فولکس واگن

معرفی نسل جدید فولکس‌واگن توران 2016: زیبا، جادار، مطمئن

گروه خودروهای تجاری و مسافرتی فولکس‌واگن در تازه‌ترین اقدام از مدل جدید ون مسافرتی توران رونمایی کرد. این گروه که در دامنه وسیعی فعالیت دارد در اقصی نقاط جهان انواع مختلفی از ون و مینی ون‌ها را من‌جمله شاران، کالیفرنیا، ترانسپورتر، کدی و اسپورت ون گلف تولید و به فروش می‌رساند که توران ۲۰۱۶ هم یکی از این محصولات جذاب است. ون‌های فولکس‌واگن برای سلایق و کارهای مختلف تجهیز شده‌اند و با توجه به طراحی و تجهیزات، کاربردهای متعددی برای خریداران فراهم می‌کنند.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016
توران ۲۰۱۶ که در بین ون‌های فولکس‌واگن از جایگاه خاصی برخوردار است به لحاظ سگمنت در میانه کدی و شاران قرار می‌گیرد. توران جدید با طول ۴۵۲۷ میلی‌متر دقیقاً ۱۳۰ میلی متر از مدل قبلی کشیده‌تر است و به‌رغم فضای داخلی و محفظه بار گسترده و کاربردی همچنان در رده مینی ون‌های کامپکت قرار دارد. این امر جز به مدد طراحی هوشمندانه فولکس‌واگن محقق نشده است.

یکی از ویژگی‌های توران جدید، حداکثر استفاده از فضا و حجم است. مزایای رانندگی با این مدل همانند گذشته حفظ شده و توران می‌تواند از همه مأموریت‌هایش سربلند بیرون آید. به مدد این خلاقیت توران توانسته تا نسبت به نسل قبلی فاصله بین محورهایش را تا ۲۷۹۱ میلی‌متر ارتقا دهد و فضای داخلی بیشتری به خریداران ارائه دهد. به جرئت می‌توان گفت که فولکس‌واگن با توران ۲۰۱۶ جادارترین MPV حال حاضر جهان را تولید نموده است به‌گونه‌ای که حجم قسمت بار این آلمانی پویا را با خواندن دو ردیف از صندلی‌ها تا ۱۸۷۵ لیتر تخمین زده‌اند. توران با سه ردیف صندلی می‌تواند ۷ سرنشین را جابجا کند. ردیف سوم به‌راحتی و با یک دکمه در کف اتاق می‌خوابد.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016
یکی از ویژگی‌های عمده توران جدید طول و گستره داخل آن است که این ارتقا به دلیل بکار بردن شیوه طراحی مدولار عرضی ماتریکس یا MQB است. همان‌طور که در بالا ذکر شد، بخش بزرگی از افزایش ۱۳۰ میلی‌متر در طول بدنه به افزایش داخل اتاق مربوط می‌شود. این مزیت باعث شده تا فضای کافی برای هر سه ردیف صندلی ایجاد شود.

Volkswagen Touran 2016 Interior
Volkswagen Touran 2016 Interior
داشبورد توران جدید همه ویژگی‌های یک داشبورد راننده محور را دارد. ارگونومی کابین توران در نسل جدید بهبود یافته و داشبورد در سطح بالاتری قرار گرفته است که با توجه به ارتفاع خودرو و مکان قرارگیری راننده حرکتی هوشمندانه است. قسمت بالایی داشبورد از مواد نرم ساخته شده و یک محفظه ذخیره‌سازی در آن تعبیه شده است. در مرکز داشبورد دریچه‌های هوا قرار دارد که با ظرافت خاصی به کروم آغشته است. چراغ هشدار نیز در بین این دو دریچه و در فراز بالایی کنسول میانی جایگذاری شده است. داشبورد توران بسته به تریم انتخابی تجهیزاتی از قبیل بلوتوث، سیستم سرگرمی، پورت USB و … را به خریداران ارائه می‌دهد. در مرکزی‌ترین نقطه کنسول میانی صفحه ضدنور و ۵ اینچی قرار دارد که در میان لایه‌ای از مواد شیشه‌ای مشکی احاطه شده است. این صفحه نمایش می‌تواند با پرداخت مبالغ بیشتر به ۶ و یا ۸ اینچ ارتقا یابد. کلیدهای سیستم تهویه و کنترل‌های مختلف از جمله سیستم حرکت/ توقف در کنار و پایین این صفحه قرار دارند و راننده به‌راحتی می‌تواند از آنها استفاده کند. مزیت دیگر داشبورد توران این است راننده می‌تواند با کمک سیستم‌های مخابراتی توران از تلفن خود به‌راحتی استفاده کند.

Volkswagen Touran 2016 Interior
Volkswagen Touran 2016 Interior
بدنه فولادی توران جدید ۱۸۱۴ میلی‌متر عرض دارد و با ۱۶۲۸ میلی‌متر ارتفاع یکی از بزرگ‌ترین ها در کلاس خود است. درهای توران به نسبت نسل قبل بزرگ‌ترند و به‌راحتی بازو بسته می‌شوند. سانروف نیز در مقایسه با قبل عریض‌تر شده است. در کل افزایش در طول و عرض و کاهش در ارتفاع موجب شده تا نسل جدید از دینامیک پویاتری برخوردار شود.
طراحی توران جدید در ادامه روند تغییر چهره فولکس‌واگن یک پیشرفت محسوب می‌شود، طراحان فولکس‌واگن موفق شده‌اند تا با خلق نمایشنامه مملو از خطوط افقی، دراماتیک و جاندار، هوایی جدید به ظاهر توران بدمند و یک مجسمه براق بسازند. مدل جدید چهره‌ای به‌وضوح قدرتمندتر دارد و از گلگیرهای پهن‌تری بهره می‌برد. همان نشانه‌ها و خطوط تیز پاسات در اینجا نیز دیده می‌شود، این خطوط برای توران حساب‌شده، منظم، دقیق و رسمی شده‌اند و البته به‌روز. با پنجره‌های عریض کناری و خطوط تیز بدنه توران به‌روز، اسپرتی و جذاب به نظر می‌رسد. کروم کاری ظریف حاشیه پنجره‌ها در کنار جلوپنجره، لوگو و رینگ‌های استیل باعث شده تا چهره توران لوکس به نظر برسد. توران با این طراحی درعین بهبود آئرودینامیک تا ۲۹ درصد، به خوبی به نیاکان خود نیز وفادار مانده است.

Volkswagen Touran 2016 Interior
Volkswagen Touran 2016 Interior
در بخش تجهیزات توران با دست پر به میدان آمده است. این خودرو در سه مدل کلی با نامهای Trendline, Comfortline و Highline عرضه می‌شود. رینگ‌ها و تایرهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ اینچی در دسترس خریداران است اما در مدل پایه از رینگ‌های ۱۶ اینچی با اندازه تایر ۲۰۵/ ۶۰ استفاده شده است. خریداران می‌توانند به صورت آپشن از صندلی های تمام الکتریکی در ردیف جلو استفاده کنند.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016
۶ گونه موتور مختلف برای این مدل در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی سلایق و طیف‌های گوناگون باشد. موتور نخست یک گونه ۱.۲ لیتری TSI بنزینی بلوموشن است که می‌تواند در دور موتور ۵۰۰۰تا ۶۰۰۰، ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید نماید. این موتور که ۱۷۵ نیوتون متر گشتاور در دور ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ ایجاد می‌کند در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲۴ گرم co2 آلایندگی ایجاد می‌کند و به یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است و در هر صدکیلومتر ۵.۴ لیتر مصرف می‌کند. توران با این موتور در ظرف ۱۱.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تا ۱۸۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

Volkswagen Touran 2016 Engine
Volkswagen Touran 2016 Engine
دومین موتور یک پیشرانه ۱.۴ لیتری TSI بنزینی بلوموشن با ۱۵۰ اسب بخار قدرت در در دور موتور ۵۰۰۰تا ۶۰۰۰ در دقیقه است که می‌تواند در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ در دقیقه،۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این موتور که ۱۳۰ گرم co2 تولید می‌کند چیزی حدود ۵.۶ لیتر مصرف سوخت دارد و می‌تواند در ظرف ۸.۹ ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت برسد و تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
موتور سوم بازهم یک گونه به لو موشن ۱.۸ لیتری بنزینی است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد و در هر صدکیلومتر ۵.۹ لیتر لیتر سوخت مصرف می‌کند و ۱۳۹ گرم CO2 تولید می‌کند. این مدل همانند اسلافش از یک گیربکس ۷ سرعته DSG بهره می‌برد.
۳ موتور دیگر از گونه توربودیزل هستند. نوع نخست ۱ لیتر حجم دارد. ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و با اتکا به یک گیربکس ۶ سرعته دستی، در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند و حدود ۱۱۵ گرم CO2 تولید می‌کند. توران بااین موتور در ۱۱.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تا ۱۸۷ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. خریداران این مدل می‌توانند خودروی خود را به یک گیربکس ۷ سرعته DSG مجهز کنند.
موتور دیزلی دوم یک گونه ۲ لیتری توربودیزلی است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور را در دور ۳۰۰۰ آزاد می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل ۹.۳ ثانیه است و می‌تواند تا ۲۰۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. مصرف این موتور ۴.۸ لیتر در هر صدکیلومتر است و در همین حین ۱۲۴ گرم آلایندگی نیز ایجاد می‌کند.
آخرین موتور کم‌وبیش پیشرانه‌ای مشهور است که قبلاً روی مدل‌های معروف کمپانی فولکس‌واگن ازجمله Golf GTD نصب شده است و می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این مدل استثنائا از یک گیربکس ۶ سرعته DSG بهره می‌برد و قوی‌ترین پیشرانه مورد استفاده در نسل جدید توران ۲۰۱۶ است.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016
سیستم تعلیق توران جدید در جلو از مک‌فرسون‌های استروت است و با اتکا با سیستم DCC یا Adaptive Chassis Control می‌تواند به خوبی تعادل این خودروی کاربردی را در مأموریت های مختلف حفظ کند. در کنار این تعلیق، فولکس‌واگن سعی کرده تا با استفاده از چند نوع سیستم ترمز ازجمله ABS, Brake Assist, ESC و سیستم ترمز کمکی پارک، اطمینان کاملی به دیسک‌ها و پدال ترمز توران ببخشد. در کنار همه اینها باید به توران جدید سیستم ورود بدون کنترل، سیستم Apple CarPlay، سیستم Android Auto، سیستم کروز کنترل تطبیق شونده، سیستم ترمز اضطراری، سیستم هشداردهنده به راننده، سیستم کمک پارک و کیسه هوا اضافه کرد.

Volkswagen Touran 2016
Volkswagen Touran 2016
همه این کارها باعث شده تا شما با خیال راحت پشت رُل توران بنشینید و به سراغ یک مکان دور در یک سفر لذت‌بخش بروید.

منبع: netcarshow

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. سام

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر ماشین خیلی خوبیه
    نمیدونم چرا اجازه ی وارد شدن این جور ماشین ها رو نمیدن، بهترین ماشین برای یه خانواده همین ماشین های ون هستن که جای پای زیادی دارن و هم مثله ماشینای سدان خیلی نرمن و هم جای پای سرنشین های غقبشون خیلی خوبه. به نظرتون چرا نمیذارن این ماشینا وارد بشه؟!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      متاسفانه اینجا درک کافی ار این کلاس های خودرویی وجود نداره
      نهایتش مسافر کشی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آندرا آنیلی

      ۲۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (158 ديدگاه)

      من نمیگم فولکس کپی کرده ولی دنیا خیلی کوچیک شده طراحی چارغای عقب بعضی خودروها خیلی شبیهن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ehsan

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    زیبا ، جادار ، مطمئن ، ماشین مسافرتی فولکس واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. simorq

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (48 ديدگاه)

      ادمو یاد تبلیغ یهچال امرسان میندازه زیبا جادار مطمئن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. شاهین

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4499 ديدگاه)

    طراحی داخلیش از نظر من فوق العاده زیباست و فراتر از یه ون هستش.مطمئنم که این داشبورد تا چند سال از مد نمیفته و صاحبشو دل زده نمیکنه.
    ون هم ماشین جالبیه فکر کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      کاشکی فولکس همین طراحی رو توی محصولات مطرح ترش پیاده میکرد
      چراغ ها و نماش اصلا به بدنه ماشین جور در نمیاد.موتور هم که طبق معمول ضعیفه.
      کلا به درد نمیخوره و ارزش نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        خوب این یک ماشین خانوادگیست و فکر هم نمیکنم به موتور قوی تری نیاز داشته باشه ، فکر کنم همین موتورها از پس اون نیازهایی که این ماشین براش ساخته شده برمیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. شاهین

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (4499 ديدگاه)

          کلا طرز فکر و انتظارات اونوریا از ماشین با ما زمین تا آسمون فرق داره.
          اتفاقا اونجا تصمیم اساسی واسه خریده ماشین کم مصرف هستش و مصرف کم با قدرت زیاد یه جا جمع نمیشه (جز در موارد معدودی مثل هایپرکار 918)
          اونا هم به این درک رسیدن که همه چی شتاب و قدرت نیست.
          من خودم البته شتابو ترجیح میدم اما وقتی میرم پمپ بنزین میگم چرا عاقل زیاد گاز دهد که زود زود بیاد بنزین بزنه؟! :))))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          درود
          به نظر من،تاکید میکنم به نظر من،هر موتوری روی ماشین نباید قراربگیره.وا اگر قرار گرفت،ماشین باید جوری باشه که کم هم نیاره،هم اگر بحث مسابقاتی شد،بتونه سرعتی باشه،من موتور2000توربو رو برای این ماشین خوب میدونم،ولی موتور1.0لیتری
          فک نکنم بتونه چنین خودروی سنگینی رو بکشه،تازه با5نفر سرنشین ممکنه وزن این خودرو به 3تن هم برسه.اگر هم دیزل باشه باز هم نمیتونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          موتور یک لیتری خدایی خیلی کمه
          درسته مصرفش کمه ولی به اعصاب خوردیش نمیارزه
          ماشین اصلا نفس نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ehsan

          ۲۲ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          برای این ماشین 6 موتور در نظر گرفته شده که هر کس بر اساس نیازش میتونه یکی رو انتخای کنه ، اون موتور 1 لیتری هم برای یک مرد ایال وار کم درامد :-D خوبه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رهگذر

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        خام ترین نظری که درباره محصولات فولکس خونده بودم!(کلا به درد نمیخوره و ارزش نداره)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۲۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          درود.اگر توجه کنید من خودم طرفدار سرسخت فولکس هستم
          ولی این مدل فولکس رو اصلا قبول ندارم،چراغ هاش اصلا به مدل ماشین نمیخوره.باید ساده باشه مثل کدی نسل قبل

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        سلام به دوستان گرامی
        کسری جان سخت نگیر داداش!
        گشتاورش به اندازه ای هست که تو شهر کم نیاره و شتاب خوبی هم داره.
        ابعادش زیاد بزرگ نیست و مینی ون هم که هست.احتمالش کمه به نظرم وزنش حتی به 2 تن یا یه خرده بیشتر برسه.به طور معمول مینی ون ها وزن زیادی ندارن به ویژه که این مورد در خصوص فولکس صادق هست.
        طراحی های محصولات فولکس رو فوق العاده دوست دارم.در عین سادگی خیلی جذابه و این جذابیت در محصولات زیر مجموعه اش هم به خوبی دیده میشه.
        ضمن اینکه طراحی این کلاس خودرو دقت زیادی میخواد و هر کمپانی نمیتونه یک ون جذاب رو ارائه کنه.فولکس استاده تو این کار.ترانسپورتر هم ون زیباییه به نظرم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۲۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          ولی اخه موتور1لیتری!!!
          انصافه؟
          نه به اون6000چلنجر،نه به این1000 توران.
          اصلا مدل معقولی نیست توی سبد فولکس.
          البته دوستان میدونن که من خودم فولکس باز هستم،ولی خب این مدلش واقعا به درد نخور به نظر میاد.معقول هم نیست،مخصوصا با مدل1.0لیتری

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. ShoMpeT

        ۲۲ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (271 ديدگاه)

        داداش شما چی مصرف میکنی؟
        فقط یک جهان سومی با طرز فکر قرون وسطی میتونه با minivan مسابقه! بده…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۲۳ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          درود.
          من گفتم موتور مینی ون باید بتونه بار بیشتر از خودش رو بکشه.موتور 1 لیتری به نظر شما به اندازه کافی برای یه ماشین 7 نفرست؟
          در ضمن کلا شما اسباب خنده بچه های سایت هستید،توهین شمارو زیاد جدی نمیگیرم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. seyyed

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خیلی عالیه.لذت سفر با این ماشین ها یه چیز دیگست.
    امیدوارم بعد از برداشتن تحریم ها,, این نوع ماشین ها وارد کشور بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ALiHidden

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    کابینش رو خیلی دوست دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رهگذر

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (353 ديدگاه)

      حق داری من داشبوردش رو میپسندم .ولی سری تی و کالیفرنیا یه چیز دیگست برای ایران هم عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Archi KHAN

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    دوستان قبلا خبری از مونتاژ فولکس تیگوان در ایران مطرح شده بود ، دوستان خبری ندارن چی شد ؟!
    البته مثل قیمت ماست و سبزی خوردن و خیارشور حتما بسته به سرنوشت مذاکرات داره حتما…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۳ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      کلیه و اقلام مصرفی بدن رو یادت رفت بگی!!!
      البته ادامس له شده هم الان قیمتش بستگی به مذاکرات داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. نوید جهرمی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    شما باشی ب جاش شاسی بلند نمیگیری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عبدالله

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و خیلی شبیه به سیتروئن سی فور گرند پیکاسو ساخته شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عبدالله

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و خیلی شبیه به سیتروئن سی فور گرند پیکاسو ساخته شده است.
    لطفا به لینک زیر از سایت پدال مراجعه بفرمایید تا بیشتر متوجه منظورم بشوید.
    http://www.pedal.ir/%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%86/%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%86-c4-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%88/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MjM

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (718 ديدگاه)

    lاز ماشینهایی با این سبک طراحی خوشم میاد نه خطوط تیز دارن نه خطوط خیلی گرد شده..انگار همه چی سر جای خودشه….تلفیقی از مدرنیته و کلاسیک…و قدیمی هم نمیشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا