فولکس واگنهفته نامه

معرفی فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی فولکس‌واگن پاسات

فولکس‌واگن فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی پاسات را پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. در این فیس‌لیفت تغییرات ظاهری بسیار جزئی و ظریفی در پاسات صورت گرفته و به همین دلیل ظاهر آن بسیار به نسخهٔ قبلی شباهت دارد. بااین‌حال با نگاهی دقیق‌تری می‌توان تغییرات ظریفی مثل سپر جلوی جدید، جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده و چراغ‌های جلوی LED ماتریکس را مشاهده کرد.

علاوه بر این، طراحان فولکس‌واگن در پاسات ۲۰۲۰ سپر عقب جدید، چراغ‌های عقب LED سه‌بعدی و سر اگزوزهای اسپرت‌تری را هم ارائه کرده‌اند. ازجملهٔ دیگر تغییرات این سدان آلمانی نیز می‌توان به ارائهٔ رینگ‌های جدید با اندازه‌هایی بین ۱۷ تا ۱۹ اینچی و همین‌طور رنگ‌های بیرونی جدیدی مثل آبی، سبز یشمی و طلایی اشاره کرد.

در کابین اما تغییرات بزرگ‌تری روی داده است زیرا حالا در اینجا غربیلک فرمان جدید، تودوزی بروز شده و تریم‌های جدیدی به چشم می‌خورد. در اینجا همچنین ساعت آنالوگ میان داشبورد حذف و بخشی مشکی‌رنگ با نوشتهٔ PASSAT جایگزین آن شده است. یکی دیگر از تغییرات داخلی پاسات ۲۰۲۰ به‌روزرسانی صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱.۷ اینچی آن است که به‌طور قابل‌توجهی پیشرفته‌تر از قبل شده و به گفتهٔ فولکس‌واگن عملکرد گرافیکی بهبودیافته، روشنایی بهتر و تراکم پیکسل بالاتری را نسبت به نمایشگر قبلی ارائه می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات داخلی پاسات فیس‌لیفت، تجهیز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدیدی بنام MIB3 است. این سیستم که از طریق صفحه‌نمایش‌های ۶.۵، ۸ یا ۹.۲ اینچی ارائه می‌شود، از یک سیم‌کارت هم برخوردار است که امکان اتصال آنلاین و ارائهٔ اینترنت وای فای را فراهم می‌کند. این سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید از کنترل صوتی هم پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده از قابلیت کنترل صوتی، راننده صرفاً عبارت «Hello Volkswagen» را بیان کرده و سپس سیستم به دستورات صوتی او مثل مقصد گوش می‌دهد و مثلاً با شنیدن کلمهٔ هامبورگ، ناوبری را به‌طور خودکار برای رفتن به این شهر تنظیم می‌کند. صاحبان گوشی‌های آی‌فون نیز می‌توانند خوشحال باشند زیرا هم‌اکنون پاسات ۲۰۲۰ به‌صورت بی‌سیم از کارپلی اپل پشتیبانی می‌کند که این یعنی کاربران برای اتصال آی‌فون خود به خودرو نیازی به اتصال سیمی ندارند.

فولکس‌واگن برای پاسات جدید مثل قبل طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مختلف را در نظر گرفته است. لیست موتورهای بنزینی از یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت شروع می‌شود. علاوه بر این، در لیست موتورهای بنزینی پاسات جدید یک نمونهٔ ۲ لیتری توربو هم وجود دارد که در دو سطح قدرت ۱۹۰ و ۲۷۰ اسب بخار قابل انتخاب است.

لیست موتورهای دیزلی پاسات اما تنوع بیشتری دارد و چهار پیشرانهٔ مختلف در آن به چشم می‌خورد. موتور دیزلی پایه یک واحد ۱.۶ لیتری TDI با ۱۲۰ اسب بخار قدرت است. پرفروش‌ترین موتور دیزلی پاسات اما یک نمونهٔ ۲ لیتری TDI با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است که حالا پسوند Evo به آن اضافه شده و نشان می‌دهد این نسخه‌ای تجدیدنظر شده از موتور قبلی است. این پیشرانهٔ جدید در هر کیلومتر ۱۰ گرم دی‌اکسید کربن کمتری نسبت به نمونهٔ قبلی تولید می‌کند.

موتور دیزلی بعدی بازهم از نوع ۲ لیتری ولی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت است و نهایتاً بالاترین پیشرانهٔ دیزلی این ماشین نیز از نوع ۲ لیتری بای‌توربو است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمامی پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی پاسات ۲۰۲۰ به‌منظور کاهش تولید گازهای مضر به فیلتر ذرات مجهز شده‌اند. مثل قبل برای موتورهای بنزینی و دیزلی قدرتمند سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Motion نیز قابل سفارش خواهد بود.

اما نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پاسات که GTE نام دارد هم مورد ارتقاء و به‌روزرسانی قرار گرفته است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری بنزینی توربو به همراه موتور الکتریکی ۱۱۵ اسب بخاری مجهز است که مجموع خروجی سیستم را به ۲۱۵ اسب بخار می‌رساند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به‌صورت انحصاری طراحی شده است. پاسات GTE حالا از پکیج باطری‌های لیتیوم یون بزرگ‌تر ۱۳ کیلووات ساعتی برخوردار شده که بُرد تمام الکتریکی خودرو را به ۵۵ کیلومتر رسانده است.

فولکس‌واگن فناوری‌های پاسات جدید را هم ارتقاء داده و آن‌را به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته‌تری مجهز کرده است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم کمکی فرمان اضطراری و کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص مسیر پیش رو اشاره کرد. این کروز کنترل پیشرفته با استفاده از اطلاعات سامانهٔ ناوبری، پیش از رسیدن به پیچ‌ها یا چهارراه‌ها به‌صورت خودکار سرعت ماشین را کاهش می‌دهد. این سیستم همچنین با استفاده از یک دوبین، تابلوهای محدودیت سرعت را شناسایی کرده و سرعت را مطابق محدودیت تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، در پاسات فیس‌لیفت سیستم Travel Assist جایگزین سیستم Traffic Jam Assist شده است. این سیستم اساساً یک سیستم رانندگی خودکار سطح دو است که می‌تواند تا سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت کنترل خودرو را در دست گیرد. البته ازآنجایی‌که این یک سیستم نیمه خودران است، راننده همواره باید دست خود را روی غربیلک فرمان قرار دهد. برای این کار، خودرو به غربیلک فرمان خازنی مجهز شده که می‌تواند دست راننده را تشخیص دهد. اگر راننده بیش از ۱۰ ثانیه دست خود را از روی غربیلک فرمان بردارد، ابتدا هشدارهایی فعال می‌شود و اگر راننده به این هشدارها توجه نکند، خودرو نهایتاً به‌صورت خودکار متوقف می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی فولکس‌واگن پاسات رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد و سپس پیش‌فروش آن در ماه می آغاز خواهد شد. پاسات در نسخه‌های سدان، استیشن، آلترک و GTE از پایان ماه آگوست ابتدا در بازار داخلی آلمان و سپس در سراسر اروپا عرضه خواهد شد. این آخرین سری پاسات است که در آلمان تولید می‌شود زیرا قرار است نسل بعدی این سدان محبوب در کارخانهٔ اشکودا در جمهوری چک تولید گردد.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. بهراد

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    خوبه مثل مدل فیدئون شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        اون ماشینی که شما میگی فیتون بود نه فیدئون
        فیتون (Phaeton) پرچمدار فولکس‌واگن بود که بدلیل عدم موفقیت سال 2016 از خط تولید کنار رفت.
        این ماشینی که شما لینکش رو گذاشتی اما فیدئونه که تو نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شد و فقط مخصوص بازار چینه. فیدئون هنوز هم تولید میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهراد

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (753 ديدگاه)

          امیر جان شما درست میگی. من اسم فیتون و فیدئون رو با هم اشتباه گرفتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به به.کابین این مدل بامدل بازار آمریکا قابل قیاس نیست.خیلی لوکس وجذاب شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (Saeed(peugeot

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    سخوشگل تر شده نسبت به قبل
    ولی سرتر از همه تو این کلاس پژو ۵۰۸ جدید هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من در این زمینه تا حدی با شما موافقم.اگرچه پژو 508 در این کلاس جز زیباترین هاست،اما از نظر پرفورمنس رانندگی بهترین نیست و رقبای زیادی در این کلاس دارد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. تیاگو

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب عکس هایی انداختن?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir Machine

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    پاسات اروپایی به این جذابی با تکنولوژی‌های پیشرفته، طراحی عالی، کابین درجه‌یک و موتورهای متنوع، واقعاً نمیفهمم چرا فولکس‌واگن همینو تو آمریکا هم عرضه نمیکنه و بجاش اون پاسات مسخره قدیمی با اون موتور بی‌خاصیت رو برای آمریکا در نظر گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    واقعا زیبا و عالیه مخصوصا کابین و داشبوردش انصافا عیبی از این ماشین نمیشه گرفت درست مثل گلف و پولو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه طراحی بیرونی زیبائی اصلا به نظر نمیاد که تو کلاس
    اقتصادی هست بیشتر بهش میخوره سدان لوکس باشه
    فقط حیف که بخاطر هزینه اون ساعت رو داشبورد رو حذف کردن
    البته فکر نمیکنم هیچ کدوم از رقیباش هم ساعت آنالوگ داشته باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا