فولکس واگن

فولکس به دنبال خرید 20 درصد از شرکت سازنده باتری Guoxuan چین

فولکس‌واگن در حال آماده شدن برای خرید ۲۰ درصد سهام شرکت چینی سازنده باتری Guoxuan است.

گفته می‌شود این خودروساز آلمانی می‌خواهد در هفته‌های آتی بخشی از این شرکت با سهام عام را خریداری نماید. Guoxuan هم‌اکنون ارزش ۲.۸ میلیارد دلاری داشته بنابراین خرید ۲۰ درصد از سهام آن به معنی صرف هزینه‌ی حدود ۵۶۰ میلیون دلاری خواهد بود.

به این ترتیب فولکس‌واگن اولین مالک مستقیم یک شرکت سازنده باتری در چین خواهد بود. این غول خودروسازی برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای فروش ۱.۵ میلیون خودرو با انرژی جدید در چین تا سال ۲۰۲۵ دارد.

خبر رسیده جزئیات این معامله تا حد زیادی نهایی شده و هر دو شرکت منتظر قوانین رگلاتوری جدید چین برای تائید این معامله هستند.

فولکس‌واگن با این خرید به دومین سهامدار بزرگ Guoxuan تبدیل خواهد شد. بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت مؤسس آن است که ۲۵ درصد از سهام را در اختیار دارد. البته نه فولکس‌واگن و نه Guoxuan اشاره‌ای به این معامله نداشته‌اند.

مدیر شرکت مشاوره‌ای AutoForesight چین گفته است:

با تملک بخش بزرگی از سهام بزرگ‌ترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی در چین، خودروسازان قدرت بیشتری برای کنترل قیمت باتری خواهند داشت. خودروسازان خارجی هم‌اکنون در حال خرید شرکت‌های چینی هستند تا تأمین باتری در این کشور را تضمین کنند.

مقر Guoxuan در شهر هفی واقع در شرق چین بوده و فولکس‌واگن هم در همین بخش مشغول تولید جوینت ونچری خودرو با جک موتور می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. reza

    ۳ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (155 ديدگاه)

    شاید الان قیمت خودروهای برقی بالا باشه ولی تا چند سال دیگه قطعا کاهش پیدا میکنه.به گزارش بلومبرگ در سال 2019 قیمت هر kwh باتری 156 دلار بود و در سال 2023 به 100 دلار به ازای هر kwh کاهش پیدا میکنه(مثلا ماشینی مثل رودستر با باتری 200 kwh قیمت پک باتریش 20000 دلار خواهد بود یا مثلا ماشینی با ظرفیت باتری 100kwh که مقدار زیادیه قیمت پک باتریش 10000 دلار میشه)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا