فولکس واگن

معرفی رسمی فولکس‌واگن بونویل جتا

شاید فولکس‌واگن از محصول جدید خود به عنوان نسخه نزدیک به تولید نام برده باشد اما این جتای ویژه فاصله قدرتی قابل‌توجهی با نسخه جاده‌ای دارد. جتا بونویل به منظور خودنمایی در صحرای نمکی یوتا توسعه یافته است.


فولکس جتای استاندارد با پیشرانه ۱.۴ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری در دسترس است اما جتا بونویل سه و نیم برابر قوی‌تر است! بله پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری TSI این خودرو به خانواده نام‌آشنای EA888 تعلق داشته و به منظور تولید قدرت بیشتر از ۴۹۳ اسب بخاری تیون شده است.


خبر خوب اینکه نسخه اسپورت تر جتا GLI همین نزدیکی‌ها بوده و از پیشرانه‌ای مشابه با قدرتی مناسب سود خواهد بود. با این وجود انتظار نداریم پیشرانه ۲ لیتری یاد شده قدرتی نزدیک به ۴۹۳ اسب بخار داشته باشد. نسخه اسپورت جتا از همان ترکیب‌بندی پیشرانه مدل گلف GTI بازار آمریکا سود خواهد برد بنابراین احتمالاً شاهد قدرت ۲۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری خواهیم بود.


چه زمانی جتا GLI را خواهیم دید؟ فولکس‌واگن قول داده که به زودی سدان جمع‌وجور و اسپورت خود را وارد بازار آمریکا خواهد کرد. از آنجایی که مدیران فولکس گفته‌اند نسل جدید جتا در اروپا عرضه نخواهد شد بنابراین انتظار معرفی مدل GLI در قاره همیشه‌سبز را هم نداریم.


از دیگر اطلاعات مربوط به جتا GLI می‌توان به ارائه گیربکس سفارشی ۷ سرعته دوکلاچه به عنوان جایگزین نسخه ۶ سرعته دستی استاندارد و همچنین سیستم تعلیق مستقلی اشاره کرد که از گلف GTI گرفته شده و جایگزین تنظیمات ارزان‌تر میله پیچشی شده است.


به همین منوال، مدل ویژه‌ی جتا بونویل نیز تلاش خواهد کرد تا به منظور شکستن رکورد در دریاچه بونویل از سرعت ۳۳۵.۵ کیلومتر در ساعت عبور کند. ما قبلاً رکوردشکنی‌های متعددی از فولکس‌واگن در رویدادهایی همچون Pikes Peak و گوودوود دیده‌ایم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. madjid #the_greatest

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    انشاالله یک رکورد شکنی دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا