فولکس واگن

لو رفتن اطلاعات ۳.۳ میلیون مشتری فولکس‌واگن

خریداری، لیزینگ کردن و سایر اشکال انتخاب خودرو شامل امضای قراردادهای مالی است. به همین خاطر مشخصات شخصی خریدار باید در قراردادها ثبت و البته از همه آن‌ها حفاظت شود؛ به عبارت دیگر حفظ اطلاعات افراد در چنین قراردادهایی اهمیت بالایی دارد.

البته یکی از فروشندگان گروه فولکس‌واگن با انجام اقداماتی حریم شخصی مصرف‌کنندگان این خودروساز را نقض کرده و بیش از ۳.۳ میلیون نفر در آمریکای شمالی تحت تأثیر این عمل قرار گرفته‌اند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط فولکس‌واگن آمریکا، این خودروساز اخیراً فهمیده یک شرکت ثالث غیرمجاز به اطلاعات شخصی محدود مشتریان آئودی، فولکس‌واگن و برخی نمایندگی‌های مجاز در آمریکا و کانادا دست یافته و از آن‌ها برای فروش دیجیتال و فعالیت‌های بازاریابی استفاده کرده است.

این اطلاعات بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ و از فایلی الکترونیکی که فروشنده فولکس‌واگن بدون در نظر گرفتن شاخص‌های امنیتی رها کرده به دست آمده‌اند.

این اطلاعات لو رفته شامل ۳.۱ میلیون مشتری آئودی یا خریداران علاقه‌مند در آمریکا و ۱۶۳ هزار نفر در کانادا بوده است. ۳۳۰۰ مشتری و خریدار علاقه‌مند به مشتریان فولکس‌واگن نیز تحت تأثیر این قضیه قرار گرفته‌اند. اطلاعات موردبحث شامل نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و برخی شماره شناسایی و ویژگی‌های خودرو بوده‌اند.

البته حدود ۹۰ هزار مشتری یا خریدار علاقه‌مند محصولات آئودی در آمریکا در معرض خطر بیشتری قرار دارند زیرا اطلاعات حساس به دست آمده از این افراد شامل شماره گواهینامه رانندگی بوده است. درباره برخی افراد نیز تاریخ تولد، شماره امنیتی اجتماعی و شماره‌حساب‌ها لو رفته است.

فولکس‌واگن گفته اطلاعات حساس مشتریان کانادایی شرکت افشا نشده است. این خودروساز همچنین به‌صورت مستقیم با تمامی افراد تماس گرفته و به ۹۰ هزار نفری که اطلاعات حساسشان لو رفته پیشنهاد سرویس‌های حفاظت اعتباری رایگان داده شده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه

  1. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (546 ديدگاه)

    چرا فولکس همیشه عالی پیش میره بعد یکدفعه یه گند بزرگ میزنه که خودشو زیر سوال میبره؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (206 ديدگاه)

      نمیدونم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. حسین دهمرد

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      یه نفر تو یه نمایندگی گند زده تقصیر فولکس چیه؟ البته باید برخورد کنه ولی فولکس مقصر نیست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. AHMET 2002

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1419 ديدگاه)

        مقصر فلوکسه حسین جان فلوکس

        کمپانی فقط مدیر عامل نیست
        تمام کارکنان هم شامل اونن و خوب و بدشون بپای کمپانیه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    3. آریا+منش

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (157 ديدگاه)

      چون در واقع عالی پیش نمیره. فقط گند هایی که میزنه رو ماسمالی می‌کنه تا لو نره بعد که بوش در میاد اونموقع میمونه چیکار کنه همیشه کارش همین بوده از اون رسوایی دیزل گیت تا الان ‌‌. اونی که همیشه سرش تو راه درست بوده تویوتا هست که بدون حاشیه و مشکلات مشتری مداری و عدم دستکاری میزان مصرف و آلایندگی خودروهاش به کارش ادامه میده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    4. AHMET 2002

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1419 ديدگاه)

      #دیزل_گیت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. فرید

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (152 ديدگاه)

    چه جالب! خودشون اعلام کردن که اطلاعات لو رفته، حال آنکه این کار قصدا هم انجام نشده.
    اینجا از قصد اطلاعات رو در اختیار شرکتهای بازاریابی میزارن و روزانه چندین پیامک و تماس تبلیغاتی میاد. انقدر هم این کار عادی شده که مردم هم به اینکه اطلاعات شخصی لو میره حساس نیستند!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اون از دیزل گیت این از این،اداره کردن یه مجموعه به این بزرگی واقعاً کار هرکسی نیست…

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2824 ديدگاه)

      بخاطر همین از تکنولوژی های جدید توی ماشین متنفرم،اگه از اینا به عنوان وسیله جاسوسی استفاده کنن خب دیگه کار مردم تمومه…

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. محمد مختاری آذر

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    فولکس واگن باید خیلی مواظب باشه تا اشتباه نکنه آبروی زیادی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (546 ديدگاه)

    خدایی اگر بخوایم واقع بین باشیم بهترین برند ها در مشتری مداری ژاپنی ها هستن علی الخصوص تویوتا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. mm.y@rlou

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    فولکس واگن به خرابکاری های بزرگ عادت داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا