فولکس واگن

ون جدید فولکس‌واگن برای حمل زندانی‌ها

خودروهای پلیس معمولاً در شرایطی استفاده می‌شوند که خودروهای عادی هرگز آن شرایط را تجربه نمی‌کنند. به همین دلیل است که تقریباً تمامی خودروهای پلیس در هر بخشی ارتقا می‌یابند و فولکس‌واگن نیز امیدوار است با معرفی ترانسپورتر ویژه سهمی در ارتقای کیفیت خدمات‌دهی نیروهای پلیس اروپا ایفا کرده باشد. البته برای افرادی که در طرف خلاف قوانین حضور دارند، سوار شدن به این خودرو چندان جالب نخواهد بود!


فولکس‌واگن این خودرو را ون حمل‌ونقل زندانیان نامیده و همان‌گونه که در تصاویر هم دیده می‌شود، خودرویی مناسب برای مجرمان نیست. بخش عقب این ون دارای سلول زندان متحرکی است که بنا به گفته‌ی فولکس باعث حمل‌ونقل امن سرنشینان می‌شود. البته حدس می‌زنیم منظور فولکس حمل‌ونقل امن افسران پلیس داخل ون باشد زیرا به نظر می‌رسد محفظه زندان پشت ون فاقد ویژگی‌های امن برای حمل زندانیان باشد. البته که مجرمان لیاقت نشستن روی صندلی‌های نرم و راحت را ندارند اما برخی خودروهای پلیس آمریکا دارای صندلی‌های پلاستیکی انحناداری هستند که با بدن زندانی هماهنگی دارد.

صادقانه باید گفت بخشی که افسران پلیس در آنجا می‌نشینند هم وضعیت بسیار خوبی ندارد. یک جفت صندلی نازک رو به هم وجود دارد و فضا برای دو نفر تعبیه شده تا حواسشان به زندانی‌ها باشد هرچند این صندلی‌های از نوع پارچه‌ای بوده و پوششی ساده روی آن‌ها را پوشانده است. حدس می‌زنیم صندلی‌های راننده و سرنشین جلو کمی بهتر باشند.

این فولکس‌واگن ترانسپورتر ویژه همچنین دارای برخی ویژگی‌های خاص خودروهای پلیس است. چراغ‌های LED آبی‌رنگ به همراه آژیر ۱۰۰ واتی به بقیه می‌فهمانند که این یک خودروی معمولی نیست. فولکس‌واگن این ون را به کارخانه‌ی اسکس می‌فرستد تا آنجا تغییرات لازم انجام و نهایتاً یک خودروی پلیس تولید شود.

این خودرو هفته‌ی پیش در نمایشگاه ناوگان اضطراری NAPFM بریتانیا معرفی‌ شده و هم‌اکنون در اختیار برخی ادارات پلیس قرار دارد تا ارزیابی‌های لازم روی آن صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا