فولکس واگن

رکوردشکنی فولکس گلف کلاب‌اسپرت S در نوربرگ‌رینگ

بازگشت به نوربرگ‌رینگ برای یک تلاش دیگر

هرچند فولکس‌واگن در اوایل سال جاری توانست با گلف GTI کلاب‌اسپرت S رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ‌رینگ بنام خود ثبت کند، اما این شرکت در تلاش برای ثبت رکوردی بهتر، دوباره گلف کلاب‌اسپرت S را به نوربرگ‌رینگ برده است. اولین رکورد این خودرو که در ماه آوریل گذشته ثبت شد، ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه بود اما حالا فولکس‌واگن با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۷ ثانیه رکورد قبلی خود را شکسته است.

volkswagen-golf_gti_clubsport_s-2017-1024-01

این تلاش دوم در تاریخ ۲۶ اکتبر انجام گرفت و فولکس‌واگن گفته است که به دلیل دمای هوای ۸ درجهٔ سانتی‌گراد، شرایط مناسبی برای کار کردن پیشرانه و لاستیک‌ها در بهترین حالت خود فراهم بوده است. هوندا سیویک تایپ R رقیبی است که با رکورد ۷ دقیقه و ۵۰ ثانیه، مشابه‌ترین زمان را به گلف کلاب‌اسپرت S در نوربرگ‌رینگ ثبت نموده است. همچنین این هاچ‌بک آتشین آلمانی زمان بسیار بهتری را از هم‌وطن خود ب‌ام‌و M2 با زمان ۷ دقیقه و ۵۸ ثانیه، به ثبت رسانده است.

volkswagen-golf_gti_clubsport_s-2017-1024-06

اما چه چیزی موجب شده که گلف GTI کلاب‌اسپرت S تا این حد در جهنم سبز سریع باشد؟ خب در ابتدا باید گفت که کلاب‌اسپرت S هرگز یک GTI معمولی نیست. هرچند این مدل بر اساس نسخهٔ استاندارد گلف GTI با ۲۶۵ اسب بخار قدرت ساخته شده است اما قدرت آن افزایش و وزنش نیز کاهش پیدا کرده است به‌طوری‌که هم‌اکنون پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو کلاب‌اسپرت S قدرتی برابر با ۳۱۰ اسب بخار تولید می‌کند. در سوی دیگر برای کاهش وزن خودرو نیز صندلی‌های عقب برداشته شده‌اند، یک باطری سبک‌وزن جایگزین باطری معمولی شده است، در جلو از ساب‌فریم آلومینیومی استفاده شده و یک جفت صندلی مسابقه‌ای بسیار سبک‌وزن هم در جلو نصب شده است.

volkswagen-golf_gti_clubsport_s-2017-1024-0c

مجموعهٔ این تغییرات به همراه دیگر موارد موجب کاهش وزن حدود ۳۰ کیلوگرمی کلاب‌اسپرت S در مقایسه با کلاب‌اسپرت‌های غیر S شده است. برای هرچه بهتر شدن عملکرد این هاچ‌بک محبوب، از رینگ‌های ۱۹ اینچی برای آن استفاده شده که لباس میشلن سوپر کاپ ۲ را بر تن کرده‌اند. علاوه بر این، یک حالت ویژهٔ نوربرگ‌رینگ هم به حالات رانندگی آن اضافه شده است که مشخصات تعلیق و پیشرانه را برای ارائهٔ عملکردی مطلوب در پیست تنظیم می‌کند.

volkswagen-golf_gti_clubsport_s-2017-1024-11
اما متأسفانه به دست آوردن یکی از این گلف‌های فوق‌العاده هرگز آسان نیست چراکه فولکس‌واگن تنها ۴۰۰ دستگاه از گلف GTI کلاب‌اسپرت S می‌سازد که ۱۰۰ نسخهٔ آن فقط برای آلمان در نظر گرفته شده‌اند و حداقل نمونه‌های عرضه‌شدهٔ آن در بریتانیا از مدت‌ها پیش به‌طور کامل فروخته شده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    ببخشید بی ربطه
    پلاک ملی lx570 مدل 2017 رسید !!
    https://bama.ir/car/details-2-4476729/2017-lexus-lx570-for-sale

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahdi

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (208 ديدگاه)

      ببخشید استنباط من از کامنت شما این بود پول داشته باشی وخرج کنی میتونی …….ی توقانون البته اگه قانونی باشه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ME84

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    یه جایی اگه اشتباه نکنم بخاطر جا نرفتن دنده حدود یک ثانیه رو از دست داد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ASA

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    روز به روز عاشق این ماشین میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امپراتور لامبورگینی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عجب ماشین خفنیه.
    ایده ال من برای یک خودروی اسپورت ، همین ماشینه …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا