فولکس واگن

فیس لیفت شیراکو برای 2014 [ویدئو]

اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: بیش از چهار سال از آمدن نسل سوم شیراکو می گذرد و حالا بهترین زمان ممکن برای فولکس است تا دستی بر روی فرزند وولفسبورگی خود بکشد . . . 

[jwplayer mediaid=”65170″]

در اولین فیس لیفت نسل سوم، منتظر تغییرات بنیادی نباشید چراکه فولکس به کمترین تغییرات قانع بوده؛ عریض تر شدن خطوط جلوپنجره، تغییر سپرها، چراغ های جدید بای زنون به همراه LED های روز در جلو، چراغ های LEDدار جدید عقب و نهایتا طراحی مجدد درب صندوق از مهم ترین تغییرات اعمال شده در مدل های ۲۰۱۴ شیراکو است.

همچنین پنج رنگ جدید بدنه زرد (Pyramid Gold)، سفید (Pure White)، خاکستری (Urano Grey)، قرمز (Flash Red) و بنفش (Ultra Violet) نیز به لیست رنگ های شیراکوی جدید اضافه شده اند.

برای فضای درونی کابین تنها می توان به ذکر این نکته بسنده کرد که جنس مواد بکار رفته بهتر شده و همچنین سه نشانگر جدید شامل دمای روغن، کرونومتر و فشار توربوشارژ نیز در قسمت بالایی داشبورد نیز افزوده شده اند. سایر جزییات جدید کابین عبارتند از:

  • طراحی مجدد فرمان چرمی خودرو که قسمت زیرین آن تخت شده.
  • دریچه های جدید تهویه که احتمالا از مدل های گلف GTI گرفته شده اند.
  • سیستم پخش Dynaudio Excite .
  • سیستم کمکی پارک (ParkAssist).
  • تعبیه کاور برای محفظه نگهدارنده اشیایی که درست در جلوی ترمز دستی قرار دارد.

تمامی انجین های شیراکو مجهز به سیستم استارت/استاپ پیشرانه و همچنین سیستم بازیابی انرژی باتری ها هستند البته بجز انجین های ۲۸۰ اسبی بکار رفته در مدل های شیراکوR . گیربکس استاندارد خودرو نیز ۶ سرعته دستی بوده اما سفارش گیربکس های دوکلاچه DSG نیز (بغیر از انجین های ۱.۴ لیتری TSI ) امکان پذیرست. اما لیست کامل انجین های شیراکوی ۲۰۱۴ به قرار زیر هستند:

  • ۱.۴ لیتری TSI با قدرت ۱۲۵ اسب بخار (افزایش ۳ اسبی).
  • ۲.۰ لیتری TSI با قدرت ۱۸۰ اسب بخار (افزایش ۲۰ اسبی).
  • ۲.۰ لیتری TSI با قدرت ۲۲۰ اسب بخار (افزایش ۱۰ اسبی).
  • ۲.۰ لیتری TSI با قدرت ۲۸۰ اسب بخار (افزایش ۱۵ اسبی).
  • ۲.۰ لیتری TDI با قدرت ۱۵۰ اسب بخار (افزایش ۱۰ اسبی).
  • ۲.۰ لیتری TDI با قدرت ۱۸۴ اسب بخار (افزایش ۷ اسبی).

شیراکوی جدید از ابتدای پاییز ۲۰۱۴ در بازار اروپا عرضه شده و سپس راهی کره جنوبی، چین، استرالیا، روسیه و آرژانتین می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. پژو rcz

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا خیلی زیباست واقعا قدرتشم خوبه واقعا حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. e.scamp

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      کسی میدونه موتور TSI با TDI چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. e.scamp

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        جواب رو پیدا کردم واسه اونا که انگلیسی بلدن حوضله تایپ کردن ترجمه اش رو ندارم.
        http://www.edmunds.com/volkswagen/passat/2013/long-term-road-test/2013-volkswagen-passat-whats-the-difference-between-the-passat-tsi-and-tdi.html

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. maziar

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        TDI می شه دیزلی و TSI هم بنزینی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. خاوری مزراتی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    کپی زیبایی از گلف…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    یه هاچبک کامل
    برای جوونا از گلفم بهتره بنظرم.طراحیش پهن تر و اسپرت تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (206 ديدگاه)

      شما قیمت اینو میدونید داداش که می گید جایگزین گلفه ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. زیگما

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    چرا اینقدر پشتش زشته؟
    داخلش هم بیش از اندازه ساده هست.
    کلا انگار از وزغ کپی برداری کردن!
    از فولکس انتظارم بیشتره، این فیس لیفت باید قوی تر از اینا میبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    به نظر من از گلف هم قشنگتره و هم عملکردش در هندلینگ بهتره . البته

    مطمئن نیستما . من اینو به خاطر عرض بیشتر ماشین گفتم .

    البته این مساله را هم باید در نظر داشت که محبوبیت گلف رو نداره .

    ولی چه موتورهای پر بازدهی گذاشته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    ماشین های فولوکس واگن واقعا خوب راه میرن ، همین بیتل انقدر راحت و نرم و خوب سواری میده انگار موتورش حتی از جنسیس هم قوی تره ، از اونجا بود که من فهمیدم مقایسه ی ماشین ها از روی کاغذ اشتباهه ؛ تو مقایسه ی کمری و سوناتا هم همه میگفتن طراحی سوناتا عالیه و قدرت موتورش 178 اسب بخاره و فلانه و … دیدیم که اولا قدرت کمری 181 اسب بخار بود در هر مدل غیر از GL و ثانیا دیدیم در رتبه بندی همین موسسه ی آمریکایی که کمری اول شد و سوناتا رفت ته جدول ؛ مقایسه از روی کاغذ اشتباهه … از فولوکس واگن خوشم میاد ماشینای خوبی میسازه ولی من تویوتا رو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GTR-50

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (493 ديدگاه)

      هیوندا تمام مشخصات فنی هاشو چرتو پرت میزنه از خودش ی عدد میپرونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. خاوری مزراتی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    حرفت کاملا درسته محمد… جهان واقعی این ماشینا خیلی فرق داره
    بنظرم تو ایران مجله ماشین کم و بیش تجربیات عملی خوبی چاپ میکنه و بیشتر ماشینای جدیدو آزمایش میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سارا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    این دیگه چیه ؟ توی سال 2014 !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. PEUGEOT

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحی قشنگی داره به علاوه تنوع موتور خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا