فولکس واگن

تبدیل بخش R فولکس‌واگن به برند الکتریکی پرفورمنس

فولکس‌واگن ابایی از انتشار برنامه‌های الکتریکی خود برای آینده ندارد اما حالا خبر جدیدی منتشر شده است. ظاهراً این خودروساز آلمانی بخش R خود را به یک برند الکتریکی پرفورمنس تبدیل خواهد کرد.

یورگن استاکمن به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره گروه فولکس‌واگن به تاپ گیر گفته که مدل‌های R آتی نه تنها خودروهای هیجان‌انگیزی خواهند بود بلکه از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهند کرد.

او گفته است:

R باید آینده داشته باشد و این آینده از نوع الکتریکی خواهد بود. ما هنوز روی آن چیزی کار می‌کنیم که دو و نیم سال پیش شروع کرده‌ایم. این تلاش‌ها قبلاً از نوع الکتریکی نبوده اما در آینده از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده خواهیم کرد.

آینده الکتریکی برند R البته قبلاً شروع شده زیرا فولکس اخیراً از توارگ R به عنوان اولین محصول این خانواده با قوای محرکه هیبریدی رونمایی کرده است. نسخه پرچم‌دار این شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۳۶ اسبی و واحد الکتریکی ۱۳۰ اسبی و باتری ۱۴.۱ کیلووات ساعتی استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۴۵۶ اسب بخاری دارد.

فولکس‌واگن توارگ R

و نباید ID.R را به عنوان یک موشک الکتریکی فراموش کرد. این خودرو تاکنون چندین رکورد جهانی را بر جای گذاشته و استفاده از نشان R برای آن نشان از آینده‌ای متمایز دارد.

البته طرفداران پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز هم می‌توانند از بخش R لذت ببرند زیرا این شرکت در حال انجام آخرین کارها برای عرضه گلف R جدید است. نسخه پرچم‌دار گلف از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
topgear

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    دیگه فک کنم ماله امروز فولکس بس باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hadi

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    پاترول بگیر البته اگه با مصرف بالاش و‌ کمبود قطعه مشکلی نداری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. آریا ماشین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    موشک رو خوب اومد!!! ID.R واقعا یه موشک الکتریکیه
    ۶۲۰ اسب قدرت و وزن زیر ۱۱۰۰ کیلو نسبت قدرت به وزنش کمتر از ۱ به ۲ میشه با آیرودینامیک پیشرفته و دان فورس خارق العاده
    رکورد دار پیست تیانمن شان چین ، پایکس پیک ، فستیوال گودوود و سریع ترین الکتریکی نوربرگ رینگ و دوم در کل بعد از پورشه ۹۱۹ اوو
    البته میگن فولکس میخواد مدل سریع تر و قوی تر از این ماشین با نام ID.R EVO رو بسازه تا حمله کنه به رکورد نوبرگ رینگ ولی کار آسونی نیست چون اختلاف زمان ID.R و ۹۱۹ چیزی حدود ۴۶ ثانیه س!!! ولی اگه قدرت ۹۱۹ اوو رو داشته باشه یعنی چیزی حدود ۱۳۰۰ اسب ، این کار غیر ممکن نیست
    امیدوارم بتونه!!!
    ❤VOLKSWAGEN ID.R❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ممد ژانگولر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    تنها برند امید بخش آلمانی در رقابت با تسلا موتور
    تا ببینیم بقیه بیدار میشن یا نه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. meysam

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    فولکس و تویوتا برنامه های جامعی برای الکتریکی سازی دارن. اما بنظر نمیاد باتری گزینه بلند مدتی برای خودرو سازی باشه. تویوتا از الان برنامه ریزی کرده برای تکنولوژی های جایگزین. ولی فولکس حداقل الان بنظر نمیاد اندازه تویوتا دوراندیش باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا