فولکس واگن

به‌روزرسانی سبد محصولات فولکس‌واگن برای مدل 2021

فولکس‌واگن تغییرات سبد محصولات خود برای مدل سال ۲۰۲۱ در آمریکا را اعلام کرد.

این تغییرات با مدل آرتئون آغاز می‌شود که فیس لیفتی مینور را تجربه کرده و برخی عناصر بدنه و کابین آن بهبود یافته‌اند.

جزئیات کامل این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه آن منتشر خواهند شد اما ژرمن‌ها قبلاً گفته‌اند آرتئون بازار آمریکا از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. این خودرو همچنین تریم های ساده‌تری متشکل از مدل‌های SE، SEL R-Line و SEL پریمیوم R-Line خواهد داشت.

مدل بعدی اطلس ۲۰۲۱ است که برخی تغییرات ظاهری را تجربه کرده و در تریم های فول خود از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و سیستم چهار چرخ محرک استفاده خواهد کرد. این پیشرانه قدرت ۲۳۵ اسبی و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متری داشته و به‌طور قابل‌توجهی کم‌مصرف‌تر از نسخه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بکار رفته در مدل‌های فول تر است.

فولکس‌واگن اطلس کراس اسپورت

اطلس همچنین از نظر تکنولوژی نیز بهبود یافته و حالا به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MIB3 در تمامی تریم ها به جز تریم پایه S مجهز شده است. این سیستم دارای تکنولوژی تشخیص صوتی بهتر، ارتباط بی‌سیم برنامه‌های موبایلی و پورت USB-C نورانی است. از دیگر ویژگی‌های اطلس ۲۰۲۱ می‌توان به سیستم ناوبری ارتقا یافته با طراحی ساده‌تر نقشه‌ها، گزینه‌های بیشتر مسیریابی، دسترسی سریع به مکان‌هایی با بازدیدهای قبلی بیشتر و… اشاره کرد.

تریم های SEL و SEL پریمیوم اطلس ۲۰۲۱ نیز به دستیار سفر و اضطراری تجهیز شده‌اند. دستیار سفر همان سیستم نیمه خودران است که از کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط برای کنترل گاز، فرمان و ترمز تا سرعت ۱۵۳ کیلومتر در ساعت استفاده می‌کند.

دستیار اضطراری هم یک ویژگی ایمنی است که در صورت به وجود آمدن مشکلی برای راننده خودرو را متوقف می‌کند. این سیستم شرایط راننده و فرمان را بررسی می‌کند تا از توجه راننده به مسیر اطمینان حاصل کند. اگر خبری از واکنش راننده نباشد این سیستم هشدارهای صوتی و بصری منتشر ساخته و در نهایت اگر راننده عکس‌العملی نشان ندهد خودرو به‌صورت خودکار متوقف خواهد شد.

گلف ۲۰۲۱ تغییری نداشته و با یک تریم تولید می‌شود. این مدل به صندلی‌های جلوی گرم شونده و چرمی، سانروف پانورامیک و رینگ‌های ۱۶ اینچی مجهز بوده و از سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای سود می‌برد.

گلف GTI با سه تریم عرضه می‌شود اما مدل ۲۰۲۱ آن آخرین سال عرضه هفتمین نسل این خودرو خواهد بود. علیرغم عرضه در دقیقه ۹۰، این هاچبک از آینه‌های مشکی و اسپویلر عقب تیره برخوردار است. مدل‌های SE و اتوبان هم از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و رینگ‌های ۱۸ اینچی متفاوت سود می‌برند.

جتا SEL و SEL پریمیوم نیز به سیستم اطلاعات سرگرمی MIB3 مجهز شده‌اند. البته این تنها تغییر تریم های یاد شده می‌باشد.

پاسات نیز هم‌اکنون به کروز کنترل تطبیقی و فرمان چرمی مجهز شده است. تریم های SE این خودرو دارای سانروف و رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ اینچی هستند. نهایتاً به تریم R-Line می‌رسیم که دارای سیستم نورپردازی تطبیقی، سیستم صوتی مرغوب فندر و سیستم اطلاعات سرگرمی با ناوبری است.

سرانجام به مدل تیگوان ۲۰۲۱ می‌رسیم که از رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید در تریم های S و SE برخوردار است. مدل‌های SE نیز سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و کروز کنترل تطبیقی استاندارد دارند. تریم SEL پریمیوم R-Line این خودرو نیز به‌صورت استاندارد به صندلی سرنشین برقی مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    آرتئون و توارگ از زیباترین ماشینای فولکس هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سیاوش

    ۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یه آرتئون و گلف و اطلس بخری یه پکیج کامل از 3 تا سگمنت اصلی بازار رو داریو حالشو میبری

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا