فولکس واگن

مصرف سوخت عالی نسل جدید فولکس‌واگن گلف

نسل هشتم فولکس‌واگن گلف قطعاً جذاب‌ترین خودرویی نیست که امسال رونمایی شد اما با توجه به محبوبیت فوق‌العاده‌ای که در سراسر جهان دارد یکی از مهم‌ترین خودروهای سال جاری میلادی بوده است. یکی از ویژگی‌های این خودرو خاموش شدن کامل پیشرانه به منظور صرفه‌جویی حداکثری در مصرف سوخت است. این ویژگی قبلاً در هفتمین نسل گلف و مدل فیس لیفت ۱.۵ TSI ACT BlueMotion معرفی شده در سال ۲۰۱۷ دیده شده است.


این تکنولوژی که در گلف جدید نیز به کار رفته با سیستم هیبریدی ملایم همان پیشرانه همراه شده و نامش نیز به eTSI تغییر یافته تا دوستدار محیط‌زیست بودن این قلب آهنین را نشان دهد. در ویدئوی جدیدی که منتشر شده می‌توانیم گلف نسل هشتم را ببینیم که مسافت و زمان قابل‌توجهی را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی حرکت می‌کند.


پیشرانه درون‌سوز این خودرو در تست واقعی در مسیری ۳۳ کیلومتزی در کل به مدت ۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه یا ۲۴ درصد کل زمان تست خاموش بوده که طولانی ترین خاموشی آن هم به مدت ۲ دقیقه و ۵۱ ثانیه بوده و در کل باعث شده گلف جدید مصرف سوخت متوسط ۴.۴ لیتری در هر صد کیلومتر داشته باشد.


برخی افراد از این تکنولوژی به عنوان میخ دیگری بر تابوت پیشرانه‌های دیزلی نام می‌برند. پیشرفت‌های صورت گرفته در پیشرانه‌های بنزینی باعث شده راندمان و مصرف سوختشان تقریباً به اندازه پیشرانه‌های دیزلی باشد. به این موارد باید پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی را اضافه کرد که باعث می‌شوند پیشرانه‌های دیزلی دیگر محبوبیت گذشته را نداشته باشند.


به یاد داشته باشید که تنها گلف‌های مجهز به پیشرانه دوکلاچه از این ویژگی خاموش شدن پیشرانه برخوردار هستند و بنابراین اگر شما نسخه گیربکس دستی را ترجیح دهید پیشرانه بنزینی همیشه روشن خواهد بود. البته استثنای این قضیه سیستم استارت/استاپ است. فولکس می‌گوید پیشرانه‌های eTSI با حجم ۱ و ۱.۵ لیتر که قدرت‌های ۱۰۹، ۱۲۹ و ۱۴۸ اسب بخاری دارند باعث کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت نسبت به نمونه‌های قبلی می‌شوند که دلیل آن نیز استفاده از تکنولوژی هیبریدی ملایم و خاموش شدن پیشرانه می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5337 ديدگاه)

    4.4 لیتر واسه 100 کیلومتر

    خوبه ولی من منتظر نسخه های الکتریکی فولکس هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    دوستان یک وقت حین حرکت سوییچ ماشین رو نچرخونید و خاموش نکنید!
    حتی خلاص کردن هم خطرناکه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رامتین

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    طراحی عقب گلف جدید واقعا عالی است اما طرح جلو انگار حجم نداره و بی روحه. البته در نسخه gti احتمالا مشکل حل میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SS

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (735 ديدگاه)

    گیربکس دوکلاچه برای ماشین شهری ?!?
    چرا فولکس اصرار داره از این گیربکس در همه محصولات استفاده کنه. به نظرم گیربکس های اتوماتیک معمولی برای استفاده شهری مناسب تر هستن و هزینه نگهداری کمتری هم دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مرتضی

    ۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (78 ديدگاه)

    خوب باید دید هزینه های نگهداری گیربکس دوکلاج+ سیستم هیبریدی+ بار تعمیری روشن و خاموش شدن موتور هزینه های سوخت رو جبران میکنند یا نه، البته شرکت سازنده فولکس واگنه و تقریبا معتبر ترین گارانتی خودروهای دنیا رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      همین چند روز پیش بود پدال یه مقاله منتشر کرد درمورد قابلیت اطمینان برندها که فولکس رتبه خوبی نداشت. بیشتر کراس اوورهای فولکس مشکلات برقی دارن.
      اگه ژاپنیها این کارهارو بکنن مشکلی نیست چون هیبریدیهای ژاپنی سالیان ساله که بعنوان تاکسی تو شرایط مختلف آب و هوایی امتحانشون رو پس دادن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. NAVID۰۰۹۸

    ۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10169 ديدگاه)

    سیستم خاموش روشن شدن موتور در ترافیک را تالیسمان هم داره ، اگر برای اونی که فرانسویه مشکلی پیش نیاد ، مطمئناً برای این هم در نمیاد .
    بیشتر bmw ها هم چنین سیستمی دارند و حتی آمریکائیها که نیمی از سیلندر را از کار میندازند .

    دنیای مهندسی صنعتی آنها خیییلی خیییلی جلوتر از مُخَیَلات ماست که هر روز با خوددوهای ۳۰سال پیش دست و پنجه نرم میکنیم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farzad

    ۱۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    the best

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا