فولکس واگن

تأثیر نامطلوب قدرت 1300 اسب بخاری روی گلف!

در مسابقات درگ، آن چیزی که نهایتاً باعث موفقیت و یا شکست می‌شود، چگونگی به‌کارگیری قدرت پیشرانه توسط خودرو است.

1300hp-on-a-golf-01
برای مثال این فولکس‌واگن گلف نسل دوم با پیشرانه‌ی توربو را در نظر بگیرید. اگرچه خودرو دارای سیستم چهارچرخ محرک بوده و قدرت پیشرانه کمتر از ۱۳۰۰ اسب بخار نیست اما همیشه کنترل این میزان قدرت کار آسانی نخواهد بود.

1300hp-on-a-golf
اگر بخواهیم منصفانه بنگریم، گلف موردنظر سال پیش دو رکورد قابل‌توجه بر جای گذاشته است. این خودرو بار اول مسافت یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۹.۱۳ ثانیه و با سرعت ۲۶۹ کیلومتر در ساعت طی کرده است. بار دوم نیز زمان ۸.۸۹ ثانیه و سرعت ۲۷۲ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.

هرچند اخیراً این فولکس‌واگن گلف Mtech Motorsport در نمایش اکشن فولکس‌واگن در Santa Pod Raceway شرکت نموده و با سبز شدن چراغ، خب چیزی خارج از برنامه رخ داده است.
به‌عبارت‌دیگر این گلف سفارشی مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶ ثانیه و با سرعت ۲۵۱ کیلومتر در ساعت طی کرده درحالی‌که کنترل آن بسیار سخت بوده است.
با هم به تماشای این ویدئو می‌نشینیم.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ۱۳۰۰ اسب بخار برای یه هاج‌بک با این وزن و ابعاد، ریسک‌ بزرگیه، رانندش باید شدیدا حرفه‌ای باشه، وگرنه یا خودشو به کشتن میده یا بقیه رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Aria

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    لامصب انگار شلیک شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ELEMENTO

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اون بیتل کناری چقدر عشقه ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. ME84

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اون بیتله واقعا قشنگه. طراحیش هیچوقت کهنه نمیشه لامصب.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ASA

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کاملا هم مطلوب!
    فکر کنید عصبانی باشی
    بشینی پشت این

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    بالاخره توی یک ماشین، باید پارامترهای مختلف با هم تناسب داشته باشن تا ماشین به خوبی کار کنه، ابعاد و آیرودینامیک ماشین، قدرت پیشرانه، محور انتقال، گیربکسی که بتونه اون قدرت رو انتقال بده و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (203 ديدگاه)

    فکر میکنم لاستیک ها زیادی باریک اند
    و انگار قدرتی که به لاستیک های عقب ارسال میشه خیلی زیادتر از لاستیک های جلوه و همین توازن رو به هم زده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. خسرو

    ۳۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اون کلیپ هایی که دو چرخ جلو بلند می شوند،خیلی باحال اند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا