معرفی رسمی فولکس‌واگن بونویل جتا

شاید فولکس‌واگن از محصول جدید خود به عنوان نسخه نزدیک به تولید نام برده باشد اما این جتای ویژه فاصله قدرتی قابل‌توجهی با نسخه جاده‌ای دارد. جتا بونویل به منظور خودنمایی در صحرای نمکی یوتا توسعه یافته است.


فولکس جتای استاندارد با پیشرانه 1.4 لیتری 147 اسب بخاری در دسترس است اما جتا بونویل سه و نیم برابر قوی‌تر است! بله پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری TSI این خودرو به خانواده نام‌آشنای EA888 تعلق داشته و به منظور تولید قدرت بیشتر از 493 اسب بخاری تیون شده است.


خبر خوب اینکه نسخه اسپورت تر جتا GLI همین نزدیکی‌ها بوده و از پیشرانه‌ای مشابه با قدرتی مناسب سود خواهد بود. با این وجود انتظار نداریم پیشرانه 2 لیتری یاد شده قدرتی نزدیک به 493 اسب بخار داشته باشد. نسخه اسپورت جتا از همان ترکیب‌بندی پیشرانه مدل گلف GTI بازار آمریکا سود خواهد برد بنابراین احتمالاً شاهد قدرت 220 اسب بخاری و گشتاور 350 نیوتون متری خواهیم بود.


چه زمانی جتا GLI را خواهیم دید؟ فولکس‌واگن قول داده که به زودی سدان جمع‌وجور و اسپورت خود را وارد بازار آمریکا خواهد کرد. از آنجایی که مدیران فولکس گفته‌اند نسل جدید جتا در اروپا عرضه نخواهد شد بنابراین انتظار معرفی مدل GLI در قاره همیشه‌سبز را هم نداریم.


از دیگر اطلاعات مربوط به جتا GLI می‌توان به ارائه گیربکس سفارشی 7 سرعته دوکلاچه به عنوان جایگزین نسخه 6 سرعته دستی استاندارد و همچنین سیستم تعلیق مستقلی اشاره کرد که از گلف GTI گرفته شده و جایگزین تنظیمات ارزان‌تر میله پیچشی شده است.


به همین منوال، مدل ویژه‌ی جتا بونویل نیز تلاش خواهد کرد تا به منظور شکستن رکورد در دریاچه بونویل از سرعت 335.5 کیلومتر در ساعت عبور کند. ما قبلاً رکوردشکنی‌های متعددی از فولکس‌واگن در رویدادهایی همچون Pikes Peak و گوودوود دیده‌ایم…

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.