حرکت فولکس‌واگن به‌سوی حذف پیشرانه‌های دیزلی

تلاش‌های فولکس‌واگن برای تولید خودروهای سبزتر و با راندمان بالا وارد مرحله‌ی جدیدی شده و این شرکت تصمیم گرفته تا توسعه‌ی پیشرانه‌ی دیزلی 1.5 لیتری را متوقف کرده و به جای آن توسعه‌ی سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی را در دستور کار قرار دهد. طبق گفته‌های رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی فولکس‌واگن فرانک ولش، قوانین سخت‌گیرانه‌ی مربوط به آلاینده‌ها به همراه هزینه‌های بالای مهندسی فولکس را مجبور کرده‌اند تا روی قوای محرکه‌ی هیبریدی تمرکز کند و استراتژی خود درباره‌ی پیشرانه‌های دیزلی کوچک را تغییر دهد.

vw_acceptancedrive_upgti_1
ولش در زمان مصاحبه با اتوکار و در زمان رونمایی از گلف فیس لیفت شده در اسپانیا تأیید کرده که فاکتور کلیدی مؤثر روی این تصمیم هزینه‌های بسیار بالای تحقیق و توسعه بوده است. فولکس‌واگن می‌خواهد جایگزینی برای پیشرانه‌ی 1.6 لیتری TDI کنونی عرضه کند. ولش گفت:

هزینه‌های توسعه و اصلاح پس از تولید یک پیشرانه به اندازه‌ی خود آن پیشرانه گران است. اضافه کردن پیشرانه‌ی دیزلی به فولکس‌واگن پولو 25 درصد بهای خود خودرو را شامل می‌شود.

vw-passat-cc-2017-03
ولش معتقد است آینده به خودروهای هیبریدی تعلق داشته و این موضوع تنها تکنولوژی‌ای است که می‌تواند پاسخگوی قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی و مصرف سوخت باشد:

در آینده‌ای که چندان دور نیست مردم پیشرانه‌های بنزینی را به همراه سیستم هیبریدی ملایمی انتخاب خواهند کرد. در نهایت این سیستم هیبریدی ارزان‌تر بوده و آلایندگی دی‌اکسید کربن و اکسید نیتروژن کمتری دارد.

vw-golf-tsi-engine
در سال‌های آینده فولکس‌واگن روی سیستم‌های الکتریکی جدیدی‌ای سرمایه‌گذاری خواهد کرد که در قوای محرکه‌ی هیبریدی آینده استفاده خواهند شد. ولش می‌گوید:

در اکثر موارد یک سیستم 48 ولتی برای اضافه کردن نیروی تازه وجود خواهد داشت.

vw-fixed-10%-rigged-diesels-eu-5
با توجه به تصمیم فولکس‌واگن مبنی بر خاتمه‌ی تولید پیشرانه دیزلی 1.5 لیتری، این شرکت مجبور خواهد بود پیشرانه‌ی 1.6 لیتری TDI را به‌روزرسانی کند. این پیشرانه بنا به گفته‌ی ولش سه تا چهار سال آینده نیز عرضه خواهد شد. به همین ترتیب فولکس‌واگن تولید پیشرانه‌ی کوچک‌تر سه سیلندر 1.4 لیتری را قطع خواهد کرد. از طرف دیگر پیشرانه‌ی 2 لیتری TDI فولکس محبوب‌ترین پیشرانه در اروپا بوده و قطعاً با عرضه‌ی نسل جدید آن در یک تا دو سال دیگر آینده‌ای فوق‌العاده خواهد داشت.

vw-dieselgate-2

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

3 دیدگاه

  1. محمد حسین
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    از جریمه سنگین مالی دیزل گیت که بگذریم ، ولی این رسوایی با تمام هزینه هاش برای گروه فولکس واگن به نظر میرسه نقطه عطفی در مسیریابی درست این شرکت و شاید سکوی پرتابی برای فولکس باشه.
    اصرار مدیران قبلی روی پیشرانه های دیزلی در دنیایی که با سرعت به سمت پیشرانه های الکتریکی حرکت میکنه ، می تونست چند برابر دیزل گیت در آینده نه چندان دور (با از دست دادن سهم بازار) ، هزینه روی دست فولکس بذاره

    پاسخ
    1. Lamborghini
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      تحلیل جالبی بود.
      خوشم اومد دوست عزیز.
      خودمم به این مورد خیلی فکر کرده بودم، اما بیان شما خیلی زیباتر بود.

      پاسخ
  2. تصویر پروفایل Fit Demon
    Fit Demon
    سوابق: (673 دیدگاه) ,

    به نظرم اگر یکمی سرمایه گذاری روی هیدروژن انجام بشه
    در آغاز قیمت خودروها بالا میره و همچینین سوخت
    اما بعد یه مدت عادی میشه و ارزون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x