فولکس واگن

آماده‌سازی پرینت 3 بعدی تولید انبوه توسط فولکس‌واگن

فولکس‌واگن در حال زمینه‌سازی برای استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی در مقیاسی تولید انبوه می‌باشد. این حرکت تاکنون توسط هیچ خودروساز دیگری شروع نشده است.


اگرچه پیش از نمونه‌های پیش‌تولیدی از خودروهای ساخته شده توسط پرینت سه‌بعدی را دیده‌ایم اما فعلاً تنها برخی قطعات کوچک توسط این تکنولوژی ساخته می‌شوند و به همین خاطر فولکس‌واگن می‌خواهد اولین شرکتی باشد که پرینت سه‌بعدی را برای تولید انبوه به کار می‌گیرد.


کمک‌حال این غول خودروسازی در آماده‌سازی پرینت سه‌بعدی برای مقیاس تولید انبوه پرینتر سه‌بعدی جدید متال جت جدید شرکت HP است. این پرینتر جدید متخصص ساخت قطعات از فلز بوده و ۵۰ برابر پربازده‌تر از پرینترهای قبلی می‌باشد. فولکس می‌تواند از این پرینتر برای تولید قطعات بیشتری استفاده کند.


فولکس‌واگن در حال همکاری با HP و GKN برای استفاده از قطعات تولید شده با پرینت سه‌بعدی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در ابتدا قطعات کوچک شامل نوشته‌های روی درب صندوق، اهرم‌های تعویض دنده مخصوص و کلیدهای ویژه با نوشته‌های شخصی شده خواهند بود. با توسعه‌ی بیشتر این تکنولوژی فولکس امیدوار است اقدام به پرینت سه‌بعدی اولین قطعات ساختاری خودروهای تولید انبوه در دو تا سه سال آینده بکند.


دکتر مارتین گودی مدیر بخش برنامه‌ریزی و توسعه تکنولوژی فولکس‌واگن می‌گوید:

یک خودروی کامل احتمالاً به این زودی‌ها با پرینتر سه‌بعدی تولید نخواهد شد اما تولید قطعات با این تکنولوژی به‌طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

او ادامه می‌دهد:

هدف ما یکپارچه‌سازی قطعات ساختاری پرینت شده در نسل بعدی خودروها و در سریع‌ترین زمان ممکن است. انتظار داریم در درازمدت تعداد و ابعاد قطعات تولید شده به بیش از ۱۰۰ هزار نمونه در سال برسد.


پرینتر سه‌بعدی جدید HP با استفاده از پودر و گیره و به‌صورت لایه‌لایه قطعات را تولید می‌کند. قطعه‌ی تولید شده سپس به نمونه‌ای متالیک تبدیل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا