معرفی فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی فولکس‌واگن پاسات
معرفی فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی فولکس‌واگن پاسات

معرفی فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی فولکس‌واگن پاسات

فولکس‌واگن فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی پاسات را پیش از معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. در این فیس‌لیفت تغییرات ظاهری بسیار جزئی و ظریفی در پاسات صورت گرفته و به همین دلیل ظاهر آن بسیار به نسخهٔ قبلی شباهت دارد. بااین‌حال با نگاهی دقیق‌تری می‌توان تغییرات ظریفی مثل سپر جلوی جدید، جلوپنجرهٔ تجدیدنظر شده و چراغ‌های جلوی LED ماتریکس را مشاهده کرد.

علاوه بر این، طراحان فولکس‌واگن در پاسات 2020 سپر عقب جدید، چراغ‌های عقب LED سه‌بعدی و سر اگزوزهای اسپرت‌تری را هم ارائه کرده‌اند. ازجملهٔ دیگر تغییرات این سدان آلمانی نیز می‌توان به ارائهٔ رینگ‌های جدید با اندازه‌هایی بین 17 تا 19 اینچی و همین‌طور رنگ‌های بیرونی جدیدی مثل آبی، سبز یشمی و طلایی اشاره کرد.

در کابین اما تغییرات بزرگ‌تری روی داده است زیرا حالا در اینجا غربیلک فرمان جدید، تودوزی بروز شده و تریم‌های جدیدی به چشم می‌خورد. در اینجا همچنین ساعت آنالوگ میان داشبورد حذف و بخشی مشکی‌رنگ با نوشتهٔ PASSAT جایگزین آن شده است. یکی دیگر از تغییرات داخلی پاسات 2020 به‌روزرسانی صفحه آمپر دیجیتالی 11.7 اینچی آن است که به‌طور قابل‌توجهی پیشرفته‌تر از قبل شده و به گفتهٔ فولکس‌واگن عملکرد گرافیکی بهبودیافته، روشنایی بهتر و تراکم پیکسل بالاتری را نسبت به نمایشگر قبلی ارائه می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات داخلی پاسات فیس‌لیفت، تجهیز به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدیدی بنام MIB3 است. این سیستم که از طریق صفحه‌نمایش‌های 6.5، 8 یا 9.2 اینچی ارائه می‌شود، از یک سیم‌کارت هم برخوردار است که امکان اتصال آنلاین و ارائهٔ اینترنت وای فای را فراهم می‌کند. این سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید از کنترل صوتی هم پشتیبانی می‌کند.

برای استفاده از قابلیت کنترل صوتی، راننده صرفاً عبارت «Hello Volkswagen» را بیان کرده و سپس سیستم به دستورات صوتی او مثل مقصد گوش می‌دهد و مثلاً با شنیدن کلمهٔ هامبورگ، ناوبری را به‌طور خودکار برای رفتن به این شهر تنظیم می‌کند. صاحبان گوشی‌های آی‌فون نیز می‌توانند خوشحال باشند زیرا هم‌اکنون پاسات 2020 به‌صورت بی‌سیم از کارپلی اپل پشتیبانی می‌کند که این یعنی کاربران برای اتصال آی‌فون خود به خودرو نیازی به اتصال سیمی ندارند.

فولکس‌واگن برای پاسات جدید مثل قبل طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مختلف را در نظر گرفته است. لیست موتورهای بنزینی از یک نمونهٔ 1.5 لیتری توربو با 150 اسب بخار قدرت شروع می‌شود. علاوه بر این، در لیست موتورهای بنزینی پاسات جدید یک نمونهٔ 2 لیتری توربو هم وجود دارد که در دو سطح قدرت 190 و 270 اسب بخار قابل انتخاب است.

لیست موتورهای دیزلی پاسات اما تنوع بیشتری دارد و چهار پیشرانهٔ مختلف در آن به چشم می‌خورد. موتور دیزلی پایه یک واحد 1.6 لیتری TDI با 120 اسب بخار قدرت است. پرفروش‌ترین موتور دیزلی پاسات اما یک نمونهٔ 2 لیتری TDI با 150 اسب بخار قدرت است که حالا پسوند Evo به آن اضافه شده و نشان می‌دهد این نسخه‌ای تجدیدنظر شده از موتور قبلی است. این پیشرانهٔ جدید در هر کیلومتر 10 گرم دی‌اکسید کربن کمتری نسبت به نمونهٔ قبلی تولید می‌کند.

موتور دیزلی بعدی بازهم از نوع 2 لیتری ولی با 190 اسب بخار قدرت است و نهایتاً بالاترین پیشرانهٔ دیزلی این ماشین نیز از نوع 2 لیتری بای‌توربو است که 240 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمامی پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی پاسات 2020 به‌منظور کاهش تولید گازهای مضر به فیلتر ذرات مجهز شده‌اند. مثل قبل برای موتورهای بنزینی و دیزلی قدرتمند سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion نیز قابل سفارش خواهد بود.

اما نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی پاسات که GTE نام دارد هم مورد ارتقاء و به‌روزرسانی قرار گرفته است. این مدل به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری بنزینی توربو به همراه موتور الکتریکی 115 اسب بخاری مجهز است که مجموع خروجی سیستم را به 215 اسب بخار می‌رساند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه به‌صورت انحصاری طراحی شده است. پاسات GTE حالا از پکیج باطری‌های لیتیوم یون بزرگ‌تر 13 کیلووات ساعتی برخوردار شده که بُرد تمام الکتریکی خودرو را به 55 کیلومتر رسانده است.

فولکس‌واگن فناوری‌های پاسات جدید را هم ارتقاء داده و آن‌را به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته‌تری مجهز کرده است که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم کمکی فرمان اضطراری و کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص مسیر پیش رو اشاره کرد. این کروز کنترل پیشرفته با استفاده از اطلاعات سامانهٔ ناوبری، پیش از رسیدن به پیچ‌ها یا چهارراه‌ها به‌صورت خودکار سرعت ماشین را کاهش می‌دهد. این سیستم همچنین با استفاده از یک دوبین، تابلوهای محدودیت سرعت را شناسایی کرده و سرعت را مطابق محدودیت تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، در پاسات فیس‌لیفت سیستم Travel Assist جایگزین سیستم Traffic Jam Assist شده است. این سیستم اساساً یک سیستم رانندگی خودکار سطح دو است که می‌تواند تا سرعت 210 کیلومتر بر ساعت کنترل خودرو را در دست گیرد. البته ازآنجایی‌که این یک سیستم نیمه خودران است، راننده همواره باید دست خود را روی غربیلک فرمان قرار دهد. برای این کار، خودرو به غربیلک فرمان خازنی مجهز شده که می‌تواند دست راننده را تشخیص دهد. اگر راننده بیش از 10 ثانیه دست خود را از روی غربیلک فرمان بردارد، ابتدا هشدارهایی فعال می‌شود و اگر راننده به این هشدارها توجه نکند، خودرو نهایتاً به‌صورت خودکار متوقف می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، فیس‌لیفت نسخهٔ اروپایی فولکس‌واگن پاسات رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد و سپس پیش‌فروش آن در ماه می آغاز خواهد شد. پاسات در نسخه‌های سدان، استیشن، آلترک و GTE از پایان ماه آگوست ابتدا در بازار داخلی آلمان و سپس در سراسر اروپا عرضه خواهد شد. این آخرین سری پاسات است که در آلمان تولید می‌شود زیرا قرار است نسل بعدی این سدان محبوب در کارخانهٔ اشکودا در جمهوری چک تولید گردد.

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

      1. Amir Machine
        سوابق: (438 دیدگاه) ,

        اون ماشینی که شما میگی فیتون بود نه فیدئون
        فیتون (Phaeton) پرچمدار فولکس‌واگن بود که بدلیل عدم موفقیت سال 2016 از خط تولید کنار رفت.
        این ماشینی که شما لینکش رو گذاشتی اما فیدئونه که تو نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شد و فقط مخصوص بازار چینه. فیدئون هنوز هم تولید میشه

        پاسخ
        1. بهراد
          سوابق: (87 دیدگاه) ,

          امیر جان شما درست میگی. من اسم فیتون و فیدئون رو با هم اشتباه گرفتم

  1. مهدی
    سوابق: (1763 دیدگاه) ,

    به به.کابین این مدل بامدل بازار آمریکا قابل قیاس نیست.خیلی لوکس وجذاب شده

    پاسخ
  2. (Saeed(peugeot
    سوابق: (103 دیدگاه) ,

    سخوشگل تر شده نسبت به قبل
    ولی سرتر از همه تو این کلاس پژو ۵۰۸ جدید هستش.

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (684 دیدگاه) ,

      من در این زمینه تا حدی با شما موافقم.اگرچه پژو 508 در این کلاس جز زیباترین هاست،اما از نظر پرفورمنس رانندگی بهترین نیست و رقبای زیادی در این کلاس دارد.

      پاسخ
  3. Amir Machine
    سوابق: (438 دیدگاه) ,

    پاسات اروپایی به این جذابی با تکنولوژی‌های پیشرفته، طراحی عالی، کابین درجه‌یک و موتورهای متنوع، واقعاً نمیفهمم چرا فولکس‌واگن همینو تو آمریکا هم عرضه نمیکنه و بجاش اون پاسات مسخره قدیمی با اون موتور بی‌خاصیت رو برای آمریکا در نظر گرفته

    پاسخ
  4. Ahmad
    سوابق: (403 دیدگاه) ,

    واقعا زیبا و عالیه مخصوصا کابین و داشبوردش انصافا عیبی از این ماشین نمیشه گرفت درست مثل گلف و پولو

    پاسخ
  5. مانی
    سوابق: (898 دیدگاه) ,

    چه طراحی بیرونی زیبائی اصلا به نظر نمیاد که تو کلاس
    اقتصادی هست بیشتر بهش میخوره سدان لوکس باشه
    فقط حیف که بخاطر هزینه اون ساعت رو داشبورد رو حذف کردن
    البته فکر نمیکنم هیچ کدوم از رقیباش هم ساعت آنالوگ داشته باشن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.