربران که الان پای صحبت های شما نشستن ممکنه الان تحت تاثیر آیات مریخی قرار گرفته باشند اما برای روشنایی عارضم که تامین کننده ی گیربکس های خودروهای تسلا شرکت تایوانی Hota Industrial بوده و هرگونه دخل و تصرف و گنده گویی مربوط به این آیتم ها و بسیاری دیگر محملی بر محملات گذشته ی این دوستان شیپورچیست.
          قبل از اینکه فی البداهه از زیر بغل آیه بکشید و بگید کار طراحی توسط تسلا انجام میشه و مثلا تایوانی ها کارگرند بگم که صفر تا صد این گیربکس ها توسط تامین کننده ی تایوانی انجام گرفته و برای مابقی داستان سرایی ها هم به خاطر طولانی شدن کامنت در فرصت های آتی پاسخ داده خواهد شد.
          آبروی صنعت خودرو با این نظرات حسابی ریخته شده و منزلت تکنولوژی با این خضعبلات زیر سوال رفته.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. (JONATHAN (TESLA

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (228 ديدگاه)

          زحمت نکش تک تک چیز هایی که نام بردم کد ثبت اختراع و توضیحات کامل دارن در فرصت مناسب در جای مناسب هر کدوم خواستید در خدمت هستم
          ولی حرفت مثل این میمونه بگی
          کمپانی TSMC همه کاره هستش
          و کمپانی هایی مثل اینتل و AMD هیچ کاره هستن

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        4. بهزاد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1555 ديدگاه)

          شما و سایر دوستان هم ردیف هنوزم که هنوزه لپ مطلب را نمیگیرید.
          میری تو سایت justia و پتنت هایی که شرکت تسلا ثبت کرده را میگی اونم مثل سر خط خبر!
          شرط میبندم نصف این چیزهایی که نام بردی اصلا نمیدونی چیه.
          بازهم نیاز به توضیح داره برای کاربرانی که ممکنه دچار انحراف تکنولوژی بشن؛
          همه ی شرکت ها صدها و هزاران نوع پتنت در ادارات مربوط ثبت میکنند و الان تو سایت justia نام هر برندی که زده بشه ده ها پتنتی که ثبت کرده بالا میاد و اصولا همگی این اختراعات یا پتنت ها به کار نمیاد و در همان پنج خط توضیح باقی میمونه و فقط از نظر حقوقی دارای بار قانونی بوده.
          مثلا برای سیستم های ارتباطی در خودرو هر شرکت چندین و چند پتنت داره و ممکنه یک مصرف کننده دچار سردرگمی بشه که حتما هر پتنت کار مهمی را قراره ایجاد کنه در حالی که در نهایت همشون یک کار انجام میدن منتهی با مسیرهایی که هر شرکت برای خودش تعریف کرده تا احیانا از طرف رقبا تحت پیگرد حقوقی قرار نگیرند.
          چرا این همه پتنت که خیلی هاشون بدرد نمیخورن ثبت میشه؟
          به این دلیل که شرکت ها میدونن اگر بخوان برای همه ی موارد مورد نیاز و استفاده از مالک پتنت اجازه بگیرند ممکنه صدها میلیون دلار براشون هزینه داشته باشه و برای همین به دنبال راه کارهای ارزانتر میرن و ایده هایی که خیلی هم سخت و پر هزینه نیست.
          مثلا این کاربر سینه چاک میاد از پتنت خنک کنندگی تسلا میگه و این شائبه ایجاد میشه که دیگران تا الان با داغ شدن گیربکس روبرو بودن و تسلا برای اولین بار این مشکل را حل کرده!
          یا سیستم خنک کننده موتور برقی که هر شرکتی برای خودش راه حل هایی داره اما این آقا چون دوست داره بزرگنمایی کنه ممکنه با برخورد به یک پتنت در این مورد و با قضاوت های عجولانه احساس کنه این مشکل توسط تسلا اولین بار در صنعت خودروسازی برطرف شده.
          الان تسلا پتنت داره به این شرح سیستم کنترل تعلیق بادی! پیدا کنید پرتقال فروش را

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        5. Amir

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (7 ديدگاه)

          مگه ماشین تسلا گیربکس داره!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        6. بهزاد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1555 ديدگاه)

          این اصطلاحه و رایج تو ایران و…
          تعریف اصلی میشه سیستم انتقال یا
          Transsmission
          تسلا هم سیستم انتقال یک دنده داره هم دو دنده.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  8. Achtung

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (357 ديدگاه)

    مشکل بازار الکتریکیها نبود محصولات با کیفیته. نه تنها فولکس واگن بلکه هر خودروساز مطرح پرتیراژی با تولید محصولات با کیفیت خیلی راحت از تسلا جلو میزنه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3611 ديدگاه)

    هیچی نمیگم همین که خود ایلان ماسک اون روز توی دادگاه گفت اگه من نبودم تسلا هم ورشکست میشد مشخصه تسلا هیچ نوآوری خاصی نداشته و صرفا یه چیز دم دستیه،دلالی ایلان نباشه که در اینارو تخته میکنن….

    موافقم ۱
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا